Про SMM і не тільки: інтерв’ю зі співзасновницею бренд-студії «ZMIST», випускницею Львівської політехніки Наталею Канюкою

Яна Петрова, фахівець групи зв’язків з випускниками
Фото випускниці Львівської політехніки Наталі Канюки

– Ви навчались за спеціальністю «Документознавство та інформаційна діяльність». Чому саме обрали таку спеціальність і чи вплинув цей вибір певним чином на Ваше життя?

– Спеціальність обрала швидше випадково, ніж заплановано. Дуже хотіла вступити до Львова. Здавалося, що тут – інший світ, найкращі університети, безліч можливостей і взагалі нове життя. Обирала з декількох різних спеціальностей, але зупинилась на Документознавстві, бо зрозуміла, що з такою спеціалізацією не буде важко знайти роботу. Цієї осені – 6 років з моменту мого переїзду. Точно можу сказати, що це були найдинамічніші і найкрутіші роки. Дуже кайфую від людей, які мені зустрічаються і енергії цього міста.

– Планували після завершення університету працювати на когось, чи бажання створити щось своє вже давно назрівало?

– Моя перша місія після закінчення університету називалась «знайти роботу, щоб мати за що жити, а тоді буду думати». Не пройшло й пів року, як я знайшла свою сферу. Випадково потрапила на лекцію про SMM і стався той самий «match». І все, я поринула з головою у дослідження соціальних мереж, маркетинг. Тоді навіть думки створити щось своє не з’являлося. Основною метою було стати експертом і якісно робити свою роботу.

– Коли і як виникла ідея створити ZMIST STUDIO? Були певні перешкоди або побоювання, що нічого не вдасться?

– Коли у моєму мозку почали зароджуватися думки про те, що я уже готова рости, я отримала повідомлення з пропозицією зустрітися і обговорити ідею спільного проекту. Було відчуття, що це «воно». Було страшно в перший день. Буває страшно й досі. Я дозволила собі мати право на помилку і частина страхів відпала одразу. Інші я пробую актуалізувати і проробляти. Колись почула тезу «бійся, але роби». Вона мені шалено зрезонувала, тому тепер намагаюся втілювати те, що хочу. Навіть якщо дико страшно.

Можете коротко розповісти, чим саме займається бренд-студія?

– Ми створюємо, змінюємо і зміцнюємо бренди. Проводимо дослідження ринку, конкурентів, працюємо із продуктом та допомагаємо запустити чи оновити компанії. Створюємо стратегії, дизайн та комунікації. А ще знайомимо команди ближче із компаніями, в яких вони працюють та запалюємо. Наша маленька місія – щоб львівські підприємці реалізовували класні сильні проекти, які любитимуть у всій країні.

Оскільки на період карантину бізнес доволі таки постраждав, це трохи стримало реалізацію нових бізнес-ідей. Скажіть, чи прослідковувалась така ж тенденція у вашій компанії, чи навпаки отримали більше звернень?

– У нас є запити як на дослідження перед запуском проектів, так і оновлення/ребрендинг. Так, останніх зараз більше. Компанії цього року почали усвідомлювати важливість диференціації від інших, присутності онлайн та якісного сервісу. Вважаю, що 2020 – яскравий приклад того, як криза стає каталізатором розвитку.

– Наразі Ви виконуєте роль smm-менеджера у бренд-студії. Більшість людей думає, що smm-менеджмент – це просто публікація дописів у соцмережах. Можете спростувати/підтвердити цей міф?

– Той SMM – нічого складного, а всі, хто свою сторінку веде – вже smm-щик: шалено дратує, коли так думають. Іноді для проектів шукаю smm-ників початківців і 70% з них відсіюється на запитаннях «який у тебе досвід» і «що б ти робила для розвитку сторінки». Ідеальний smm-ник це – стратег, дизайнер, фотограф, копірайтер і підприємець. Ну і про базові знання з маркетингу забувати не варто.
 

Повну версію інтерв’ю можна прочитати на сайті Teletype.

Фото випускниці Львівської політехніки Наталі Канюки Фото випускниці Львівської політехніки Наталі Канюки Фото випускниці Львівської політехніки Наталі Канюки