«Сучасні напрями, теорії та концепції розвитку профорієнтації у Львівській політехніці» – такою була назва доповіді, представленої львівськими політехніками на ІІІ Всеукраїнській науково-практичній конференції «Комп’ютерне моделювання та програмне забезпечення інформаційних систем і технологій», яка відбулася нещодавно на базі Рівненського національного університету водного господарства та природокористування. Автори доповіді – Олег Давидчак (к.т.н., проректор), Олександр Захар’яш (к.ф-м.н., доцент), Зоряна Хома (інженер Інтелектуального навчально-наукового центру професійно-кар’єрної орієнтації), Наталія Януш (заввідділу ІННЦПКО).
Доповідь була виголошена в секції «Новітні інформаційні технології в науці, освіті, педагогіці та навчанні», сприйнята з великою цікавістю і викликала бурхливе обговорення учасників конференції. Особливе пожвавлення аудиторії настало з появою слайду:
Ранній доторк дитини до самостійної наукової творчості
- Застосування теорії протікання до прогнозування попиту суспільства та пропозицій вищого навчального закладу
- Застосування теорії процесів із загостреннями до прогнозування часової еволюції спектру пропозицій вищого навчального закладу на ринку освітніх послуг
Учасники підтримали висновок авторів про те, що вибір майбутньої професії є раціональним, якщо обрана професія сприяє реалізації пріоритетів людини та її уявлень про саму себе – це ідейна основа теорії індивідуальності або розвитку саморозуміння. В її рамках професійний розвиток розглядають як процес формування і зростання саморозуміння кожного індивідууму. При цьому необхідно враховувати конкретну самосвідомість людини, її сприйняття й оцінку себе як суб’єкта професійного самовизначення, самооцінку індивідуальних особливостей у прояві власної особистості.