У Львівській національній Галереї мистецтв імені Бориса Возницького розпочали унікальний для України проект. Тут за допомогою 3D-сканера вже упродовж кількох днів сканують роботи Пінзеля, аби потім їхні просторові моделі можна було експонувати навіть за відсутності оригіналу, друкувати на 3D-принтері або навіть переносити у комп’ютерні ігри.
Такий проект став можливий завдяки співпраці громадського сектору, бізнесу, галереї та міської влади. Наразі проект реалізовують за грантові кошти, отримані від Львівської міськради. Це 92 тисячі гривень. Ці гроші пішли на сканування трьох робіт скульптора.
Марія Кисенко, асистентка кафедри дизайну та архітектури Національного університету «Львівська політехніка», каже, що саме сканування залежить від складності об’єкта. Ті три скульптури, над якими працювали фахівці, дуже складні, бо мають позолоту, багато складок, вони динамічні. Відтак саме лиш фотографування зайняло 7 годин, сканування – 4 години. Ще три пішло на постобробку і стільки ж – на будування 3D-моделей.
– Є різні методики роботи у цій сфері. Може працювати окремо фотоапарат – це фотограмметрія, а може – окремо сканер. Якщо використовувати тільки перший метод, буде інформація про саму 3D-модель, але не буде текстури. Ми поєднуємо у нашій роботі 3D-сканування і фотограмметрію. У нас виходять надчіткі моделі з дуже якісними текстурами. Додатково ми використовуємо професійне освітлення, – розповідає фахівчиня.
Під час роботи зі скульптурою Богоматері команда зробила 1800 фото, для скульптури Іоанна – 2000, а для Авраама (лише його частини) вже зараз зробили близько 2000 фото.
У планах авторів проекту відсканувати не тільки всю спадщину Пінзеля в Україні, але й ту, що перебуває у Польщі та Австрії.