Переможець міської олімпіади IT Challenge планує наступного року вступати у Львівську політехніку

Львівський ІТ Кластер
Максим Варнаков

Максим Варнаков закінчив 10 клас Сихівської гімназії. У травні Максим із проектом Roboguide переміг в олімпіаді IT Challenge, яку Львівський ІТ Кластер щороку організовує спільно з міською радою, Національним університетом «Львівська політехніка» та ІТ-компаніями. В інтерв’ю Львівському ІТ Кластеру Максим розповів про свою розробку, ідеї майбутніх проектів та чим ще цікавляться талановиті учні Львова.

– Саму ідею створити роботизованого гіда запропонувала мені мама. Якось ми з нею були в одному музеї і нам трапився не дуже хороший екскурсовод. Мама сказала – якщо ти цікавишся технологіями, то я б порадила тобі таку ідею – зробити робота-екскурсовода. У Львові дуже мало англомовних хороших гідів, які б забезпечили потребу іноземних туристів. Roboguide би мав містити інформацію про різні цікаві місця, які не знайдеш на англомовних сайтах.

Серед моїх ідей, які хочеться реалізувати, – сайт або застосунок для смартфону, який би допоміг людині зорієнтуватися в якійсь проблемній ситуації. Завдяки умовним запитанням з відповідями «так» чи «ні» програма чи сайт мали б скеровувати людину, з’ясувати що трапилось і дати рекомендації. Це дасть змогу людині зрозуміти, що робити у певній ситуації…

У Сихівській гімназії я навчаюсь у спеціалізованому інформаційному класі, у нас – 5 уроків інформатики на тиждень. Наступного року планую вступати у Національний університет «Львівська політехніка» – в ІКНІ або ІКТА, там нещодавно відкрилась нова цікава програма «Інтернет речей». Я багато про неї чув, тому, можливо, оберу її…

Мене дуже цікавить Інтернет речей. Це технології, які можна використовувати де завгодно: від сигналізації – до автопілотних машин. Це спрощує життя і це – крок у майбутнє. Було би класно мати розумний будинок, який сам все робить, це колосально економить час. Це також енергозбереження приватних будинків. Можна розумно керувати й опаленням та освітленням і водою. Якщо використовувати «розумні жалюзі» в нашому класі у школі, то можна економити до 10 доларів на місць. Ми самі з однокласниками робили такі розрахунки. А якщо мати весь будинок чи велику споруду, то економія значно більша. Інтернет речей дає можливість за допомогою технологій витрачати і час, і гроші з розумом.