Новий подих освіти: як ментори з великого бізнесу допомагають студентам-політехнікам зрозуміти IT

За матеріалами сайту Liga.Tech
Заставка до матеріалу

Ментори з українських IT-компаній допомагають студентам навчатися проєктного мислення та створювати власні стартапи – зі штучного інтелекту або для поліпшення комфорту життя. Liga.Tech розповідає, як влаштована співпраця студентів із менторами, що вони розроблюють та які компанії беруть у цьому участь.
 

Кілька років тому Львівський IT Кластер запустив програму підтримки менторів. Завдяки цьому студенти вишів, якими опікується обʼєднання, можуть отримати поради та підтримку від айтівців-практиків.

Володимир Поворозник – студент магістерської програми Національного університету «Львівська політехніка» за спеціальністю «Робототехніка». Коли менторська програма від IT-Кластеру розпочала своє існування, він був першокурсником.

«Ми з моїми одногрупниками є першопрохідцями в цій галузі. Власне, обрав я цей напрям, тому що шукав якогось нового подиху в українській освіті», – розповідає Володимир.

Однією з головних переваг навчальної програми студент називає залучення практикуючих експертів у своїх галузях до освітнього процесу. Штатні викладачі мають не лише успішну наукову кар’єру в університеті, а й «бойовий» комерційний досвід роботи в міжнародних компаніях.

«Заняття таких викладачів зазвичай є найцікавішими для студентів», – каже Володимир Поворозник. Також вони активно заохочують студентів до проєктної, командної роботи, залучаючи менторів з українських та міжнародних компаній відповідно до спільних інтересів.

Володимир долучився до цієї програми майже одразу. Понад пів року команда студентів працювала над спільним проєктом, ментором став Андрій Бенч, на той час працівник RnD-відділу компанії SoftServe. Студенти працювали над автоматичною системою клімат-контролю в будинках для покращення характеристик сну.

«Наш пристрій монтували вдома, і він вимірював такі показники як температура, вологість повітря та, що важливо й цікаво, – рівень СО2. Цей пристрій передавав параметри на телефон та записував у базу даних для майбутнього аналізу, також було передбачено інтеграцію з іншими системами клімат-контролю, кондиціонування, вентиляції», – розповідають студенти.

Молодь побувала на екскурсії в офісі SoftServe, де познайомилася з багатьма досвідченими фахівцями, навчилася проєктно думати й реалізовувати свої ідеї. У підсумку студенти презентували прототип свого проєкту в головному офісі SoftServe, що Володимир згадує як крутий досвід.

«ІТ-освіта стрімко розвивається в Україні, великою мірою на ентузіазмі й авантюризмі людей, що працюють у цій сфері та не бояться ділитися своїми знаннями й досвідом з підростаючим поколінням», – вважає студент.

На його думку, компаніям варто заохочувати своїх працівників долучатися до подібних програм як менторів.

«Я певною мірою також долучився до такої ініціативи, ось уже два роки проводжу заняття з робототехніки на Arduino для школярів 8–11 класів на базі Малої Академії наук», – каже хлопець.