У Львівській політехніці 30 січня представники Національного агентства зі забезпечення якості вищої освіти зорганізували масштабний робочий семінар для членів Галузевих експертних рад та їхніх очільників.
Голова Національного агентства зі забезпечення якості вищої освіти Сергій Квіт на початку зустрічі наголосив на важливості спільних обговорень та напрацювань задля кращої взаємодії.
У межах свого виступу очільник НАЗЯВО акцентував на необхідності дбати про якість вищої освіти в усіх напрямах.
Чимало прикладів у розвитку якості освіти пропонують брати у закордонних університетах.
З-поміж вишів, які навів Сергій Квіт, ― університети Канади та Німеччини, де система оцінювання якості ― децентралізована. І там відповідальність покладається на місцеву владу та навчальні заклади. Відповідно, університети та рецензенти дуже вимогливі. Їхній досвід цінний для України, це ― приклад запровадження незалежних агентств.
― У системі оцінювання якості вищої освіти ЄС корисно перейняти досвід стосовно студентських опитувань, результати яких враховують при ухваленні важливих рішень щодо розвитку університету. У нас, на жаль, студенти не дуже охоче беруть участь в електронних опитуваннях. Та раджу все-таки робити такі анкетування на останній парі перед сесією. Також варто пам’ятати, що студенти мають розуміти ― їхні відповіді впливатимуть на діяльність університету, ― підкреслив Сергій Квіт.
Під час свого виступу керівник НАЗЯВО заторкнув також питання лідерства в університеті. Він зазначив, що це командне поняття. Тому кожен працівник на своєму місці повинен виконувати завдання на реалізацію університетської стратегії.
Окрему увагу Сергій Квіт приділив перегляду й покращенню навчальних програм. А також необхідності запровадженню нових форм контролю.
― Керівництво кожного університету має розуміти, що не можна обійтися без оцінювання від працедавців, бо це демонструє вимоги ринку праці. Крім того, роботодавці можуть принести ресурси, які необхідні для розвитку університету. Та головна умова ― роботодавець повинен знати ваших випускників. Ми здебільшого задаємо три відкриті запитання: як роботодавець ставиться до наших випускників, які у них позитивні риси та недоліки. А також ― що, на їхню думку, мав би робити університет, щоб покращити якість підготування випускників. Часто випускники згодом стають самі роботодавцями. І їх варто запитувати, як вони почувалися, коли шукали свою першу роботу, ― пояснив Сергій Квіт.
Говорили й про культуру доброчесності, дотримання якої можна забезпечити відповідним програмним забезпеченням та детально прописаним юридичним алгоритмом.
Опісля цього відбулися інтерактивні навчання. А також керівниця докторської школи DocHub Людмила Криворучка розповіла про акредитацію PHD програм та поділилася практичним досвідом Києво-Могилянської академії.