Кафедра дизайну та основ архітектури Інституту архітектури та дизайну здійснює щосеместрове анонімне опитування здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 022 «Дизайн» щодо якості освітнього процесу в Національному університеті «Львівська політехніка». За результатами весняного семестру 2023–2024 навчального року проведено аналіз рівня задоволеності студентів першого курсу, розглянуто недоліки, які вони вбачають в організації навчання, а також можливості врахування пропозицій та рекомендацій задля вдосконалення якості освітньо-професійної програми.
Також запитали думку окремих студентів-першокурсників кафедри ДОА, які висловили свої загальні враження від вивчення навчальних дисциплін, та чи виправдалися їх очікування після вступу на освітньо-професійну програму «Дизайн середовища» спеціальності «Дизайн».
«Як студентка першого курсу Національного університету «Львівська політехніка» хотіла б поділитися своїми враженнями від навчання. Мені дуже сподобалося вивчення таких предметів як «Живопис, рисунок, скульптура», виконання практичних завдань із блоку «Шрифти», навчальної дисципліни «Основи проєктної та комп’ютерної графіки», оскільки ці завдання сприяли розвитку креативності та здобуття творчих навичок. Програма базової освіти спеціальності «Дизайн» насичена художньою підготовкою, що дало мені змогу глибше зануритись у світ мистецтва. Я вже опанувала основи рисунку та живопису, що є важливою складовою для обраної мною спеціальності. Незважаючи на високий рівень викладання навчальних дисциплін, я також я вбачаю деякі можливості для покращення фахової підготовки, зокрема збільшивши кількість практичних занять з блоку «Комп’ютерна графіка» дисципліни «Основи проєктної та комп’ютерної графіки». Загалом, я дуже задоволена своїм вибором навчального закладу і творчої спеціальності. Національний університет «Львівська політехніка» виправдав мої очікування та надає всі необхідні умови для мого професійного і творчого розвитку», – розповіла студентка Юліанна Микулович.
«Навчання на першому курсі за спеціальністю «Дизайн» залишило дуже приємні враження. Нас навчали розвивати творче мислення, виконуючи авторські композиції та створюючи макетні розробки. У стінах Університету ми знайшли однодумців і добрих приятелів. Дизайн зацікавив мене своїми різносторонніми можливостями через те, що я люблю продукувати щось сучасне та нове. Такі навчальні дисципліни як «Композиція та формотворення у дизайні» та «Живопис, рисунок, скульптура» дають величезний досвід та основні засади для мого подальшого професійного зростання. Програма навчання насичена художньою складовою, багато уваги приділяють розвитку креативного мислення студентів. «Основи проєктної та комп’ютерної графіки» – це предмет, який захопив мене найбільше, оскільки нас вчили працювати з програмами растрової та 3D-графіки. Хоча й не всі навчальні дисципліни викликали у мене зацікавлення, проте я впевнений, що всі вони будуть корисними для освоєння моєї професії дизайнера. Загалом навчання надихнуло мене, тому я задоволений вибором спеціальності. Вважаю, що в цій професії я зможу розкрити свої професійні навики», – зазначив студент Владислав Гамбаль.
«Враження від першого року навчання у Політехніці в мене досить позитивні, оскільки я змогла багато чому навчитися. Обсяг як практичних, так і теоретичних завдань був дуже великим. Найбільше за ці два семестри я отримала задоволення від виконання завдань із навчальної дисципліни «Живопис, рисунок, скульптура». Мені сподобалось виконувати самостійні завдання, а саме «Копію класичного натюрморту» та «Копію пейзажу за вибором», де я навчилась не лише копіювати техніки живопису, повторювати прийоми ,застосовані в роботі, але й аналізувати твори відомих майстрів, передаючи колористику їх робіт. Також мені запам’яталося виконання завдання з предмету «Основи проєктної та комп’ютерної графіки», де потрібно було у команді намалювати одну спільну картину. Зокрема, ми з одногрупниками створили міфічне крилате створіння – грифона», – поділилася студентка Вікторія Кунцик.
«Упродовж першого року навчання на кафедрі дизайну та основ архітектури, виконуючи різні практичні завдання з навчальних дисциплін, я краще зрозуміла свої вподобання і визначилася з тим, що мені більш за все подобатиметься створювати в майбутньому. Лабораторна робота з предмета «Основи проєктної та комп’ютерної графіки, ч. 1», завдання якої полягало у виконанні креслення довільного приміщення з нанесенням усіх внутрішніх розмірів, а також розміщенням меблів на плані, відповідно до їх призначення, – остаточно дала мені зрозуміти, що дизайн предметно-просторового середовища – це те, чим я хочу займатись. Майбутню траєкторію для подальшого навчання, а саме «Дизайн предметного середовища», я обрала без сумнівів», – зазначила студентка Дарина Галишич.
«Найбільше мені сподобалось вивчення навчальних дисциплін «Основи проєктної та комп’ютерної графіки» і «Композиція та формотворення в дизайні». Найцікавішими для мене були завдання з композиції, що розвивали уяву, творче мислення й акуратність під час їхнього виконання. Впродовж семестру ми навчились працювати з дедлайнами щодо здавання аудиторних і самостійних робіт. Блок «Комп’ютерна графіка» також став для мене чимось новим та цікавим, оскільки я почерпнула багато інформації для себе. Завдяки цим двом навчальним предметам я обрала в майбутньому для вивчення вибірковий блок «Дизайн візуальних комунікацій», оскільки зрозуміла, що це дійсно та сфера, яка мені до душі. Загалом програма навчання дуже насичена, але якщо працювати систематично, то цілком можливо все встигати вчасно», – розповіла студентка Марта Огородник.