Як показує практика, Політехніка активно залучена до різноманітних проєктів і заходів із міжнародними партнерами, які відкривають можливості не лише для студентів, а й для викладачів. Одним із прикладів є нещодавня поїздка доценток Інституту поліграфії та медійних технологій Львівської політехніки Вікторії Гомольської, Алли Синявської та Лідії Піскозуб до Державної академії прикладних наук (PANS — Państwowa Akademia Nauk Stosowanych) у місті Кросно, Польща. Вона відбулась у межах програми Erasmus. Це цікава освітня подія, яку нам прокоментували в невеликому інтерв’ю її учасниці.
— З якою місією ви їздили до Польщі за програмою Erasmus+?
Алла Синявська:
— Напевне, я б краще сказала не з місією, а з метою обміну досвідом у сфері викладання іноземної мови (англійської), порівняння й аналізу освітніх програм за спеціальністю «філологія», набуття нових навичок використання цифрових застосунків у викладанні, зокрема ШІ для планування та проведення занять. Крім того, метою візиту за програмою академічної мобільності було розширення міжнародної співпраці та міжкультурної взаємодії.
— У чому полягала ваша діяльність під час візиту в межах програми для викладачів?
— У межах програми в нас було заплановане проведення лекцій і практичних занять, зустрічі з представниками Erasmus+, директорату приймальної сторони та викладацького персоналу кафедр, а також відвідування занять польських колег.
— Які підходи до викладання у польському університеті здалися вам цікавими чи вартими впровадження у Львівській політехніці?
— Було б добре поліпшити матеріально-технічну базу аудиторій, обладнавши їх електронними дошками, що значно спрощує демонстрацію та сприйняття матеріалу, дає змогу візуалізувати й урізноманітнити завдання. Крім того, заслуговує на увагу запровадження такого курсу, як Global Understanding, оскільки він націлений на поглиблення порозуміння, розширення кругозору та посилення міжкультурної взаємодії між студентами різних країн.
— Чи здійснили ви все, що запланували, під час академічної поїздки?
— Так, повністю.
— Чи помітили ви зацікавленість польських студентів темою інтернет-маркетингу?
— Це один із найпопулярніших курсів серед студентів університету в Кросні.
— Які конкретні напрями подальшої співпраці обговорювали під час зустрічей із польською стороною?
— Участь у спільних культурних заходах, розширення співпраці між кафедрами, залучення студентів до проведення спільних онлайн-занять та розроблення навчально-дидактичних матеріалів.
— Розкажіть трішки про PANS.
— Польська академія прикладних наук у Кросні — це навчальний заклад, який готує фахівців з різних спеціальностей: гуманітарних, технічних. Зокрема, є дуже популярний напрям підготовки медичних сестер та акушерства. Крім того, це один з небагатьох навчальних закладів у Польщі, що спеціалізується на травництві. Має сучасне технічне забезпечення, лабораторії для проведення експериментів, бібліотеку, читальні зали, обладнані комп’ютерами, місця відпочинку та дозвілля для студентів, спортзали. У закладі також викладають запрошені лектори й викладачі з інших навчальних закладів Польщі та з-за кордону.
— Чи заплановано обмін студентами або спільні проєкти між Львівською політехнікою і PANS у майбутньому?
— Так, заплановано продовжувати практику обміну студентами та розроблення спільних проєктів.
— Які у вас враження від поїздки? Що найбільше вразило чи запам’яталося?
— Це була унікальна можливість зануритися в середовище європейського університету. Вразила практична спрямованість освітнього процесу, можливість прикладного застосування знань на заняттях. Завдяки цій програмі я поліпшила свої соціолінгвістичні й культурні компетенції, що сприятиме моєму професійному розвитку та розширенню міжнародної співпраці у майбутньому.
— З якою метою ви вирушили до Польщі за програмою Erasmus+?
Вікторія Гомольська:
— Моя поїздка до Польщі за програмою Erasmus+ мала на меті обмін досвідом у сфері викладання та налагодження міжуніверситетської співпраці. Основна місія — проведення лекцій для польських студентів, ознайомлення з методиками викладання в іноземному університеті й обговорення перспектив спільних проєктів.
— Чи вдалося вам реалізувати все заплановане у межах академічної мобільності?
— Так, усі заплановані лекції були проведені, вдалося налагодити контакт із польськими колегами, а також узгодити плани подальшої співпраці.
— Які методики викладання у польському університеті ви б використали у Львівській політехніці?
— Мене вразила інтерактивність занять, активне використання кейс-методу та залучення студентів до обговорення практичних ситуацій. Також цікавим є застосування міждисциплінарності.
— Які саме завдання ви виконували під час візиту як викладач?
— Я провела цикл лекцій із цифрового та соціально-етичного маркетингу для студентів спеціальності «інтернет-маркетинг» у Державній академії прикладних наук у Кросні. Також відвідувала відкриті заняття польських колег, брала участь у зустрічах, присвячених сучасним педагогічним практикам.
— Чи вдалося вам зацікавити польських студентів на своїх заняттях?
— Так, студенти були дуже активні, ставили запитання, цікавились останніми трендами цифрового маркетингу, підходами до впровадження соціальної відповідальності у маркетингові стратегії та практичними прикладами, які охоплювали й українські компанії та особливості роботи на українському ринку. Їхня зацікавленість надихала.
— Яке загальне враження залишила у вас ця поїздка?
— Поїздка до Польщі у межах програми Erasmus+ залишила яскраві та надзвичайно позитивні враження. Це була унікальна можливість не лише поділитися власним досвідом викладання, а й зануритися в академічне середовище європейського університету. Мене вразив високий рівень організації навчального процесу: чітка структура занять, сучасне технічне забезпечення аудиторій, доступ до електронних ресурсів, а також відкритість викладачів до впровадження нових методик. Особливо запам’яталася атмосфера співпраці — польські колеги з великим інтересом обговорювали можливості спільних проєктів, були відкриті до обміну досвідом, а також зацікавлені у співпраці із Львівською політехнікою. Відчувалася справжня європейська академічна культура, де діалог між викладачами і студентами будується на партнерських засадах. Цей візит став для мене джерелом натхнення — як для подальшого вдосконалення власних підходів до викладання, так і для розвитку міжнародної співпраці. Це цінний досвід і з професійного, і з особистого погляду.





