МІОК Львівської політехніки провів вебінар «Як взяти участь у Міжнародному конкурсі «Бренд Україна: творимо разом»

Міжнародний інститут освіти, культури та зв’язків з діаспорою
Скріншот: учасники вебінару

15 грудня 2020 року на платформі Zoom відбувся ознайомлювальний семінар на тему: «Як взяти участь у Міжнародному конкурсі «Бренд Україна: творимо разом». Організаторами заходу виступили Міжнародний інститут освіти, культури та зв’язків з діаспорою Національного університету «Львівська політехніка» та Українська школа в ОАЕ «Софія», а його партнерами – СФУЖО та СКВОР СКУ. До цієї конференції долучилися близько сотні педагогів і керівників українських шкіл вихідного дня за кордоном, аби дізнатися умови нового міжнародного конкурсу для українських дітей у діаспорі.

Модерувала подію Олена Мицько, провідна фахівчиня МІОКу, співкоординаторка згаданого проєкту. На початку заходу вступне слово виголосила Ірина Ключковська, директорка МІОКу. Вона зазначила:

«На жаль, тема бренду України в нашій державі досі (хоч від часу здобуття незалежності минуло вже майже 30 років) не є чітко окресленою. Причиною цього є, зокрема, радянський спадок. Адже Україна після розпаду СРСР є доволі строкатою – постгеноцидною та пострепресивною країною, громадяни якої зазнали важких травм у минулому. Тому сприйнятої скрізь, по обидва боки Дніпра, відповіді на запитання про цілісну ідентичність України дотепер немає. Але ми покладаємо великі надії на юних людей, які з дитинства виховуються в незалежній Україні, і не будуть обтяжені нашими травмами з минулого. Ці діти зможуть дати відповідь. Саме до них ми звертаємося сьогодні, цікавимося думкою тих, хто виростає за нових умов – чи тут, чи за кордоном.

Бренд України – це не зображення, а смисли. Головна їхня мета – об’єднати людей довкола спільних цінностей».

Презентувала умови конкурсу Тетяна Співаковська, заступниця директора з навчально-методичної роботи Української школи в ОАЕ «Софія». Перед тим вона зауважила:

«Я починала працювати над цією темою іще в часи свого викладання на кафедрі маркетингу Київського політехнічного інституту, ставила завдання визначити бренд України своїм студентам. Дуже ускладнювало популяризувати нашу країну те, що частина її громадян, і що найприкріше – молодь зокрема, не поважають її. Багато студентів мріяли виїхати звідси якнайшвидше. Тому я впродовж п’ятнадцятьох років працювала над тим, щоб вони побачили Україну в позитивному світлі. І ось, опинившись п’ять років тому в ОАЕ, я та моя родина зіткнулися з браком розуміння тутешніх мешканців, хто ми, українці, і що таке наша країна, чим вона особлива, чим вона цінна світові. Наприклад, моїй доньці вчителька у тутешній школі не повірила, що «Carol of the Bells» – це насправді українська різдвяна пісня «Щедрик» в обробці Миколи Леонтовича, а не американська колядка. Тож ми взяли на себе місію просувати знання про нашу країну тут – з-поміж іншого, на виставках та форумах, організованих владою ОАЕ».

Отже, мета конкурсу – залучити українських дітей з усього світу до творення та промоції образу України в їхніх середовищах. З-поміж завдань, які ставлять організатори, є:

  • пошук ідей для формування позитивного іміджу України серед різних цільових авдиторій з урахуванням специфіки країн світу й особливостей дитячої та молодіжної авдиторії;
  • пошук ідей для дитячої та молодіжної культурної дипломатії України у світі;
  • привернення уваги громадськості в Україні та за кордоном до бренду «Україна», презентація найкращих пропозицій, отриманих під час конкурсу тощо.

До участі можуть зголоситися команди з 3–5 учасників однієї з вікових категорій: 10–14 років або 15–18 років. Участь у конкурсі можуть узяти:

  • команди, які навчаються в українознавчих школах за кордоном, або є членами патріотичних українських громадських організацій за кордоном;
  • команди, учасники яких не належать до жодної з перелічених категорій, але проживають за межами України та мають бажання долучитися.

Крім того, до складу команди може входити один учасник з України, якщо команда складається з трьох учасників, або два учасники з України, якщо команда складається з чотирьох-п’ятьох учасників.

Результати своєї роботи команди зможуть подати у формі презентації (наприклад, у «PowerPoint») чи відеороликів. Членами журі, які оцінюватимуть їх, будуть рівновіддалені від організаторів експерти з галузей маркетингу, економіки, культури. Ці матеріали будуть надані дипломатичним установам й органам державної влади України, а також широко висвітлені в медіях. Їхні творці, діти, будуть нагороджені цінними подарунками.

Наприкінці гості заходу поставили чимало запитань, виявивши неабиякий інтерес до участі в конкурсі.

Зазначимо, реєстрація учасників триває до 15 січня 2020 року. Зареєструвати свою команду можна за цією формою.

Умови конкурсу

Переглянути повне відео