Сьогодні маємо нагоду спостерігати, як, об’єднуючи зусилля, люди реалізовують найкарколомніші проєкти. Зрештою, щоразу більше говорять і про об’єднання навіть потужних корпорацій задля того, щоб масштабувати свої досягнення. У Львівській політехніці вже багато років залучають випускників університету до його розвитку, керуючись принципом: колишніх політехніків не буває.
Та віднедавна за об’єднання довкола Політехніки не лише випускників, а й загалом зацікавлених у розвитку сучасного університету взявся відділ маркетингу та інноватики, який очолює Ірина Романовська. Вона й розповіла про головні завдання, які ставлять перед собою, та цілі, яких хотіли би досягти.
– Минулоріч у жовтні ми почали тісніше працювати з випускниками і навіть створили для цього спеціальну групу. Та вже невдовзі зрозуміли, що не варто обмежуватися лише випускниками, і вирішили більше орієнтуватися на співпрацю з тими, хто зацікавлений підтримувати розвиток Політехніки. Побачивши бажання долучатися фінаносово, почали готувати фандрайзингову стратегію, – каже Ірина Романовська.
Водночас більше уваги почали приділяти діяльності студентів. Адже молодь має багато ідей, які готова втілювати в життя. Відділ маркетингу та інноватики отримав майже 30 проєктів, які можуть бути корисні не лише для університету, а й для міста.
– Тож, натхненні молодіжним запалом, ми мали намір створити щось схоже на краудфандинговий майданчик – максимально простий і зрозумілий у роботі, де збиратимемо кошти на їх реалізування. Хоча вже невдовзі з’ясували, що на ділі це не так легко зробити. Адже нам бракує навіть рук, щоб адмініструвати цей краудфандинговий майданчик. Бо ж кожен проєкт має свою специфіку, тому доведеться неабияк попрацювати над цим. Тому вирішили відкласти його реалізування, – пояснює моя співрозмовниця.
Перший крок залучення випускників до втілення задуму працівники відділу маркетингу та інноватики зробили ще в червні під час Форуму випускників Політехніки. У межах Вечері в білому презентували три проєкти – студентський хаб, студентський простір знань і залу Захарієвича й збирали на їх створення доброчинні пожертви. До їх фінансування можна долучитися і зараз: http://lp.edu.ua/proekty-politehnikiv.
– Насправді, ми не плекали ілюзій, що одразу вдасться зібрати необхідну суму, адже всі проєкти досить вартісні, загальна сума – близько 9,5 млн грн. Та все ж частину коштів ми зібрали. Зрештою, це є додатковим стимулом реалізовувати ці проєкти. І, крім цього, тепер ми просто зобов’язані довести справу до завершення. Загалом ми готові розглядати різні варіанти, наприклад, для жертводавців, які вкладуть у проєкт значну суму, пропонуватимемо можливість патронатства. У разі, якщо студентським хабом зацікавляться якісь фірми, тоді зможемо запропонувати їм проведення спільних заходів. Адже це буде добре приміщення майже в центрі міста. За схожим принципом хотіли б, щоб співпрацювали й щодо реконструкції актової зали в першому навчальному корпусі. Хоча цей проєкт значно масштабніший і, відповідно, коштовніший. Адже це мала б бути повноцінна конференц-зала, оснащена сучасною технікою, – додає Ірина Романовська.
Каже також і про те, що коли пропонують потенційним жертводавцям доєднуватися до таких проєктів, то люди зазвичай це сприймають із приємним здивуванням і відкривають для себе, що Політехніка прогресивна в цих питаннях.
– Зазвичай підтримують наші ідеї, хоча це не завжди є матеріальна підтримка. У нас ще наразі не настільки добре налаштовано механізм. Зрештою, в державних університетах України таку практику не надто розвинуто. Є ендавмент-фонд в Інституті міжнародних відносин Київського національного університету ім. Тараса Шевченка. Ми переконані, що варто запозичувати досвід закордонних університетів, зокрема в тому, як вони вміють зацікавлювати доброчинців та які масштабні заходи провадять для них. Спробуємо щось подібне реалізовувати і в Політехніці. Маємо спільну думку про те, що варто працювати окремо і з інститутами. Адже в них тісніші зв’язки зі своїми випускниками. Також хочемо вже з першого курсу привчати студентів до того, що в нас діє низка спільнот для випускників, зокрема Клуб випускників, Асоціація випускників, щоб вони знали: після отримання диплома співпраця не завершується. Та й, щоб отримати лояльного випускника, маємо від початку прищеплювати любов до університету, – додала керівниця відділу маркетингу та інноватики. – Ми переконані, що в Політехніці можна дуже багато цікавого зреалізувати. Адже в нас є люди з різним зацікавленням. Та передовсім нашу діяльність орієнтуємо на студентів, щоб їм в університеті було комфортно вчитися, розвиватися, а після завершення хотілося б повертатися до Політехніки і співпрацювати.