Ця новація стане у пригоді тим, хто з певних причин не має доступу до медичних послуг, скажімо, перебуває у прифронтовій зоні чи за кордоном. Завантаживши мобільний застосунок SAIDtoME, можна буде за допомогою штучного інтелекту користуватися послугами відповідного консультування та отримувати приписи щодо лікування.
Як працюватиме застосунок
– Суть роботи цього застосунку в тому, що він не тільки пришвидшуватиме визначення діагнозу, а й поліпшить якість самолікування людей, які не мають змоги вчасно скористатися медичною допомогою. Програма здатна самостійно аналізувати симптоми, які вводить користувач, і на основі цих даних точно вказати проблему й хворобу, – розповідає одна з учасниць проєкту Ліліана Мірчук.
Послугами чат-бота можна буде користуватися тривалий час, до повного одужання. Отож якщо пацієнт опиниться в обставинах, коли лікаря нема поруч, то, завантаживши собі медичний застосунок SAIDtoME, він зможе написати в чат-бот свої проблеми, симптоми й дізнатися точний діагноз та отримати відповідне призначення, комунікувати зі ШІ-лікарем або з реальним медиком, доки цілком одужає, зчитувати інформацію про поточний стан свого здоров’я.
Програма матиме безплатну і платну складові. Безплатна діятиме таким чином, що пацієнт вписуватиме в чат-бот свої симптоми, а штучний інтелект зчитуватиме й аналізуватиме їх. Так він зможе поставити діагноз і дати рекомендації щодо лікування. Для точності до уваги братиметься інформація, яку користувач введе під час реєстрації: вік, стать, перенесені чи наявні хвороби.
Оформивши платну складову, можна буде не тільки описувати свої симптоми, а й надсилати фото. Також у планах можливостей програми – консультування з реальними лікарями, яких пацієнти зможуть безплатно знаходити собі через застосунок, але вже саме консультування буде платним. Загалом платний доступ передбачатиме набагато більше можливостей, ніж безплатний, серед них – зчитування показників здоров’я зі смарт-годинників, а також точніші результати.
Від ідеї до втілення
За даними ВООЗ, 3,5 млрд людей, а це майже половина світового населення, не мають доступу до належних медичних послуг. В Україні цей показник зростає через війну й вимушене біженство чи навіть внутрішнє переміщення.
Ідея розробити медичний застосунок, що допомагав би людям, які опинилися далеко від лікаря, виникла минулого навчального року в тодішніх першокурсників кафедри систем штучного інтелекту – Ліліани Мірчук, Оксани Мазурак, Анастасії Веретільник, Ярини Оленин, Олександри Крикунової, Владислава Павлиська, Ореста Баглая. Саме тоді в їхній навчальній програмі почалася командна робота у межах дуальної освіти з ІТ-компанією SoftServe.
Студенти об’єдналися в команду Esprit (з французької – розум). Упродовж трьох місяців вони аналізували ринок і напрацьовували власну бізнес-модель. Так зародилась ідея про застосунок SAIDtoME, на створенні якого команда зосередилася вже у вересні, тобто на другому курсі навчання. Всі учасники команди брали участь у школі стартапів від Vector Software, слухали лекції Крістіана Віга, долучилися до конкурсу стартапів The Competition ITs DISCO Boost, що відбувся у межах проєкту DISCO Innovation Lab Lviv 2023.
На сьогодні вже готове перше MVP та landing page, а саме – система реєстрації користувачів і чат зі штучним інтелектом. До осені команда планує розробити основну частину продукту.
Інформацію про новацію поширюватимуть через лікарні й поліклініки. На майбутнє для пропагування застосунку використовуватимуть медичну рекламу, яку розміщуватимуть на просторах інтернету. Одне слово, кожен, хто потребуватиме медичної допомоги, зможе отримати доступ до SAIDtoME.