Коли музика єднає і зближує: народний камерний оркестр «Поліфонія» відвідав два міжнародні фестивалі

Наталя Яценко, тижневик «Аудиторія»
Камерний оркестр «Поліфонія»

Дві країни, два фестивалі – народний камерний оркестр «Поліфонія» Львівської політехніки від 28 червня до 5 липня відвідав фестиваль «Схід – Захід. Зближення» (Польща) і фестиваль «Шенгенський меридіан» (Словаччина).

«Схід – Захід. Зближення» проходив 28–30 червня у місті Радомсько та близьких до нього містах. Організування цього фестивалю орієнтоване на підтримку добросусідських і культурних зв’язків між Україною і Європою, зокрема Польщею. «Поліфонія» стала його гостем уже вдруге і знову отримала добрі враження як від виступів, так і від публіки. Оркестр взяв участь у трьох концертах у різних локаціях: у місцевому костелі, у дворику Музею історії та в міському Домі культури. Останній виступ був спільний – разом з двома аматорськими польськими хорами й галицьким камерним хором «Євшан» колектив виконав «Халелуя» Генделя, частину з ораторії «Месія».

1 липня оркестрантів Політехніки зустріли гори Словаччини – селище Злата Ітка біля Кошице. Після відпочинку на «Поліфонію» чекали виступи у Татранській Ломніці і в костелі в Кошице. І 4 липня – спільний концерт усіх колективів, які взяли участь у «Шенгенському меридіані», фестивалі зближення України, Польщі, Словаччини. Твір Stabat mater Карла Дженкінса виконували студентський хор Вроцлавської політехніки, хор «Євшан», оркестр народних інструментів Ужгородського музичного училища, духовий оркестр Klasik Band (Кошице), ансамбль ударних інструментів з Лєгніце (Польща) і народний камерний оркестр «Поліфонія». І в Польщі, й у Словаччині зведеним музичним дійством керував диригент Роман Кресленко. Він, як і вокалістки Ірина Семенюк, Таміла Мамедова, був спеціальним гостем «Шенгенського меридіану».

– На цьому фестивалі ми з «Поліфонією» побували вперше, – каже Роман Кресленко, – і в нас зосталися дуже добрі враження – чудова країна, добрі люди, вдячні слухачі. У нашій програмі було понад двадцять творів – у костелах виконували духовну, іноземну й українську, музику, на відкритих майданчиках – світську. Публіка не раз викликала нас на біс, вставала під час концерту. Ми знайшли багато друзів, налагодили різні контакти. Тож у майбутньому сподіваємося на співпрацю з Німеччиною і Бельгією.