8 травня на кафедрі журналістики та засобів масової комунікації Інституту права, психології та інноваційної освіти Національного університету «Львівська політехніка» у рамках проєкту «Від лайку до вибору: підвищення обізнаності молоді у виборчих процесах» відбувся міжнародний науковий семінар «Політична комунікація та електоральна поведінка молоді: дискурси, риторика та медійні стратегії». У заході взяли участь студенти і викладачі чи не з усієї України, а також науковці із Жешувського університету (Польща).
У рамках семінару доцентка кафедри ЖЗМК Мар’яна Кіца презентувала доповідь «Довіряй, але перевіряй: як фактчекінг та OSINT допомагають викривати популізм і демагогію в політичному дискурсі» й детально пояснила, як демагогія та популізм є основою відповідних наративів у діяльності окремих європейських політиків, у комунікаційній стратегії яких Україна представлена у негативному контексті як ворог.
Захоплення та жваве обговорення викликала доповідь професорки кафедри журналістики Національного університету «Запорізька політехніка» Тетяни Хітрової «Залучення молоді до громадсько-політичної активності та прийняття управлінських рішень: презентація практичних кейсів прифронтових територіальних громад Запорізької області», під час якої вона ознайомила присутніх з ефективною діяльністю Молодіжної ради МолоDVIZHKA Кушугумської селищної ради й наголосила на важливій ролі Запорізької політехніки у залученні молоді до соціальних та громадсько-політичних процесів, формуванні культури політичної комунікації як на всеукраїнському, так і на міжнародному рівні.
Польський досвід був представлений у доповідях Prof. dr hab. Grażyna Filip та Dr Justyna Majchrowska Жешувського університету (Польща).
Спікерка з Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара, доцентка кафедри масової та міжнародної комунікації Оксана Гудошник у доповіді «Уникнення новин як форма адаптивного медіаспоживання» акцентувала увагу на терміні «уникнення новин» та розкрила проблеми і феномени споживання новин молоддю.
Про позитивні та негативі моменти транскордонної комунікації експертну думку висловив завідувач кафедри журналістики Ужгородського національного університету Євген Соломін у доповіді «Молодіжна комунікація в умовах транскордоння: європейські впливи на політичні уявлення українців». З думкою спікера про важливість збереження молодого потенціалу та його повернення в Україну одностайно погодилися усі учасники заходу.
Думку щодо проблеми політичної комунікації висловила співкерівниця громадської організації «Ти медіа», науковиця та медіатренерка Наталія Войтович. У доповіді «Стратегії в політичній рекламі: як соціальні мережі формують політичні погляди молоді» вона закцентувала увагу на впливі соціальних мереж на процес проведення політичних виборів в Україні. Саме соцмережі змогли повернути і можуть надалі ефективніше залучати молодь до політичного життя країни.
Журналіст The Ukrainians media Дмитро Спорняк детально пояснив про те, як медіа потрібно комунікувати про політичні виборчі процеси зі споживачами інформації, зокрема молоддю, опираючись на власний досвід висвітлення виборчих кампаній в країнах Європи та Америки (доповідь «Практичні особливості висвітлення іноземних виборчих процесів для української аудиторії»). Власне, він цілком підтримав думку спікерки Оксани Гудошник про те, що лише через сторітелінг можна повернути зацікавленість молоді у політичних новинах.
Наприкінці семінару спікери відповіли на важливі питання, а модераторка заходу, доцентка кафедри ЖЗМК Оксана Гоцур за підтримки завідувачки кафедри доцентки Зоряни Галаджун запросила долучатися до наступних заходів, які відбуватимуться в рамках проєкту «Від лайку до вибору: підвищення обізнаності молоді у виборчих процесах».
Проєкт реалізується за підтримки Black Sea Trust for Regional Cooperation, The German Marshall Fund of the United States та European Union in Ukraine.







