Кафедра АСУ провела Зимову школу «Європейський підхід до управління даними» в межах проєкту Data4EU

Кафедра автоматизованих систем управління Львівської політехніки
Скріншот з онлайн-школи

У Львівській політехніці від 17 лютого до 7 березня тривала робота Зимової школи «Європейський підхід до управління даними» (A European approach to Data Governance), організована в межах міжнародного освітнього проєкту Erasmus+ напряму Жан Моне «Європейська стратегія даних: управління даними для нових можливостей» (№ 101127839 – Data4EU – ERASMUS-JMO-2023-HEI-TCH-RSCH).

Впродовж зимових канікул – від 17 до 21 лютого – близько 60 студентів Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій мали можливість почути виступи професіоналів з управління даними, захисту даних, Big Data, Data Science, машинного навчання, баз та сховищ даних, а також відвідати різноманітні цікаві воркшопи, на яких запрошені лектори ділились власним досвідом і кращими практиками управління даними та їхньої обробки.

Роботу школи розпочала доцентка кафедри автоматизованих систем управління, к.т.н., керівниця проєкту Data4EU Анастасія Дорошенко, яка розповіла про особливості європейської стратегії даних, що створена для забезпечення балансу між інноваціями, безпекою та довірою у сфері роботи з даними. Зокрема, було розглянуто такі законодавчі акти ЄС, як Data Act, Data GovernanceAct, AIAct тощо.

Асистент кафедри АСУ, к.т.н., DataEngineer компанії Every Matrix Володимир Антонів провів надзвичайно цікаву презентацію для студентів, у якій розповів про всі можливі напрями, що пов’язані з роботою з даними в ІТ, визначив, чим саме займається кожен з фахівців, якими якостями має володіти Database Administrator, а якими – спеціаліст у сфері DataScience, із якими викликами в роботі вони стикаються і які перспективи кар’єрного росту на них можуть чекати.

Асистентка кафедри АСУ, Lead Data Scientist у фінтех-компанії та консультант з Data Science / Artificial Intelligence Ольга Нарушинська занурила слухачів у світ Data Science. У своїй доповіді «Ціна даних: чому в епоху AI вони стають новою «валютою» бізнесу» вона розповіла про життєвий цикл даних, які використовують у Data Science: звідки вони беруться, чим відрізняються та якої передобробки потребують для застосування методів машинного навчання. Також Ольга Нарушинська провела воркшоп для студентів, де вони могли попрактикуватись в анотуванні даних для різних задач машинного навчання.

Доцентка кафедри АСУ, к.т.н. Квітослава Обельовська виступила з доповіддю «Цифрова інфраструктура країн Євросоюзу», в який проаналізувала ситуацію зі станом розвитку цифрової інфраструктури в різних країнах Європейського союзу, використовуючи Digital Economy and Society Index (DESI), який узагальнює низку показників ефективності цифрових технологій у Європі й дає змогу оцінити стан цифрової економіки та суспільства. Було цікаво дізнатись не лише про стан технічного розвитку та забезпечення в ЄС, але й ознайомитись із порівняльним аналізом рівня цифрових компетентностей користувачів у різних країнах Європейського Союзу.

Микола Любченко, Ruby Developer / Team Lead у фінтех-компанії, розповів про особливості роботи з даними в реальних проєктах, занурив студентів у свої напрями роботи, поділився досвідом та цікавими кейсами.

Асистент кафедри АСУ, Tech Lead Software Engineer at Lyft Максим Арзубов розповів про особливості серверлес-архітектури, її переваги й недоліки, особливості використання для різних задач, а також наявні підходи, технології та виклики її використання.

Анна Харчишин, BI Engineer – EPAM Systems, викладачка ІТ Step University, надзвичайно цікаво розповіла про те, що таке Business Intelligence та яка його роль для бізнесу. Чим займається фахівець за напрямом Business Intelligence, які задачі розв’язує, якими знаннями повинен володіти – про все це Анна розповіла слухачам, наводячи цікаві приклади із власного професійного досвіду.

Про найбільш яскраву, наочну та цікаву частину Business Intelligence, яка найбільше асоціюється з аналізом даних, – створення дашбордів – розповіла Ольга Кокун, Power Bi Developer, MTS (Mine Tech Services) у своїй презентації «Як Power BI допомагає зрозуміти дані». Ольга поділилась власним досвідом аналізу та візуалізації даних, надала поради щодо того, як візуалізовувати дані так, щоб це принесло найбільшу користь для бізнесу й було зрозуміло для користувача.

Цікаві та інтерактивні воркшопи цілковито захоплювали учасників, надаючи їм можливість у режимі реального часу розв’язувати задачі обробки й аналізу даних.

Після інтенсивного тижня онлайн-занять студенти впродовж двох тижнів провадили дослідницьку роботу за напрямом, який найбільше зацікавив їх серед висвітлених доповідачами тематик, вивчали європейський досвід з управління даними, особливості законодавчого регулювання роботи з даними у різних європейських країнах.

Презентація результатів дослідницької роботи студентів відбулась 7 березня. Надзвичайно цікаві та творчі роботи студентів, яскраві доповіді й занурення у предметну область продемонстрували глибоку зацікавленість слухачів у тематиці зимової школи, небайдужість до проблеми управління даними, особливо в ІТ-сфері.

Більше деталей про заходи проєкту Data4EU – на його Facebook-сторінці.

Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи