Маргарита Носкова, директорка Центру інноваційних освітніх технологій Національного університету «Львівська політехніка», авторка курсу «MOODLE – це про100!» і координаторка проєктів у галузі цифрової трансформації освіти, розповідає про важливість застосування новітніх технологій у навчальному процесі, про виклики воєнного часу, з якими зіткнулись освітяни, а також про SELFIE – інструмент, який покликаний оцінити рівень цифровізації закладу освіти.
– Розкажіть, будь ласка, про SELFIE. Що це таке? Чи потрібен цей проєкт українській освіті саме зараз?
– SELFIE – це інструмент, створений у Європейському Союзі, який ставить собі за мету визначити, наскільки школа готова запроваджувати цифрові технології у викладанні, навчанні й оцінюванні. В Європі його використовують вже понад 5 років. Цей проєкт з’явився в Україні як пілотний у 2021 році, що стало можливим за підтримки Міністерства цифрової трансформації України та Міністерства освіти і науки України.
У 2021 році SELFIE для закладів загальної середньої освіти був пілотований тільки у двох областях – Львівській і Запорізькій. Департамент освіти і науки Львівської ОДА всебічно сприяв та підтримав реалізацію проєкту в області.
Загалом у пілотуванні взяли участь понад 20 000 учасників. Координацію цього проєкту в межах Львівщини наказом МОН було покладено на мене, а Центр інноваційних освітніх технологій Національного університету «Львівська політехніка» став базовим для організації та впровадження проєкту. Ми незаангажована структура, яка могла забезпечити якісну підготовку координаторів у школах та ЗПТО для того, аби цей процес відбувся якісно й оцінка була релевантна і валідна.
…
– В чому особливість цьогорічного проєкту?
– …Цього року ми хочемо залучити до проєкту якомога більше закладів освіти Львівської області – і ЗПТО, і ЗЗСО.
Координатор не змінився, як і минулого разу, Центр інноваційних освітніх технологій Національного університету «Львівська політехніка» організовує навчання координаторів та супровід закладів освіти, щоб кожна школа отримала свій звіт. А ми отримаємо узагальнений звіт і побачимо наші досягнення і наші проблеми.
Це дуже сміливо, не кожна область погодилася б на таке. Це виклик, який з одного боку є нашою перевагою, а з іншого – покладає величезну відповідальність. Те, що Львівська область активно діє в напрямі цифрових технологій, дає змогу нам сподіватись, що там будуть хороші результати, але ми розуміємо, що будуть і питання, над якими варто ще працювати.
Повний текст матеріалу – на сторінці Департаменту освіти і науки Львівської ОВА у соцмережі Фейсбук.