Директор Інституту дистанційного навчання Дмитро Тарасов про наповнення онлайн-курсів ВНС

Анна ЗІГАНШИНА, Центр комунікацій
Дмитро Тарасов

Дистанційне навчання розширює можливості для здобуття якісної вищої освіти. Доступ до всіх основних елементів навчальної дисципліни, яку опановують студенти Львівської політехніки, забезпечує Віртуальне навчальне середовище.

Докладніше про функціонування інформаційного ресурсу та наповнення онлайн-курсів розповів директор Інституту дистанційного навчання Дмитро Тарасов.

— Основним інформаційним ресурсом Інституту дистанційного навчання є Віртуальне навчальне середовище. Цю інформаційну систему створено для того, щоб організувати навчальний процес, розміщувати навчальні матеріали та забезпечувати постійну комунікацію між викладачем і студентом. ВНС побудовано на базі програмного забезпечення Moodle. Також Віртуальне навчальне середовище Політехніки має можливість під’єднання додаткових сторонніх ресурсів. 

— Яка головна мета онлайн-курсів?

— Головна мета онлайн-курсів — самостійна підготовка та розширення можливостей навчання студентів. До онлайн-курсів у ВНС належать дисципліни, що мають сертифікат електронного навчально-методичного комплексу та додатково забезпечені інтерактивними компонентами, тестовими завданнями, відеолекціями тощо. З усіма матеріалами в онлайн-форматі студенти можуть ознайомитися самостійно.

— Розкажіть, будь ласка, про основні недоліки Віртуального навчального середовища.

— Типовою проблемою для студентів є вхід у ВНС на початку навчального року. Зазвичай це стається через брак логіна чи забутий пароль. Ще одна проблема — студент не бачить на сайті курсу, який має прослухати. У першому випадку треба сконтактуватися із системним адміністратором свого інституту, щоб переконатися в коректності пароля чи інших даних. Якщо ж студент знає свій пароль, та все ще не може ввійти, треба звернутися до викладача дисципліни чи на пошту відділу організаційного супроводу дистанційного навчання IDN.supr@lpnu.ua. Щодо проблем із відображенням дисциплін, то викладачі можуть самостійно під'єднати студентів до відповідного курсу. 

— Чи зросла популярність ВНС і самих онлайн-курсів під час карантину?

— Під час карантину популярність Віртуального навчального середовища істотно зросла. Щоб збільшити потужність обладнання, Інститут дистанційного навчання та Центр інформаційного забезпечення Політехніки перевели ВНС на нові сервери. Тож остання сесія пройшла фактично без проблем.

— Які альтернативні ресурси можуть використовувати студенти, щоб навчатися дистанційно?

— Важливими альтернативними ресурсами, які доповнюють ВНС, є системи відеоконференцій, вебінарів, групової роботи, а саме: Microsoft Teams і Zoom. Це корисне доповнення для того, щоб забезпечити інтерактивність дистанційного навчання. Також альтернативою ВНС можуть бути засоби обміну інформації за його межами. Наприклад, корпоративна пошта, яку студенти і викладачі можуть використовувати для комунікації, надсилання робіт на перевірку тощо. Це дає змогу розвантажити роботу Віртуального навчального середовища.