15 травня у межах проєкту «Європейські студії для технічних спеціальностей у Національному університеті "Львівська політехніка"» в онлайн-форматі відбувся інтерактивний захід, метою якого був обмін досвідом з викладачами Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого.
Вступна частина конференції була присвячена історії створення та діяльності кафедри Жана Моне «Поглиблене вивчення права та цінностей ЄС: український контекст». Спікерка — завідувачка кафедри права Європейського Союзу Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого, доцентка юридичних наук, професорка Тетяна Комарова — розповіла про досягнення кафедри та подальші плани її розвитку:
— Одним з найбільших досягнень нашої кафедри я, без сумніву, вважаю те, що були залучені лектори з передових європейських закладів, які не просто викладають в університетах, але які у своїй діяльності обстоюють європейські цінності. Лектори-візіонери є не лише людьми, яким близька тема європейської інтеграції, а й тими, хто реалізовував її на практиці.
У своїй частині доповіді про досвід викладання права Європейського Союзу в університеті імені Ярослава Мудрого доцентка кафедри права Європейського Союзу Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого Тетяна Анакіна говорила про навчальні дисципліни, які вивчають студенти, та про важливість активної співпраці з викладачами з інших європейських університетів.
— Наше завдання як викладачів — забезпечити системне бачення особливостей регулювання права ЄС і регулювання права ЄС у рамках правової системи України, — зазначила Тетяна Анакіна. — Запорукою успіху в цій справі є комунікація з викладачами з інших університетів. Це забезпечує не лише безцінний досвід, а й професійні зв’язки з ними.
Директорка Інституту гуманітарних та соціальних наук і водночас керівниця проєкту «Європейські студії для технічних спеціальностей» Ярина Турчин у своїй презентації на тему «Особливості розвитку європейських студій в Національному університеті "Львівська політехніка"» більше розповіла про те, як вдається інтегрувати навчальні проєкти напряму Жан Моне в нашому університеті. Крім досягнень і специфіки викладання європейських студій у Політехніці однією з ключових у презентації була тема труднощів під час впровадження освітніх курсів про ЄС у межах міжнародних освітніх проєктів.
— Попри те, що кількість студентів на європейських студіях зростає з кожним роком, все ще виникають труднощі із заохоченням студентів до приєднання до навчальних курсів через факультативний характер цих курсів. Також проблемою є те, що деякі студенти ставляться до вибіркових дисциплін як до «другорядних», тому не надають їм належної уваги, як іншим предметам. Ну і важко не згадати про те, що непросто сконцентрувати увагу певних студентів після цих курсів — для них вивчення цих освітніх програм закінчується одразу після закінчення курсу, і більше вони до їх вивчення не повертаються, — зауважила Ярина Турчин.
Своєю чергою доцентка кафедри соціальних комунікацій та інформаційної діяльності Національного університету «Львівська політехніка», кандидатка історичних наук, учасниця проєкту EUSTS Наталія Вовк докладніше розповіла про те, як викладачам вдається заохочувати студентів технічних спеціальностей до вибору дисциплін, пов’язаних з європейськими студіями. Зокрема, були висвітлені заходи, які використовує університет, щоб привернути увагу студентів до теми євроінтеграції як у навчальному процесі, так і в позанавчальний час.
— Кожен наш крок пов’язаний з європейською інтеграцією — є кроком до Європейського Союзу, до кращого майбутнього, якого ми бажаємо для наших дітей, — наголосила Наталія Вовк.
Менторка INNOVATION HUB Олена Лукачук у своїй доповіді відзначила успіхи цього позанавчального об’єднання. Попри недовгу історію існування хабу, його учасники беруть активну участь у культурному житті міста й навчаються в міжнародних літніх школах та університетах, користуючись програмою обміну. INNOVATION HUB дає змогу студентам не лише набути безцінного досвіду в Європі, а й зрозуміти, як працює Європейський Союз. Це новий спосіб передати українським студентам європейський стиль життя.