Доцентка кафедри МПА побувала з профорієнтаційним заходом у місті Сокалі на Львівщині

Кафедра менеджменту персоналу та адміністрування
Фото з профорієнтаційного заходу

Головним завданням профорієнтаційної інформації від кафедри менеджменту персоналу та адміністрування Інституту економіки і менеджменту Львівської політехніки є виховання любові до будь-якого виду трудової діяльності, знайомство з потребами народного господарства країни загалом і конкретного регіону зокрема у фахівцях на сучасному етапі й на найближчу перспективу. Вона також передусім повинна піднімати престиж затребуваних на ринку праці професій.

К.е.н., доцент, доцентка кафедри МПА Оксана Сватюк відвідала Сокальську загальноосвітню школу І–ІІІ ступенів № 5 у місті Сокалі Львівської області. Менеджмент перш за все піднімає престиж професій, які користуються попитом на ринку праці. Менеджмент персоналу готує учня до усвідомленого вибору професії, що відповідає його особистим інтересам.

Під час зустрічі було обговорено такі види профорієнтаційної діяльності.

  1. Професійна інформація – забезпечує повне і всебічне ознайомлення учнів зі світом професій, принципами вибору професії, соціально-економічними, психологічними та медико-фізіологічними аспектами вибору професії, що є найважливішою умовою формування готовності до вибору професії.
  2. Професійне виховання – включає в себе низку заходів, спрямованих на формування в учнів професійних нахилів та інтересів. Цей напрям профорієнтаційної роботи забезпечує підвищення ефективності виховної роботи, залучення учнів до різних видів позаурочної суспільно-корисної діяльності, стимулювання їх пізнавальних здібностей, самопізнання та самовиховання. Адже не викликає сумніву, що тільки в конкретній праці можна сформувати професійні інтереси й виховати повагу до професії, яка має ґрунтуватися на любові до праці та психолого-педагогічних здібностях.
  3. Професійна консультація – науково обґрунтована рекомендація для конкретної людини (або групи) на етапі вибору професії. Найчастіше її потребують випускники 9–11 класів. Вона ґрунтується на знанні нахилів та інтересів того, кого консультують, а також його особистісних характеристик. Профорієнтаційні консультації проводять для того, щоб допомогти старшокласнику «приміряти» на себе те, що його цікавить, щоб задовольнити інтерес учня до конкретної спеціальності (її змісту, вимог щодо особистісних рис і врахування протипоказань до виконання тієї чи іншої роботи). Під час консультації визначаються шляхи здобуття освіти за обраною спеціальністю, напрями навчання, перспективи професійного розвитку, затребуваність фахівців на ринку праці.

Професійна діагностика є чи не головним елементом профорієнтації. Без неї не може функціонувати ні професійна консультація, ні професійне навчання, ні тим більше професійний відбір. Професійна діагностика вивчає особистість учня, процес його розвитку, формування рис, здібностей та інтересів, що є основою, на якій формується професійне самовизначення особистості.

Найважливіші фактори, що впливають на абітурієнтів та їхніх батьків під час вибору закладу вищої освіти:

  • репутація ЗВО (включаючи академічну репутацію, репутацію за рівнем викладання, репутацію від роботодавців та випускників щодо відповідності здобутих знань вимогам сучасного ринку праці);
  • наявність привабливих освітніх програм;
  • можливість подальшого успішного працевлаштування;
  • витрати на навчання;
  • географічне розташування, віддаленість від місця проживання, а також наявність гуртожитків.