Упродовж останнього тижня серпня доцент кафедри електронних обчислювальних машин Інституту комп’ютерних технологій, автоматики та метрології Львівської політехніки Анатолій Ігнатович взяв участь у міжнародній навчальній програмі Education for Democratic Citizenship (EDC), що відбулася на базі Ягеллонського університету в Кракові (Польща). Організаторами події були Університет Ліннея (Швеція), Ягеллонський університет, Шведський інститут, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Міністерство освіти і науки України та європейські партнерські інституції.
Програма І етапу проєкту включала 40 академічних годин інтенсивних лекцій, дискусій та воркшопів. Її тематика охоплювала широкий спектр питань з акцентом на таких темах:
- демократичне громадянство та академічна свобода;
- роль університетів у післявоєнній відбудові та стійкості демократії;
- громадянське суспільство й національна ідентичність;
- європейські інституції та інтеграційні процеси;
- виклики на шляху України до членства в ЄС;
- цифрова демократія та формування демократичної культури.
Окреме місце у програмі посідали практичні компоненти: майстер-класи, менторські сесії, дискусійні батли. Викладачі й дослідники з університетів Швеції, Польщі та Іспанії разом із колегами з України ділилися досвідом демократизації академічних спільнот, впровадження принципів прозорості, протидії корупції, побудови безбар’єрного освітнього середовища. Для учасників це стало не лише можливістю отримати нові знання, але й майданчиком для нетворкінгу та пошуку партнерів для майбутніх міжнародних проєктів.
Наступним етапом міжнародної програми Education for Democratic Citizenship мають стати ретельна підготовка та пітчинг авторських проєктів, які розроблятимуть учасники впродовж наступних місяців. За словами доцента Ігнатовича, у межах власного мікропроєкту він планує дещо оновити окремі курси освітньої програми «Комп’ютерна інженерія».
Зокрема, як пропонує Анатолій Ігнатович, як експеримент у межах лабораторного практикуму з курсу «Захист інформації у комп’ютерних системах» буде додано модуль з етики кібербезпеки та прав людини. Очікується, що в межах лабораторного практикуму студенти аналізуватимуть реальні кейси (наприклад, Cambridge Analytica), шукатимуть баланс між безпекою та правом на приватність і презентуватимуть рішення. Також у межах курсу «Технології тестування програмних засобів» розглядають можливість, щоб студенти в межах одного із занять тестували прототип системи електронного голосування на прозорість, інклюзивність і захищеність від маніпуляцій. Кожна команда представлятиме інтереси різних соціальних груп, навчаючись враховувати різні точки зору.
Вже навесні 2026 року після реалізації мікропроєктів заплановано організацію підсумкового форуму за участю представників органів місцевого самоврядування, академічних спільнот і громадських організацій. Такий майданчик стане можливістю не лише презентувати результати виконаної роботи, але й обговорити перспективи подальшої інтеграції принципів демократичного врядування у вищу освіту та розширення партнерств університет – громада.










