Незабаром на сайті Львівської політехніки з’являться умови цьогорічного вступу до університету. Про зміни та основні аспекти, на які слід звернути увагу абітурієнтам, розповідає відповідальний секретар Приймальної комісії Михайло Гончар.
Важливий чинник – результати НМТ або ЗНО
- Основною умовою вступу на бюджет будуть результати НМТ (2023 чи 2022 року) або ЗНО 2021, 2020 років. На всі спеціальності й освітні програми зараховуватимуть за результатами тестування з української мови, математики і будь-якого третього предмету, що є в переліку запропонованих цьогоріч на вибір вступника. Якщо вступник на основі диплома молодшого спеціаліста, молодшого бакалавра чи фахового молодшого бакалавра подає результати ЗНО 2020 чи 2021 року, то йому досить подати бали з двох предметів.
- Цього року вступна кампанія на бакалаврат (і на основі свідоцтва про повну загальну середню освіту, і на основі диплома молодшого спеціаліста / молодшого бакалавра / фахового молодшого бакалавра) матиме той самий термін, тобто для вступників після закінчення коледжу окремих термінів реєстрації не буде.
- Ще одне впровадження для випускників коледжів – вони зможуть вступати до університету лише за результатами НМТ або ЗНО. Жодних співбесід, фахових іспитів (окрім певних пільгових категорій) ці абітурієнти не складатимуть і бали за додаток до диплома для вступу їм не знадобляться.
- Кожен абітурієнт повинен написати мотиваційного листа і подати його разом з електронною заявою на навчання. Його перевірять на академічну доброчесність та оцінять за рейтингом. Окремих балів мотиваційний лист не матиме, але якщо кілька осіб з однаковими вступними балами претендуватимуть на останнє місце в рейтингу, то мотиваційний лист стане вирішальним.
- Цьогоріч діятимуть два коефіцієнти: регіональний і галузевий (для тих, хто поставив 1–2 пріоритет на спеціальності, прописані в Додатку 7). Сільський коефіцієнт скасований.
- Жодних додаткових балів за всеукраїнські олімпіади, конкурси не передбачено.
- Випускники підготовчих курсів Політехніки можуть отримати до 10 додаткових балів до результату НМТ з певної дисципліни на спеціальності, що зазначені в Додатку 7.
Чи на всі програми потрібне тестування?
- Цьогоріч на архітектурні спеціальності (архітектуру та містобудування; дизайн; образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрацію) вступатимуть лише за результатами творчого конкурсу, який у Львівській політехніці має дві складові: рисунок і креслення; рисунок та живопис відповідно.
- На платну форму спеціальностей, що потребують особливої підтримки (Додаток 7), можна вступати лише за мотиваційним листом. Ідеться про спеціальності 14 галузей знань, серед яких – природничі науки, прикладна фізика, електроніка, механічна інженерія, енергетика тощо.
Чи можна вступити на бюджет після коледжу?
- На основі диплома молодшого спеціаліста / молодшого бакалавра / фахового молодшого бакалавра можна вступати на перший курс навчання за скороченою програмою (трирічною).
- Бюджетна форма для таких вступників передбачена лише на певних спеціальностях: ІКНІ (комп’ютерні науки та інформаційні системи і технології), ІМІТ (прикладна механіка; галузеве машинобудування; транспортні технології; залізничний транспорт), ІЕСК (електроенергетика; електротехніка; електромеханіка; автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка), ІБІС (будівництво), ІГДГ (геодезія та землеустрій)… З повним переліком цих спеціальностей можна ознайомитись у Додатку 3 до Правил прийому.
- Для інших спеціальностей на навчання за скороченим терміном МОН бюджетних місць не виділяє.
Усе, що треба знати про вступ до магістратури
- Обов’язковою умовою вступу для всіх є ЄВІ, а також ЄФВВ (єдине фахове вступне випробування) для галузей знань: 05, 06, 07, 08, 28, 29. Для галузі 06 (журналістика) є винятки: у певних випадках єдине фахове вступне випробування можна замінити фаховим іспитом в університеті. У Правилах прийому ці моменти прописані.
- На всі інші спеціальності магістратури слід скласти ЄВІ та фахове вступне випробування в університеті.
- Вступники на комерційну форму спеціальностей, що потребують особливої підтримки (уже згадуваний Додаток 7), можуть подати лише мотиваційні листи й бути зарахованими за його результатами.
- Ті, що хочуть здобути другу освіту на основі диплома спеціаліста або магістра і претендують навчатися за кошти фізичних або юридичних осіб, можуть вступати лише за мотиваційним листом на всі спеціальності, за винятком спеціальностей Інституту архітектури та дизайну і спеціальності «право».
Терміни подання заяв, участь у конкурсі й зарахування
- Усі абітурієнти можуть подати 20 заяв на всі спеціальності, з них лише п’ять – на бюджет. До прикладу: якщо випускник коледжу хоче подати документи і на підставі диплома молодшого спеціаліста, і на підставі свідоцтва про ПЗСО (тобто і на навчання за скороченою програмою для випускників коледжів, і на перший курс як після школи), то він теж може подати сумарно 20 заяв, з яких лише п’ять – на бюджет (скажімо, три як після коледжу і дві як після школи або ж навпаки).
- Загалом передбачено два типи заяв. Перша – на бюджет, а в разі непроходження за конкурсом абітурієнтові автоматично пропонуватимуть комерційне навчання. Друга – суто на комерцію.
- Вступна кампанія на бакалаврат розпочнеться 1 липня. З цього дня можна буде реєструвати свої електронні кабінети і завантажувати всі належні документи. Подавати електронні заяви вступники зможуть від 19 липня до 31 липня.
- На магістратуру реєструвати заяви можна буде впродовж 31 липня – 21 серпня.
Приймання документів і власне підтвердження заяви на навчання
- Після отримання рекомендації стати студентом абітурієнт повинен через електронний кабінет підтвердити своє бажання навчатися в університеті й виконати вимоги до зарахування (подати копії відповідних документів, укласти угоду на навчання – бюджетне чи комерційне). Також можна надіслати свої документи та угоду електронною поштою, однак для цього слід мати цифровий підпис.
- Лише після укладання угоди студент буде зарахований на навчання (крім випадків, передбачених Правилами прийому).
- Зважаючи на воєнний стан, військовий квиток (чи приписне свідоцтво або тимчасове посвідчення) треба обов’язково мати зі собою, а його копію подати разом з усіма документами.
- Позаяк цього року єдина база міститиме всю інформацію про вступника, то після отримання рекомендації й підтвердження свого рішення навчатися в університеті він може не подавати до Приймальної комісії оригіналу документа про попередню освіту, а обмежитися його копією.