«Часто ми є найкращими у світі»: на кафедрі ММП відбулася відкрита лекція HR-фахівчині Олени Крутоголов

Руслана Заклінська, студентка кафедри журналістики та засобів масової комунікації
Олена Крутоголов

У Львівській політехніці на кафедрі менеджменту і міжнародного підприємництва ІНЕМ відбулася відкрита лекція на тему «Світові тренди — очікування різних поколінь». Спікеркою заходу була Олена Крутоголов — експертка в галузі управління персоналом, яка має понад 10 років досвіду у сфері HR (консалтинг, нерухомість, системна інтеграція та ІТ). Олена працює HRD у компанії Maklai IT та є дипломованою психологинею з п’ятирічним досвідом практичної діяльності. Також вона авторка численних статей, курсів і вебінарів для HR-фахівців і співорганізаторка конференцій HR Talks 2018 і 2019 років.

Лекторка розповіла про актуальні тенденції в HR та виклики в цій сфері на тлі війни в Україні. Студенти також мали змогу почути про очікування різних поколінь від роботодавців, важливість соціальних медіа та AI-інструментів у бізнесі.

Олена Крутоголов зазначила, що пріоритетами для HR-лідерів у 2024 році є розвиток лідерства, організаційна культура, впровадження HR-технологій, управління змінами та кар’єрний розвиток і внутрішня мобільність. Ці тренди визначили, провівши опитування понад 500 HR-менеджерів із 40 країн світу.

Особливо важливою є тема управління змінами в українському контексті, адже HR-менеджери стикаються з додатковими викликами через війну рф проти України. Щодня українці стикаються з ризиком для життя, потребою в релокації, браком ресурсів або пошкодженням обладнання та офісів.

Зміни в Україні даються значно складніше, ніж у багатьох інших країнах, через контекст повномасштабного вторгнення. Завдання, з якими стикаються наші керівники та громадяни, є надзвичайно складними й непередбачуваними... Мобілізація дуже сильно впливає на прибуток бізнесу: деякі компанії змушені закриватися, адже якщо понад 30 % працівників, особливо ключових, мобілізують, бізнес просто не витримає. Внаслідок цього скорочується кількість робочих місць, зменшуються надходження до бюджету, і вся економіка України загалом зазнає просідання, — пояснила HR-фахівчиня.

Олена Крутоголов наголосила на важливості підтримки психологічного стану працівників. За її словами, люди часто відчувають більшу підтримку від керівників, ніж від психотерапевтів, тому важливо навчати HR-менеджерів долати стрес. За даними досліджень, рівень щоденного стресу у світі зростає: з 32 % у 2009 році до 46 % у 2022 році.

Нині 46 % людей щодня відчувають стрес, і в цей період вони фактично випадають з робочого процесу, а отже, не дають прибутку. Це безпосередньо впливає на бізнес, тому нам важливо навчитися хоча б частково розв’язувати цю проблему, зокрема через керівників, оскільки вони є важливою референтною групою, — зазначила вона.

Під час лекції Олена Крутоголов звернула увагу на особливості поведінки різних поколінь у цифровому середовищі та їхні очікування, а також на потреби роботодавців.

  • Покоління Z (18–24 роки): основними каналами для відкриття нових продуктів є соціальні медіа та реклама на YouTube. Молоді люди цього покоління прагнуть, щоб компанії займали активну позицію щодо соціальних проблем, і віддають перевагу брендам, які демонструють автентичність і людяність.
  • Міленіали (25–35 років): як і покоління Z, міленіали віддають перевагу соціальним медіа, але також цінують рекламу на YouTube і пошук в інтернеті. Вони підтримують компанії, які мають активну соціальну позицію, зокрема щодо прав людини, кліматичних змін і доступності медицини.
  • Покоління X (35–54 роки): люди цього покоління віддають перевагу пошуку в інтернеті та традиційній телевізійній рекламі, а також цінують правдиві історії про продукти. Хоча більшість із них користується соціальними медіа, їхні очікування від компаній стриманіші.
  • Бейбі-бумери (55+): для них найважливішими каналами залишаються телевізійна реклама та роздрібні магазини. Соціальні питання мало впливають на їхні рішення щодо купівлі.

HR-експертка наголосила, що різні покоління сприймають диджиталізацію по-різному, але загалом боти та штучний інтелект швидко стають частиною бізнес-процесів, особливо в стартапах. Для великих корпорацій інтеграція таких технологій є складнішою, тому вони часто купують маленькі компанії або переманюють фахівців, щоб ввести АІ-інструменти в роботу.

В Україні в нас досить відкрита система, ми можемо працювати з AI-інструментами та генерувати певну частину інформації. Водночас у деяких компаніях світу політика забороняє використання AI через можливість витоку конфіденційної інформації. Це, безперечно, може призвести до того, що ці компанії з часом стануть неконкурентоспроможними. Молоді люди не завжди прагнуть працювати у великих компаніях, адже там часто немає тієї свободи для використання інноваційних інструментів, яка є в менших та більш гнучких компаніях, — розповіла Олена Крутоголов.

Крім того, HR-експертка зауважила, що покоління Z і міленіали часто користуються соцмережами, як-от TikTok, Instagram, YouTube, для пошуку інформації про нові продукти, а також віддають перевагу компаніям, які підтримують соціально значущі ініціативи. Натомість покоління X і бумери більше покладаються на такі традиційні джерела, як телевізійна реклама та роздрібні магазини.

Для молодших поколінь загалом work-life balance і гнучкий графік роботи є ключовими та важливими аспектами, на які звертають увагу всі. Люди, незалежно від їхньої сфери діяльності, прагнуть досягти цього балансу між роботою й особистим життям, — наголосила спікерка.

Під час лекції обговорювали сучасні дослідження, які підтверджують важливість автентичності брендів і комунікації з клієнтами. Олена Крутоголов зазначила, що споживачі цінують правдиві історії, і це сприяє збільшенню продажів. Тому компанії активно використовують соціальні медіа для прямого контакту з аудиторією, що є важливим трендом для бізнесів різного масштабу.

У нас всі швидко й активно біжать, щоб добігти та досягти класного результату. Але це не тому, що ми дуже хочемо, а тому, що ми виживаємо. І саме тому ми дуже круті в автоматизації та штучному інтелекті. Ми робимо багато класних продуктів. Часто ми є найшвидшими та найкращими у світі це правда, — додала експертка.

Насамкінець Олена Крутоголов наголосила, що HR-менеджери мають зосередитися на розвитку стійкості та емпатичності, а компаніям потрібно адаптуватися до потреб співробітників.

Дуже сподіваюся, що у своїй професійній реалізації ви будете щасливі це найголовніше. Якщо щось не буде вам підходити, не бійтеся змінювати професію. Не сидіть на одному місці все життя. Пробуйте нове, тому що життя одне, і воно ваше, — звернулася лекторка до студентів.

Лекція була інтерактивною та насиченою. Студенти мали змогу не лише прослухати, а й поставити запитання та обговорити приклади з реального життя.

Скріншот з онлайн-лекції Скріншот з онлайн-лекції Скріншот з онлайн-лекції Скріншот з онлайн-лекції Скріншот з онлайн-лекції Скріншот з онлайн-лекції Скріншот з онлайн-лекції Скріншот з онлайн-лекції Скріншот з онлайн-лекції Скріншот з онлайн-лекції Скріншот з онлайн-лекції Скріншот з онлайн-лекції Скріншот з онлайн-лекції Скріншот з онлайн-лекції Скріншот з онлайн-лекції Скріншот з онлайн-лекції Скріншот з онлайн-лекції Скріншот з онлайн-лекції