5 листопада 2024 року студенти групи ПТ-31 спеціальності «Підприємництво та торгівля» у рамках вивчення освітньої компоненти «Міжнародні торговельні організації» (викладачка – доцентка кафедри підприємництва та екологічної експертизи товарів Інституту сталого розвитку імені В’ячеслава Чорновола Оксана Шайда) провели дебати Карла Поппера «Чи здатна ООН демонструвати глобальне лідерство та ефективно реагувати на глобальні кризи?». Тема, справді, більш ніж дискусійна з огляду на шквал критики, яку в контексті актуальних міжнародних подій скеровують на адресу Організації Об’єднаних Націй, та, з іншого боку, відсутність на світовій арені універсальної міжнародної організації, яка могла би бути ефективною альтернативою.
Захищати ООН довелося команді у складі студентів Антона Волотовського, Яни Барінової, Артура Наливайка та Василя Панчишина. Опонували їм представники команди, що провадила стратегію заперечення у складі Тараса Андрійчука, Артьома Грабарчука, Богдана Мазурика та Владислава Марущака. Взагалі дебати є дуже гарною нагодою для учасників спробувати себе в ролі промовців-ораторів, нападників і захисників, а також «прокачати» свої soft skills. Студентам довелося підготувати промови, у яких вони відстоювали свою позицію, витримати випробування перехресного опитування, швидко реагувати на зауваження опонентів і знаходити влучні аргументи у відповідь.
Перевага формату дебатів Карла Поппера ще й у тому, що він дає змогу учасникам не лише потренувати свої ораторські здібності промовця, навики тайм-менеджменту, оскільки важливим є чітке дотримання визначеного часового перебігу раундів гри, а й приміряти нелегку роль об’єктивного судді. Нелегку, звісно, адже усім представникам обидвох команд вдалося бути впевненими, переконливими, красномовними, готовими до аргументації своїх тверджень. Але гра є гра, тож підводили підсумки і виносили суддівський вердикт студентки Вікторія Столярук та Діана Левчик. Разом із викладачем вони приймали рішення про визначення команди-переможця та гравців, які отримали найвищі індивідуальні оцінки. Непроста місія, але в процесі її виконання студентки попрактикувалися зважувати «за» і «проти», аргументувати своє суддівство, знаходити сильні і слабкі сторони учасників та не боятися розчарувати своїм рішенням одногрупників.
Словом, це були гарячі дебати, це була цікава гра – і не остання нагода для студентів-підприємців навчитися формулювати й відстоювати свою позицію. Вміння, яке обов’язково знадобиться в майбутньому.