Як студенти Львівської політехніки за допомогою менторки розробили систему розпізнавання облич

За матеріалами сайту Liga.Tech
Заставка до матеріалу

Ментори з українських IT-компаній допомагають студентам навчатися проєктного мислення та створювати власні стартапи – зі штучного інтелекту або для поліпшення комфорту життя. Liga.Tech розповідає, як влаштована співпраця студентів із менторами, що вони розроблюють та які компанії беруть у цьому участь.
 

Софія Міхняк – випускниця Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій Львівської політехніки, спеціальність «Системи штучного інтелекту». На третьому курсі вишу айтівиця та її команда розробили проєкт Highly Accurate Real-Time Face Recognition System – систему з розпізнавання облич у режимі реального часу.

«Оскільки проєкт припав на пандемічні часи, то все відбувалось онлайн. Ментори з нами мали щотижневі зустрічі, на яких ми ділились своїми статусами, обговорювали проблеми, які виникали», – розповідає Софія. Під кінець проєкту вони приїхали в офіс, щоб налаштувати систему на їхньому пристрої.

Менторкою була Ольга Чайка з компанії GlobalLogic, яка розгледіла в студентах потенціал. Згодом цю команду разом із Софією взяли на роботу в компанію. Зараз Софія працює там на посаді Junior Software Engineer.

«Загалом ініціатива дуже класна, бо окрім того, що цей проєкт закрив нам курсову роботу з відповідного предмета, то ще й надав досвід, дуже близький до роботи в ІТ-компанії, корисні зв’язки та можливість проявити себе і свої навики», – каже Софія, яка називає цей студентський проєкт точкою відліку в професійній діяльності.

Зараз вона також працює над проєктом ML PoC, пов’язаним з комп’ютерним зором.

«Це система, що виявлятиме падіння людини в ліфті за допомогою зображень, отриманих з камери, і відповідно сповіщатиме про таку подію. Щоб в разі інсульту, інфаркту чи інших подібних подій людина мала змогу отримати вчасно допомогу», – пояснює Софія.

На думку дівчини, сучасній ІТ-освіті бракує гнучкості, щоб вносити зміни у програму було простіше для навчальних закладів та викладачів.

«Найбільш дивним буває вивчати, як розставити освітлення в офісі на магістратурі «штучного інтелекту». Наша кафедра щосили намагалась пом’якшити подібні аспекти в межах дозволеного освітніми вимогами, але повністю актуалізувати програму важко», – ділиться Софія Міхняк.