Вектори розвитку спеціальності G1: обговорення освітніх програм на кафедрі ХТС

Кафедра хімічної технології силікатів Львівської політехніки
Фото із засідання

25–26 червня 2025 року на кафедрі хімічної технології силікатів Інституту хімії та хімічних технологій відбулося планове засідання робочої групи Науково-методичної комісії спеціальності G1 «Хімічні технології та інженерія» Національного університету «Львівська політехніка», присвячене обговоренню сучасних тенденцій розвитку спеціальності G1 за всіма рівнями вищої освіти – бакалаврським, магістерським та PhD.

У заході взяли участь науково-педагогічні працівники кафедри ХТС, завідувачка кафедри хімії та інтегрованих технологій Національного університету міського господарства імені О.М. Бекетова Оксана Саввова, викладачки цієї кафедри Олена Бабіч та Олена Христич, а також представники підприємств-стейкхолдерів: головний технолог ТзОВ «Світ Скла» Павло Бутрак, директор з виробництва ТзОВ «Компанія Еней» Олег Семчук, директор ТзОВ «Лаймстоун Україна» Андрій Шепінько.

Під час зустрічі учасники обговорили актуальні питання щодо вдосконалення освітніх програм з урахуванням сучасних викликів та потреб ринку праці. Особливий акцент зроблено на важливости формування постійної співпраці між закладами вищої освіти й підприємствами, що працюють у сфері хімічних технологій скла, кераміки, в’яжучих речовин та композиційних матеріалів.

Окремим блоком обговорили нову редакцію освітньої програми «Хімічні технології тугоплавких неметалевих і силікатних матеріалів» (2025 року вступу), яку презентували гарант ОПП, завідувачка кафедри ХТС Ірина Луцюк, і доцент Зенон Боровець. Учасники надали низку конструктивних пропозицій, які будуть враховані за подальшого оновлення програми, зокрема:

  • оновлення змісту робочих програм навчальних дисциплін з урахуванням новітніх наукових досягнень та інноваційних розробок у силікатних технологіях;
  • розширення тематики практичних і лабораторних занять, орієнтованої на реальні технологічні процеси підприємств галузі;
  • інтеграція дуальної освіти для забезпечення залучення здобувачів освіти до виробничого середовища;
  • посилення компонентів, пов’язаних з екологічною безпекою виробництва та впровадження принципів сталого розвитку.

Крім того, обговорено необхідність формування у здобувачів вищої освіти навичок soft skills: критичного мислення, командної роботи, ефективної комунікації та навичок управління проєктами.

Особливої уваги під час засідання було надано розгляду й узагальненню всіх пропозицій стейкхолдерів, що надходили на адресу кафедри ХТС упродовж 2024/2025 навчального року. Серед них – побажання щодо поглиблення співпраці з підприємствами-роботодавцями, удосконалення практичної складової освітніх компонент, підвищення гнучкості навчальних планів відповідно до динамічних змін у галузі хімічних технологій, а також пропозиції щодо залучення фахівців із промисловости до викладання окремих освітніх компонентів. Узагальнені за результатами року пропозиції стали основою для обговорення стратегічних напрямів оновлення освітніх програм та розроблення дорожньої карти з їхнього вдосконалення.

Засідання завершилося формуванням спільного бачення подальшого розвитку освітніх програм та ініціативою регулярно проводити подібні зустрічі для покращення якості інженерної освіти в Україні.

Фото із засідання Фото із засідання Фото із засідання Фото із засідання Фото із засідання Фото із засідання Фото із засідання Фото із засідання Фото із засідання Фото із засідання