2–5 жовтня 2025 року в навчально-оздоровчому таборі «Політехнік-4» (с. Зозулі, Золочівський р-н) відбулася Міжнародна осіння школа «Професійне вигорання викладача вищої школи: кращі практики подолання», яку організувала професорка кафедри педагогіки та інноваційної освіти Інституту права, психології та інноваційної освіти Національного університету «Львівська політехніка» Наталія Мукан у співпраці з колегами з Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, Хмельницького національного університету, Національного лісотехнічного університету України, Волинського національного університету імені Лесі Українки, а також Академії прикладних наук (Познань, Польща).
Ця школа стала можливістю для викладачів не тільки дізнатися про симптоми та прояви професійного вигорання, але й випробувати методи його профілактики і подолання.
Учасники школи мали можливість заслухати інтерактивні лекції:
- «Професійне вигорання: психологічні, соціальні, педагогічні аспекти» (професорка кафедри педагогіки та інноваційної освіти Наталія Мукан);
- «Профілактика вигорання: як інтегрувати практики у щоденну роботу» (доцентка кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва Уляна Когут);
відвідати семінари, семінари-тренінги:
- «Симптоми та стадії вигорання: як розпізнати у себе і колег» (доцентка кафедри зовнішньоекономічної та митної діяльності Наталія Горбаль, директорка Центру забезпечення якості освіти Анна Гелеш);
- «Аналіз освітнього середовища: стресогенні фактори у ЗВО» (професор кафедри ЗМД Андрій Завербний; проректор з соціальних питань та управління інфраструктурою Ігор Гельжинський);
- «Культура перфекціонізму та емоційне виснаження» (старша викладачка кафедри ЗМД Любов Залізна);
- «Педагогічна колегіальність як ресурс проти вигорання» (старша викладачка кафедри української мови Ірина Ментинська, доцент кафедри МО Олександр Адамовський);
- «Емпатійне слухання та підтримка в академічному колективі» (доцентка кафедри економіки підприємства та інвестицій Ольга Мищишин);
а також взяли активну участь у майстерні «Створення індивідуального та колективного плану дій: використання сучасних ІКТ та ШІ» (професор кафедри інформаційно-комунікаційних технологій Мар’ян Кирик; завідувач кафедри спеціалізованих комп’ютерних систем Роман Кочан).
Учасники школи долучилися до воркшопу «Самодіагностика: створення особистої карти ризиків вигорання» (доцентка кафедри іноземних мов гуманітарно-соціального спрямування Мар’яна Гавран, доцент кафедри менеджменту організацій Володимир Гавран);
Для учасників заходу доцентка кафедри обчислювальної математики та програмування Галина Берегова, доцент кафедри будівельних конструкцій та мостів Тарас Бобало, доцентка кафедри педагогіки та інноваційної освіти Тетяна Гельжинська провели інтерактивні ігри «Мапа спільних інтересів», Burnout Bingo (гра з кейсами з життя викладачів), «Педагогічний марафон» (командне змагання з кейсами, етичними дилемами та творчими завданнями).
На завершення Міжнародної осінньої школи «Професійне вигорання викладача вищої школи: кращі практики подолання» усі викладачі мали змогу випробувати себе у ролі казкарів, адже успішно впорались із завданням щодо написання та інсценізації педагогічної казки для розкриття сутності професійного вигорання викладача вищої школи.
Гостею цьогорічної школи стала ректорка Національного університету «Львівська політехніка» Наталія Шаховська.
Учасники осінньої школи висловлюють щиру вдячність директорові навчально-оздоровчого табору «Політехнік-4» Іванові Тюрдю та всьому колективу за комфортні умови та змогу натхненно працювати! Спасибі за можливість не тільки навчатися новому, але й набратися сил і позитивної енергії!













