Політехніки переймають японський досвід: в Університеті відбувся літній розмовний табір японської мови

Анастасія Мозгова, тижневик «Аудиторія»
літній розмовний табір японської мови

Від 1 до 7 липня у Львівській політехніці проходив літній розмовний табір японської мови.

Організувала захід кафедра іноземних мов Інституту гуманітарних та соціальних наук. З цією метою до університету запросили двох носіїв японської – Ясунорі Фуджісакі та Чіка Сайто, котрі є не тільки фаховими викладачами, а й делегатами Японської фундації в Україні. Також пан Фуджісакі та пані Сайто – працівники українсько-японського центру при НУ «КПІ».

Ідею створити літню школу подав сам гість з Японії. Оскільки університет та фундація тісно співпрацюють, кафедра ІМ попросила Ясунорі Фуджісакі долучитися до процесу викладання японської в Політехніці, адже тут немає носія мови. Далі було сформовано організаційний комітет, до складу якого ввійшли завідувач кафедри Наталія Мукан та працівники – Мирон Федоришин, Наталія Костевич, Ольга Літінська. До організування долучився й керівник Українсько-японського центру при НТБ Львівської політехніки Ігор Зорій.

Учасниками школи стали три десятки охочих студентів 1–3 курсів ІГСН. Навчання безоплатне. Щодня політехніки мали три пари, дві з яких провадили викладачі-японці. Завершувала навчальний день культурна програма, зокрема політехніки мали змогу приміряти традиційний японський одяг – юката.

– Пан Фуджісакі привіз нові для нас підручники й провів чудовий воркшоп для викладачів, тож наразі ми випробовуємо нову методику викладання японської мови, – розповідає доцент кафедри ІМ Ольга Літінська.

За її словами японські викладачі зосереджують увагу не на власній комунікації, а на взаємодії студентів одне з одним, тому традиційну лекцію замінює робота в парах і групах. Важливо й те, що на відміну від українського процесу навчання японської мови, іноземні колеги давно відкинули виконання вправ без контексту, надавши перевагу створенню комунікативної ситуації, через яку можна застосувати вивчені правила чи лексику.

– Колеги-японці закликали нас поступово відмовлятися від тестової системи на користь того, щоб студенти самостійно демонстрували власні знання та вміння. Як наслідок, вони отримують не оцінку, а впевненість у власних силах. Це зменшує стресове навантаження й дозволяє почуватися вільно, – ділиться пані Літінська.

По завершенні табору-школи всім студентам вручили сертифікати учасника.

Кафедра висловлює велику вдячність Японській фундації в Україні за те, що надали політехнікам рідкісну можливість поспілкуватися з носіями японської мови.

літній розмовний табір японської мови літній розмовний табір японської мови літній розмовний табір японської мови літній розмовний табір японської мови літній розмовний табір японської мови літній розмовний табір японської мови літній розмовний табір японської мови