Поєднання науки і творчості: практичне навчання студентів кафедри хімічної технології силікатів

Кафедра хімічної технології силікатів Львівської політехніки
Фото із заняття

Формування професійних компетентностей майбутніх інженерів хіміків-технологів неможливе без практичного освоєння методик аналізу вихідної сировини та випробувань продукції різного призначення. У технології кераміки основним матеріалом є глина – природна сировина, яка поєднує унікальні фізико-хімічні властивості й широкі можливості для створення естетичних і функціональних виробів.

Студенти групи ХТ-41 Інституту хімії та хімічних технологій Львівської політехніки на лабораторних заняттях із дисципліни «Технологія і обладнання виробництва кераміки» під керівництвом доцентки кафедри хімічної технології силікатів Галини Магорівської впродовж семестру опановують усі основні етапи технологічного циклу – від визначення складу глини до оцінювання властивостей готового виробу. Такі заняття дають можливість не лише закріпити теоретичні знання, а й засвоїти сучасні методики аналізу та здобути практичний досвід роботи з лабораторним обладнанням.

Водночас робота з глиною має важливий психоемоційний ефект. У сучасних освітніх практиках її розглядають також як елемент арт-терапії, що сприяє зниженню рівня стресу й відновленню внутрішнього балансу. Тактильна взаємодія з матеріалом, концентрація на послідовності операцій і можливість творчого вираження допомагають гармонізувати емоційний стан.

Однією з технологічних операцій, з якою студенти працюють на заняттях, є виготовлення глиняних джгутиків для визначення пластичності глин. Вона потребує зосередженості, терпіння і тонкого відчуття матеріалу. Така поетапна, «медитативна» робота дає змогу абстрагуватися від зовнішніх чинників, зосередитися на конкретному завданні та відновити енергетичний баланс, що є надважливим у сучасних складних реаліях.

Студенти зазначають, що цей процес має як навчальну, так і терапевтичну цінність.

«Мені подобається бачити результат своїх дій одразу: з простого шматка глини поступово виникає виріб, який можна оцінити, потримати в руках. Це мотивує й допомагає повірити у власні можливості», – ділиться своїми враженнями Анастасія Пашинська.

«Коли працюєш із глиною, то повністю занурюєшся у процес. Це заспокоює, дає змогу відключитися від буденних турбот і розслабитися», – зазначає Валентина Гладка.

Лабораторні роботи з технології кераміки забезпечують комплексний розвиток студентів – від набуття професійних умінь до зміцнення психологічної стійкості та творчої самореалізації. Робота з глиною демонструє, що інженерна освіта може бути не лише високотехнологічною, а й гуманістично спрямованою, допомагаючи молодим людям формувати не лише знання та навички, а й здатність бачити красу й гармонію в матеріалі, який вони перетворюють у виріб.

Кафедра хімічної технології силікатів і надалі розвиватиме практико-орієнтовані форми навчання, щоб її студенти входили у професію підготовленими, мотивованими й натхненними.

Фото із заняття Фото із заняття Фото із заняття Фото із заняття Фото із заняття Фото із заняття Фото із заняття Фото із заняття Фото із заняття Фото із заняття Фото із заняття Фото із заняття Фото із заняття Фото із заняття Фото із заняття Фото із заняття