Про нові підходи до поліпшення навчального процесу: підсумки листопадового засідання Вченої ради Університету

Ірина Мартин, тижневик «Аудиторія»
засідання Вченої ради Університету

Основні питання порядку денного листопадової Вченої ради стосувалися технічного забезпечення інформатизації діяльності університету та вдосконалення системи наставництва у Львівській політехніці. Традиційно засідання розпочалося з оголошення подяк, відзначення найкращих у громадській та науковій роботі, вручення дипломів докторів та кандидатів наук, а також атестатів про надання вчених звань.

Цифри, факти і реальне використання

У доповіді проректора Дмитра Федасюка йшлося про стан і потреби використання різних видів комп’ютеризації, що дуже важливо насамперед у навчальному процесі – комп’ютерне, мережеве обладнання, сервери, Wi-Fi-мережі. Динаміка впровадження комп’ютеризації у Львівській політехніці за останніх шість років стрімко зросла – це комп’ютерна техніка, додаткове обладнання, програмне забезпечення. На сьогодні університет користується 6677-ма комп’ютерами. Термін експлуатації комп’ютерної техніки – десять років. Голова комісії Вченої ради з проблем інформатизації та комп’ютеризації Андрій Пелещишин зауважив, що часто комп’ютерна техніка потребує оновлення значно швидше. Лідери у комп’ютерному забезпеченні, безумовно, комп’ютерні інститути – ІКНІ та ІКТА, а також ІТРЕ, ІНЕМ. Менше їх в ІАПО, ІНПП, ІХХТ. У Львівській політехніці діє 184 комп’ютерні класи, найбільше знову ж таки в ІКНІ, ІКТА (34 і 32). За спонсорські кошти ІТ-компаній та ґрантів відкрили 21 комп’ютерний клас.

Ректор Юрій Бобало звернув увагу керівників інститутів і кафедр та запропонував проаналізувати те, що в навчальному процесі всіх інститутів задіяно значно менше комп’ютерів, ніж поза ним, – лише 2600. Отож, виникає запитання: де задіяно решта комп’ютерів? Що стосується оновлення, ректор наголосив, що якщо техніку використовують вряди-годи, скажімо, на кафедрах і в деканатах, а не активно експлуатують, то чи є потреба її замінювати за 10 років? Отож, питання заміни доцільно порушувати лише тоді, коли комп’ютер використовують 10–12 годин щодня.

Начальник НТЦМТ Михайло Климаш звернув увагу на дотримання правил безпеки при користуванні бездротовими комп’ютерними мережами, зокрема відстані до людей, на якій можна розташовувати WI-FI-роутер, а також наголосив, що після користування його слід вимикати.

В ухвалі щодо цього питання Вчена рада з-поміж кількох рекомендацій запропонувала розробити план удосконалення матеріально-технічного забезпечення інформаційної діяльності університету, передбачивши щорічне оновлення комп’ютерної техніки, створення нових навчальних комп’ютерних лабораторій, встановлення сучасних мультимедійних та аудіовізуальних засобів у лабораторіях.

Просвітництво разом із наставниками і тьюторами

Про такі зміни, відповідно до «Закону про вищу освіту», розповіли: голова комісії Вченої ради з питань студентства та молодіжної політики Василь Козик, а також проректор Роман Корж. Ішлося про вдосконалення системи наставництва в університеті, його стан і перспективи. Отож, за теперішнім законодавством, поняття виховний процес замінено на освітній. Тому постало питання формування в університеті наставництва, зокрема створення посад наставників академічних груп, які працюватимуть як із групами, так і зі студентами індивідуально, зосереджуючи свою роботу на адаптації та згуртуванні студентського колективу, проведенні заходів. За потреби наставники контактуватимуть із батьками і допомагатимуть випускникам у пошуку роботи. Зі студентами працюватимуть і тьютори – куратори індивідуального навчального плану, які допомагатимуть їм реалізовувати індивідуальну освітню траєкторію. Отож, у двох положеннях – про наставника академічної групи та про викладача-куратора індивідуального навчального плану, –відбудуться відповідні зміни.

Різне

У цій частині Вчена рада схвалила Положення про єдине інформаційне середовище, прослухала інформацію про результати конкурсу монографій, підручників, навчальних посібників та довідкових видань за поточний рік, а також про уточнення тем кандидатських, атестацію докторантів та опублікування монографій. Таємним голосуванням засідателі проголосували за надання 14-ти науково-педагогічним працівникам вчених звань професора і доцента.

засідання Вченої ради Університету засідання Вченої ради Університету засідання Вченої ради Університету засідання Вченої ради Університету засідання Вченої ради Університету засідання Вченої ради Університету засідання Вченої ради Університету засідання Вченої ради Університету засідання Вченої ради Університету засідання Вченої ради Університету засідання Вченої ради Університету засідання Вченої ради Університету засідання Вченої ради Університету засідання Вченої ради Університету засідання Вченої ради Університету засідання Вченої ради Університету засідання Вченої ради Університету засідання Вченої ради Університету засідання Вченої ради Університету засідання Вченої ради Університету