Оборонні інновації, штучний інтелект і кібербезпека в контексті ЄС: завершальна сесія Весняної школи проєкту EUSLink

Кафедра адміністративного та фінансового менеджменту
Скріншот з онлайн-школи

У межах реалізації міжнародного проєкту Ukrainian Academic Integration to European Union Startup Ecosystem: Link to Best Practices (EUSLink), який фінансує Європейський Союз за програмою Erasmus+ Jean Monnet, у Національному університеті «Львівська політехніка» відбулася завершальна сесія весняної школи. Вона стала яскравим фінальним акордом серії тренінгів, що впродовж травня об’єднували фахівців з інновацій, підприємництва і стартап-екосистем країн ЄС та України.

Цього разу учасники школи, серед яких були студенти, молоді вчені, підприємці, представники технологічних інкубаторів та академічної спільноти, мали змогу долучитися до двох потужних сесій, присвячених оборонним технологіям, штучному інтелекту й викликам цифрового регулювання в Європі.

Першим спікером став д-р Джейкоб Дальхоф (Jacob Dalhoff) – генеральний директор компаній Lokalebasen.dk / MatchOffice та співзасновник гуманітарної ініціативи Mobile Clinics. Його тренінг було присвячено темі Mil-tech startups and Defence Industry: European and Ukrainian dimension. У своїй доповіді д-р Дальхоф зосередився на тому, як стартапи, що працюють на перетині технологій і оборони, стають рушійною силою змін у Європі та Україні. Він поділився прикладами успішних компаній подвійного призначення, окреслив можливості залучення інвестицій у сфері mil-tech і наголосив на необхідності активнішої інтеграції українських інновацій у європейські оборонні ланцюги створення вартості. Учасники мали змогу дізнатися більше про реальні механізми підтримки й акселерації таких стартапів як на рівні ЄС, так і в Україні.

Другим спікером був д-р Арно Барічелла (Arnault Barichella) – дослідник Університету Paris-Saclay (Франція) та асоційований експерт Інституту Жака Делора. Його тема – Regulating artificial intelligence and cybersecurity at the EU level: transatlantic convergences and divergences between the EU and the US – спричинила жваве обговорення серед учасників. У своїй доповіді д-р Барічелла подав глибокий аналітичний огляд сучасної політики Європейського Союзу у сфері регулювання штучного інтелекту, підходів до кібербезпеки, а також порівняльний аналіз підходів, які використовують у США. Особливий акцент було зроблено на впливі війни в Україні на переосмислення пріоритетів у сфері цифрової безпеки та збереження демократичних цінностей у цифровому середовищі. Доповідь поєднувала елементи академічної аналітики та практичної оцінки політичних викликів, з якими стикаються країни ЄС у новій геополітичній реальності.

Обоє тренерів продемонстрували високий рівень залучення в міжнародний дискурс, практичний досвід і глибоке розуміння процесів, які відбуваються в європейських інноваційних середовищах. Учасники школи високо оцінили якість контенту, прикладну цінність знань та можливість безпосереднього діалогу з експертами такого рівня.

Завершальна сесія Весняної школи EUSLink ще раз підтвердила актуальність тем, що обговорюють у межах проєкту, й важливість інтеграції українського академічного середовища в європейську стартап-екосистему. Проєкт сприяє поширенню кращих практик, посиленню компетентностей молодих науковців і підприємців, а також формуванню нової генерації лідерів, здатних діяти на перетині освіти, науки, інновацій і політики. Проєкт EUSLink є вагомим прикладом ефективної академічної дипломатії, яка об’єднує країни навколо цінностей сталого розвитку, відкритості, технологічного поступу та взаємодії.

Проєкт Ukrainian academic integration to European Union Startup Ecosystem: link to best practices (EUSLink – ERASMUS-JMO-2022-HEI-TCH-RSCH) реалізовується за підтримки Європейського Союзу.

Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи Скріншот з онлайн-школи