Навчання з гідністю: як кафедра хімічної технології силікатів підтримує академічну доброчесність

Кафедра хімічної технології силікатів Львівської політехніки
Фото із семінару

Академічна доброчесність – це не просто правила, а система цінностей: чесність, довіра, повага, справедливість і відповідальність. Саме на цих принципах ґрунтується освітній процес у Національному університеті «Львівська політехніка», зокрема на кафедрі хімічної технології силікатів Інституту хімії та хімічних технологій.

9 червня 2025 року на кафедрі ХТС було проведено тематичний семінар для здобувачів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти, які навчаються за спеціальністю «Хімічні технології та інженерія» та освітньо-професійною програмою «Хімічні технології тугоплавких неметалевих і силікатних матеріалів».

Темою обговорення стала академічна доброчесність у процесі підготовки кваліфікаційних робіт. Зокрема, порушували такі важливі питання:

  • як уникнути плагіату;
  • чому важливо дотримуватися професійної етики в наукових дослідженнях;
  • як в Університеті відбувається перевірка кваліфікаційних робіт на дотримання принципів академічної доброчесности.

Завідувачка кафедри ХТС Ірина Луцюк, а також доценти Зенон Боровець і Галина Магорівська зробили змістовну презентацію, у якій докладно розповіли про процедуру перевірки кваліфікаційних робіт на плагіат, критерії оцінювання доброчесности, чинні регламенти й інструменти, які застосовують в Університеті.

Семінар викликав активне зацікавлення серед учасників. Обговорення допомогло підвищити обізнаність здобувачів щодо норм академічної етики, наголосити на важливости самостійного наукового пошуку й запобігти можливим порушенням академічної доброчесности в майбутньому.

Викладачі кафедри хімічної технології силікатів переконані: усвідомлене ставлення до принципів академічної доброчесности – це не лише запорука якісної наукової роботи, а й основа формування професійної репутації майбутнього фахівця.

Фото із семінару Фото із семінару Фото із семінару Фото із семінару