Михайло Мамчур: «Якщо ти отримав стипендію Кабінету Міністрів – це знак, що ти рухаєшся у правильному напрямі»

Іванна Яворська, студентка другого курсу факультету журналістики Львівського національного університету імені Івана Франка
Михайло Мамчур

Мій співрозмовник ще з дитинства серйозно зацікавився наукою, адже у рідному Рівному навчався в Обласному науковому ліцеї. Зараз Михайло Мамчур навчається на третьому курсі спеціальності «комп’ютерні науки» кафедри систем штучного інтелекту. Сьогодні ми говоримо з ним про вибір майбутньої професії, стипендію Кабінету Міністрів України, а також про дозвілля.

Михайло точно знав: хоче навчатися тільки у Львові, адже це місто зачарувало його по-своєму. При вступі розглядав два університети, а саме ─ УКУ та Львівську політехніку, оскільки вони обидва досить потужні в навчанні на спеціальності, яку вподобав ще зі школи. Свій вибір зупинив на Політехніці, адже чув багато хороших відгуків про кафедру систем штучного інтелекту.

─ Я зі шкільних років полюбив програмувати. Свою першу наукову роботу написав у Малій академії наук. Це мені сподобалося. Тому на наступний рік повторив цей досвід і переміг на всеукраїнському етапі. Професор, який допомагав мені у виборі теми, був дуже добре обізнаний у роботі систем штучного інтелекту. Відповідно, ми зосередилися на цьому спрямуванні, який згодом сильно зацікавив і мене. Я зрозумів, що хочу, щоб ця тематика була моїм орієнтиром у майбутньому.

Зараз студент може впевнено сказати, що надії та очікування, які він покладав на навчання, цілком виправдані. Оскільки освітній процес відбувається за актуальною програмою, то викладачі добре пояснюють матеріал, а предмети доволі якісно наповнені теоретичними знаннями. Михайло зауважує, що навчання ставить йому серйозні виклики ─ змушує бути в постійному русі та самовдосконалюватися. Це йому до вподоби. Єдиним мінусом вважає дистанційний формат навчання:

─ Та найбільш сумний той факт, що третій рік ми вчимося онлайн, тому мало комунікуємо з викладачами й одногрупниками. Це сильно впливає на розвиток студентів у соціалізації. Мабуть, на старших курсах це вже не так актуально, але перші два роки було б цікаво походити до університету. Мені здається, це поліпшило б мій досвід студентства.

На перших двох курсах Михайло отримував підвищену стипендію, а на третьому йому надали іменну стипендію Кабінету Міністрів України. Для того щоб її отримати, хлопець старанно вчився та активно долучався до студентської наукової діяльності.

─ Вважаю, що це більш символічна, а не матеріальна винагорода. Не впевнений, що вона додатково мотивує мене в навчанні, адже і до цього я розумів, для чого вчуся й моя стипендія була константною. Оскільки різниця між підвищеною та іменною стипендією невелика, це просто дозволяє мені розуміти, що рухаюся у правильному напрямі.

Студент поділився, що зараз разом із напарниками працює над створенням стартапу ─ market place моделей зі штучного інтелекту. Наразі проєкт на початковій стадії розробки, але команді вже вдалося перемогти у декількох конкурсах та залучити перші грантові кошти для його дальшого розвитку. Конкурси, у яких беруть участь наші студенти, українські, проте Михайло вважає, що закордонні теж дають доволі багато можливостей. Він зауважує, що Український фонд стартапів сьогодні активно підтримує своїх стартаперів у їхніх ідеях.

У майбутньому Михайло збирається подаватися на магістратуру, на ту саму спеціальність.

─ Звичайно, хотілося б розвиватись далі у напрямі стартапів, можливо, навіть комерціалізувати свої наукові проєкти, ─ ділиться задумами співрозмовник.

А у вільний час хлопець займається спортом, оскільки робота програміста змушує багато часу проводити за комп’ютером:

─ Це сидячий спосіб життя, який згубно впливає на здоров’я, тому вважаю за потрібне мати фізичні навантаження. Також на дозвіллі я працюю над вдосконаленням стартапу та долучаюся до різних проєктів Стараюсь розвиватися всебічно, часто переглядаю різноманітні курси та набуваю додаткових навичок.