Кафедра програмного забезпечення Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій Львівської політехніки продовжує активно розвивати сучасні освітні траєкторії для здобувачів у межах вибіркових блоків, які формують спеціальні фахові компетентності майбутніх професіоналів у сфері інформаційних технологій. Освітня програма «Інженерія програмного забезпечення», за якою здійснюється підготовка бакалаврів, охоплює широкий спектр актуальних напрямів: від розробки програмного забезпечення і вебтехнологій – до штучного інтелекту, IoT, віртуальної реальності та розробки комп’ютерних ігор.
Важливою складовою програми є вибірковий блок «Програмування мультимедіа та ігор», який реалізується у співпраці з провідними ІТ-компаніями, зокрема N-iX та DataArt. За підтримки цих партнерів обладнано спеціалізовану лабораторію, в якій студенти можуть працювати із сучасними технологіями, які використовують в індустрії, розроблено зміст і робочі програми для дисциплін «Проєктування та розробка ігор», «Віртуальна реальність».
Цей вибірковий блок не лише готує фахівців до роботи у сфері геймдеву – він дає реальні результати. Випускники кафедри, які обрали цей напрям, вже активно працюють у міжнародних компаніях, реалізовуючи себе як програмісти, дизайнери ігрових світів, аналітики та інженери віртуального простору.
Владислав Кашевка, випускник кафедри ПЗ, який працює у сфері розробки ігор, активно ділиться досвідом зі студентами й ініціює нові формати співпраці між випускниками і кафедрою. 29 квітня 2025 року з його ініціативи відбулася відкрита зустріч із Павлом Гладким – провідним геймдизайнером міжнародної компанії Plarium, фахівцем із понад десятирічним досвідом роботи в індустрії.
Зустріч на тему «Про геймдизайн і геймдев» викликала неабиякий інтерес серед студентів І–ІІІ курсів. У форматі відкритої лекції та діалогу Павло Гладкий поділився власним професійним шляхом і практичним досвідом, зосередившись на кількох ключових темах.
- Організація геймдев-команди: як у студії вибудовують взаємодію між програмістами, 3D-художниками, UI/UX-дизайнерами, наративними дизайнерами, геймдизайнерами, продюсерами, тестувальниками, аналітиками та маркетологами.
- Етапи створення гри: від зародження ідеї та побудови концепту до прототипування, плейтестів, оптимізації, запуску й підтримки продукту.
- Архітектура геймдизайну: як збалансувати економіку гри, визначити «флоу» користувача, створити гнучку документацію, сформувати набір фіч і сценарії використання.
- Дизайн бойових механік на прикладі гри Mech Arena: ітеративна розробка, прототипування, використання редакторів і движків, робота з UI та анімацією.
- Аналітика у геймдеві: як збирають та інтерпретують ключові метрики, що таке KPI у розробці ігор, як виміряти ефективність геймдизайнерських рішень.
- Огляд ринку відеоігор 2024 року: динаміка жанрів, зростання сегменту мобільного та консольного геймінгу, прогноз розвитку VR/AR-рішень.
Після виступу студенти поставили низку запитань, які свідчать про їхню глибоку зацікавленість темою. Зокрема, обговорювали такі питання:
- З чого почати кар’єру в геймдизайні?
- Які навички найбільш затребувані у геймдизайнера-початківця?
- Наскільки важливим є знання мов програмування для роботи в геймдизайні?
- Як відбувається тестування балансу гри?
- Які інструменти найчастіше використовують у професійній роботі геймдизайнера?
- Як оцінюється ефективність окремих фіч у грі?
- Що є визначальним для успішного геймдизайнера – системне мислення чи креативність?
- Як виглядає типове технічне завдання на нову ігрову механіку?
Подібні зустрічі – не просто додаткова опція в освітньому процесі. Вони формують у студентів здатність бачити себе як частину індустрії, мислити категоріями реальних проєктів, розуміти складність і динаміку розробки програмного забезпечення у конкретних ринкових умовах. Водночас вони дають викладачам нові орієнтири для актуалізації змісту навчальних дисциплін.
Під час дискусії прозвучала пропозиція започаткувати студентський гурток із розробки ігор, де здобувачі вищої освіти зможуть працювати над власними ідеями, створювати прототипи, експериментувати з рушіями та механіками під менторським супроводом випускників. Цю ініціативу вже підтримали як студенти, так і викладачі.
Кафедра програмного забезпечення щиро вдячна Владиславу Кашевці за ініціативу та підтримку alma mater, а Павлу Гладкому – за змістовну й надихаючу лекцію! Участь випускників у формуванні освітнього середовища – це не лише прояв професійної вдячності, а й підтвердження успішності обраного напряму. Саме такі ініціативи наближають університет до індустрії, а студентів – до реального світу розробки ігор.




