6 липня у Львівській обласній державній адміністрації відбувся брифінг щодо навчання педагогів організації дистанційної освіти. Спікери – директор департаменту освіти і науки ЛОДА Олег Паска та директор Центру інноваційних освітніх технологій Навчально-наукового інституту права, психології та інноваційної освіти «Львівської політехніки» Маргарита Носкова – докладно розповіли про розвиток цифрової компетентності педагогів та е-середовища закладів освіти Львівської області.
Зокрема, директор Центру інноваційних освітніх технологій Львівської політехніки Маргарита Носкова презентувала механізм, стратегії та програми розвитку електронного середовища й освіти Львівської області на 2021–2025 роки.
– У програмі розвитку освіти Львівської області зазначено два ключових завдання: підвищити ефективність освітнього процесу через впровадження технологій дистанційного та змішаного навчання і власне поширювати й підтримувати позитивні практики, які дозволяють вчителям якомога швидше реалізовувати їх в короткий спосіб», – повідомила Маргарита Носкова.
Центр інноваційних освітніх технологій Національного університету «Львівська політехніка» взяв на себе реалізацію кількох освітніх проєктів у межах регіонального плану програми розвитку освіти Львівщини. Одним з потужних та амбітних проєктів є «Moodle – це про100». Його реалізують для закладів загальної середньої освіти і просто освіти Львівщини, він розрахований на 5 років. Ключовою метою проєкту є формування і розвиток єдиного електронного освітнього середовища, яке забезпечить ефективну підтримку навчання учнів незалежно від форми організації навчання.
– Важливим є те, що ми намагаємося це робити за допомогою безкоштовних засобів, адже грошей завжди немає. Саме тому ми використовуємо платформу з відкритим кодом. Ми обрали саме Moodle, адже ця платформа не адаптована, як інші системи, а спеціально створена для дистанційного навчання, – зазначила Маргарита Носкова.
Цю платформу для навчання використовують провідні країни світу, такі як Великобританія, США, Іспанія, Франція, Італія, а також і країни з великою чисельністю населення – Індія, Бразилія, Аргентина і тд. Львівщина є однією з перших областей в Україні, які вже почали працювати з цією платформою.
Маргарита Носкова каже:
– Ми розуміємо, що доволі складно розібратись у цьому самостійно і люди потребують відповідного центру, який би підтримував, супроводжував і консультував. Власне це бере на себе Центр інноваційних освітніх технологій Навчально-наукового інституту права, психології та інноваційної освіти Львівської політехніки.
Навчання педагогів проходить в декілька етапів: перший складається з базового курсу для педагогів інваріантної складової. Загалом братиме участь 10 осіб: загальний координатор, технічний координатор та вчителі (8 осіб). У другий етап входять тематичні курси, а в останній третій етап – консультування та підтримка учасників навчання.
Також директорка Центру інноваційних освітніх технологій повідомила про умови участі в програмі:
- бажання закладу освіти створити повноцінне е-середовище для ефективної організації навчання;
- підключення закладу освіти до інтернету;
- кількість учнів у 5–11 класах більше ніж 100 учнів, проте вже були випадки коли й менше.
- готовність закладу освіти ділитись результатами впровадження проєкту та масштабувати позитивні практики.
Фіксована ціна курсів від закладу освіти за одного педагога 500–700 гривень, половину суми з якого платить заклад, а половину – обласний бюджет.
– Співпраця із закладом не зупиниться після того, як ми їх навчимо. Будуть консультації, постійна підтримка і подальший супровід закладу освіти, – додала Маргарита Носкова.
На сьогодні укладено 87 договорів про навчання за програмою проєкту, решта перебувають у стадії підписання, а успішно завершили навчання 437 педагогів за програмами І етапу навчання. Загалом заплановано здійснити навчання понад 1000 педагогів області на І етапі навчання та понад 500 осіб – на ІІ етапі.
Є школи, які зараз не можуть реалізувати цей проєкт передусім через те, що відбулася децентралізація і територіальні громади не закладали фінансування цього проєкту в своїх планах, однак, як наголосили на брифінгу, всі охочі можуть долучитися до проєкту, наприклад, у 2022 році.