Доповнена реальність в освіті: у межах проєкту AR4EDU на кафедрі АСУ відбулась літня школа з цифрової освіти

Кафедра автоматизованих систем управління Львівської політехніки
Фото з Літньої школи

Від 9 до 13 червня 2025 року на кафедрі автоматизованих систем управління Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій Національного університету «Львівська політехніка» відбувалася Літня школа «Цифрова освіта для викладачів та студентів. Доповнена реальність в освіті». Захід проходив у межах реалізації проєкту «Доповнена реальність в освіті: впровадження європейського досвіду» програми Erasmus+ напряму Жан Моне Модуль (№ 101085772 – AR4EDU – ERASMUS-JMO-2022-HEI-TCH-RSCH) і об’єднав студентів, викладачів, дослідників та освітян, які цікавляться цифровими освітніми технологіями.

Програма школи включала лекції, воркшопи, командну роботу й інтерактивні обговорення, присвячені впровадженню технологій доповненої (AR) та віртуальної реальності (VR) в освітній процес. Учасники ознайомились із сучасними практиками, європейським досвідом, інструментами гейміфікації, а також створювали власні AR-проєкти.

Літню школу відкрив керівник проєкту «Доповнена реальність в освіті: впровадження європейського досвіду», д.т.н., професор, завідувач кафедри автоматизованих систем управління Василь Теслюк, який розповів про значні успіхи у вивченні та використанні технологій AR/VR на кафедрі АСУ. Він продемонстрував лабораторію, яка орієнтована саме на вивчення технологій AR/VR завдяки потужним апаратним засобам та наявності окулярів віртуальної реальності. Василь Теслюк закликав усіх слухачів літньої школи обов’язково зануритись у світ віртуальної реальності й випробувати на собі всі переваги такого нового досвіду.

Серед спікерів – викладачі Львівської політехніки, експерти з цифрової освіти, представники ІТ-компаній, зокрема співзасновник компанії SKEIRON та керівник проєкту Museum 3D Андрій Гривняк, який розповів про сучасні тренди використання технологій доповненої та віртуальної реальностей. Він поділився прикладами впровадження AR/VR у музеях і для збереження та популяризації культурної спадщини. Дмитро Островка, PhD, iOS Product Engineer компанії Readdle, розповів про головну відмінність між доповненою та віртуальною реальністю, як можна реалізувати рішення на основі цих технологій, які нюанси варто враховувати під час розроблення.

Надзвичайно цікавою була доповідь асистента кафедри АСУ, Unity-розробника Сергія Глода на тему «Технології AR/VR в освіті», який розповів про кращі світові практики та приклади створення освітніх продуктів із використанням AR та VR, їхнє впровадження в освітній процес. Особливо корисно було дізнатись про досвід студентів кафедри автоматизованих систем управління, які впродовж семестру під час вивчення предметів «Системи віртуальної та доповненої реальностей» і «Технології віртуальної та доповненої реальностей в освіті» розробляли власні проєкти з використанням Unity під керівництвом асистентів кафедри АСУ Дмитра Островки, Сергія Глода, Ростислава Загвойського та Станіслава Івасіва.

Про передові підходи до застосування цифрових інструментів для освітнього процесу та наукових досліджень розповіла запрошена гостя – д.х.н., професорка кафедри технології біологічно активних сполук, фармації та біотехнології Інституту хімії та хімічних технологій Національного університету «Львівська політехніка» Марина Стасевич. У доповіді було розглянуто цікаві приклади розробок 3D-моделей, цифрових двійників та АІ-агентів, які активно використовують у галузі фармації та біотехнологій, зокрема впроваджені в навчальний процес для студентів кафедри ТБСФБ.

Про сучасні тренди у сфері цифрової освіти, особливості підходів залежно від аудиторії слухачів, а також про актуальність персоналізованого навчання та гейміфікації розповіла к.т.н., доцентка кафедри АСУ Анастасія Дорошенко. Вона також провела серію цікавих воркшопів, під час яких слухачі літньої школи змогли створити власні цікаві проєкти із використанням доповненої реальності.

Окремий день було присвячено онлайн-формату, коли Анастасія Дорошенко провела майстер-клас із використання цифрових інструментів для наукових досліджень та створення навчальних матеріалів. Також учасники обговорювали можливості змішаного навчання, дистанційної взаємодії та ролі штучного інтелекту в підтримці освітнього процесу.

Завершальним етапом стала презентація учасниками власних проєктів, обговорення підсумків школи та вручення сертифікатів.

Організатори вдячні усім учасникам за активну роботу, натхнення та інноваційні ідеї! Літня школа AR4EDU стала важливим кроком у формуванні цифрової культури в освіті та поширенні європейських підходів до використання технологій доповненої реальності в навчанні.

Заставка заходу Фото з Літньої школи Фото з Літньої школи Фото з Літньої школи Фото з Літньої школи Фото з Літньої школи Фото з Літньої школи Фото з Літньої школи Фото з Літньої школи Фото з Літньої школи Фото з Літньої школи Фото з Літньої школи Фото з Літньої школи Фото з Літньої школи Фото з Літньої школи Фото з Літньої школи Фото з Літньої школи м Фото з Літньої школи Фото з Літньої школи Фото з Літньої школи Фото з Літньої школи Фото з Літньої школи Фото з Літньої школи Фото з Літньої школи Фото з Літньої школи Фото з Літньої школи