Забезпечення якості освіти у ЗЗСО. Умови успіху

Автор / тренер курсу: 

  • Пастовенський Олександр Вікторович, доктор педагогічних наук, професор кафедри суспільно-гуманітарних дисциплін комунального закладу «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради.

Інформація про програму підвищення кваліфікації:

Напрям навчання: «Організаційно-методичні аспекти діяльності керівника закладу загальної середньої освіти».

Обсяг навчання: 30 годин (1 кредит ЄКТС).

Категорія слухачів курсу: педагогічні працівники та керівники закладів загальної середньої. 

Мета курсу полягає в удосконаленні керівниками закладів освіти професійних компетентностей з питання забезпечення якості освіти в умовах реалізації Законів України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту».

Компетентності, що вдосконалюватимуться / набуватимуться в процесі навчання: 

  • загальні: здатність до системного і критичного мислення, аналізу та синтезу інформації з різних джерел, бачення комплексного розвитку подій, спроможності особистості адекватно і глибоко пізнавати оточуючий світ: природне і соціальне середовище, самого себе (когнітивна компетентність);
  • професійні: здатність забезпечити участь закладу освіти в заходах/процедурах інституційного аудиту; здатність аналізувати та враховувати результати інституційного аудиту;  здатність запровадити функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти; здатність аналізувати та враховувати результати зовнішнього моніторингу якості освіти.

Коротко про курс: слухачі курсу опрацюють три теми, в межах яких удосконалять свої професійні компетентності з питання забезпечення якості освіти в умовах реалізації Законів України «Про освіту» і «Про повну загальну середню освіту». Керівники проаналізують нормативно-правове забезпечення та науково-теоретичне підґрунтя процесу формування стратегії розвитку закладу освіти, визначатимуть мету, цілі й завдання розвитку, орієнтовну структуру й очікувані результати стратегії розвитку закладу ЗСО. Слухачі розглянуть політику та процедури внутрішньої системи забезпечення якості освіти закладу ЗСО, механізми, критерії та індикатори самооцінювання освітніх і управлінських процесів та внутрішньої системи забезпечення якості освіти закладу освіти. Керівники сформують уміння здійснювати самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу загальної середньої освіти.

Структура курсу:

  • Тема 1: Формування стратегії розвитку закладу освіти. Аналізується нормативно-правове забезпечення та науково-теоретичне підґрунтя процесу формування стратегії розвитку закладу освіти. Розглядається алгоритм розроблення і впровадження стратегії розвитку ЗО. Особлива увага приділяється уточненню місії, візії, цінностей і принципів діяльності  закладу,  визначенню мети, цілей і завдань стратегії розвитку. Розглядається орієнтовна структура, пріоритетні напрямки стратегії, очікувані результати розвитку закладу. Пропонується макет стратегії розвитку закладу освіти.
  • Тема 2: Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Аналізується нормативно-правове забезпечення процесу формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти закладу ЗСО. Значна увага приділяється етапам формування ВСЗЯО, визначенню компонентів внутрішньої системи, зокрема політики та процедур ВСЗЯО. Розглядаються складові положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти, що рекомендуються наказом МОН України від 30.11.2020 № 1480. Особлива увага звертається на формування механізмів самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу загальної середньої освіти
  • Тема 3: Самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти. Детально аналізуються процедури, критерії та індикатори оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти: освітнього середовища, системи оцінювання результатів навчання учнів, педагогічної діяльності, управлінських процесів закладу освіти. Запропоновано використати підхід до організації самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу загальної середньої освіти, який ґрунтується на використанні орієнтованих рівнів оцінювання закладу загальної середньої освіти щодо дотримання вимоги/правила організації освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти, представлених у додатках до наказу МОН України від 08.09.2021 №01-11/58.  

Документ про завершення навчання: сертифікат про підвищення кваліфікації Національного університету «Львівська політехніка» 30 год (1 кредит ЄКТС).

Тривалість навчання: 3 тижні.

Форма навчання: дистанційно.

Початок навчання: по факту комплектації групи на підставі замовлень від закладів освіти та (або) за результатами реєстрації на навчання.


Навчання платне: про вартість навчання можна дізнатись тут