Опитування цільових груп

Завдання: Організація опитувань серед цільової групи для підвищення інтересу до питань, що розглядаються, а також до європейської політики

 

1. ЦІЛІ:

  • проведення опитувань серед цільових груп (викладачі, науковці, студенти, аспіранти, представники підприємств, організацій, влади);
  • оцінка актуальності та корисності обміну європейським досвідом у сфері управління якістю в освіті та промисловості;
  • визначення зацікавленості у подальшому вивченні європейського досвіду.

 

2. МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ОПИТУВАНЬ

Опитування проводились щорічно у 2023–2025 рр. після проведення організованих заходів: конференція (2023 р.), три тренінги (2023 р., 2024 р., 2025 р.), два навчальні курси (2023 р., 2024 р., 2025 р.).

Цільові групи: представники закладів освіти (викладачі, студенти, аспіранти, керівники), наукових установ, підприємств, організацій та органів влади.

Формат та інструменти: Онлайн-анкети через Google Forms (онлайн) та анкетування на місці (очно). Анкети містили 6-8 питань (залежно від заходу), включно з одним відкритим питанням для коментарів (можливість висловити власні пропозиції, зауваження, побажання та очікування).

Всі опитування стандартизовані для порівняння результатів між різними заходами.

Використовувався єдиний підхід та 5-ти бальна шкала оцінювання для всіх заходів: 1 – «зовсім ні», 5 – «так, дуже».

Всі опитування були анонімними для забезпечення чесності та достовірності відповідей.

 

3. РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАНЬ

3.1. Конференція

Назва: „Управління якістю в освіті та промисловості: досвід, проблеми та перспективи”
Дата: 16-17.11.2023 р.
Формат проведення заходу: змішана форма (очно та онлайн)
Цільова група: викладачі, науковці, аспіранти, представники підприємств і влади.

Учасники: 264 особи.
Вибірка опитаних: 60 осіб (44 % від загальної кількості учасників конференції).

Середні оцінки (за 5-бальною шкалою):

  1. Я вважаю тематику конференції актуальною і потрібною 4,9
  2. Я вважаю, що конференція добре організована 4,9
  3. Доповіді конференції є корисними для моєї професійної діяльності 4,8
  4. Європейський досвід управління якістю представлений в широкому спектрі галузей 4,7
  5. Планую і надалі вивчати Європейський досвід впровадження систем управління якістю продукції та послуг 4,8

Деякі узагальнені коментарі:

  1. Щиро дякую за можливість бути присутньою на конференції, яка пройшла на високому рівні!
  2. Захід відбувся на високому професійному рівні. Дякую організаторам за можливість прийняти участь у конференції попри війну у нашій країні.
  3. Дякую за мій перший приємний досвід участі в конференції в такому форматі. Запам'ятаю ці два дні надовго. Успіхів вам, натхнення та перемоги!
  4. Дякую за можливість долучитися до конференції та познайомитися із європейським досвідом!
  5. Дякую за прекрасну організацію і на стадії підготовки до конференції, і протягом самої конференції.
  6. Дякую за нагоду розвивати  досвід кращих практик!
  7. Дякую за добре організовану конференцію і багатогранність її тематик
  8. Дякуємо за організацію конференції за такою важливою в сучасних умовах тематикою "Управління якістю". Із задоволенням доповіли про свої дослідження в даній галузі та послухали цікаві доповіді та дискусії інших фахівців з якості. Сподіваємося приймати участь в подальших конференціях.
  9. Покращити технічний бік організації конференції. Приємно вразив високий науковий рівень доповідей.
  10. Щиро дякую Вам та всьому оргкомітету конференції за можливість взяти участь у такому представницькому і змістовному науковому заході! Особлива подяка модераторам за витримку та цікаві питання до кожної доповіді. Про таку оперативність підготовки збірника тез та сертифікатів можна було тільки мріяти.
  11. Бажаю Вам повноцінного відпочинку після важкої праці та мирного неба!
  12. Дякую за матеріали конференції.
  13. Дуже вдячна за можливість долучитися до участі у цій конференції у такий складний та суперечливий час!

Висновок:

Опитування учасників конференції „Управління якістю в освіті та промисловості: досвід, проблеми та перспективи” показало високий рівень задоволеності заходом та підтвердило інтерес цільових груп до європейської політики у сфері управління якістю. Тематика конференції отримала середню оцінку 4,9, що свідчить про її актуальність для як освітньої, так і промислової сфер.

Організація конференції була оцінена на рівні 4,9, а корисність представлених доповідей для професійної діяльності — 4,8. Це свідчить про практичну цінність заходу для цільової аудиторії.

Особливо важливим є те, що учасники позитивно оцінили представлення європейського досвіду в різних галузях (4,7), а також висловили готовність і надалі вивчати підходи ЄС до управління якістю (4,8). Це підтверджує, що конференція сприяла не лише поширенню знань, а й формуванню мотивації до поглибленого вивчення європейської політики та адаптації її кращих практик у національному контексті.

Таким чином, завдання опитування було виконано: воно засвідчило актуальність тематики, виявило значущість обміну європейським досвідом та підтвердило зацікавленість цільових груп у подальшому вивченні і застосуванні європейських підходів до управління якістю в освіті та промисловості.

 

3.2. Тренінги

3.2.1. Тренінг 1

Назва: Тренінг „Європейський досвід впровадження систем управління якістю продукції та послуг”
Дата: 16-17.02.2023 р.
Формат проведення заходу: змішана форма (очно та онлайн)
Цільова група: представники підприємств та організацій, закладів освіти (представляли 35 різних підприємств, організацій, установ та закладів вищої освіти).
Учасники: 70 осіб
Вибірка опитаних: 32 особи (45,7% % від загальної кількості учасників конференції)

Середні оцінки:

  1. Я вважаю загальний зміст тренінгу актуальним: 4,9
  2. Я вважаю, що тренінг добре організований: 4,9
  3. Презентаційні матеріали добре підготовлені: 4,8
  4. Поєднання теоретичних та практичних прикладів відповідало меті курсу: 4,8
  5. Курс корисний для моєї роботи: 4,6
  6. Планую і надалі вивчати європейський досвід з питань розробки і впровадження систем управління якістю (в освіті, промисловості): 4,8

Деякі узагальнені коментарі:

  1. Організовано і проведено на найвищому рівні! 90 % нового матеріалу до опрацювання! Бажаю успіхів у продовженні просвітницької діяльності!
  2. Дуже дякую за Ваш тренінг, дуже корисний та необхідний для нас як науковців, так і споживачів.  Будемо вдячні за подальшу співпрацю
  3. Дуже якісно та цікаво
  4. Дякую за інформаційний тренінг!
  5. Приємно було слухати молодих фахівців.
  6. Дякую. Дуже багато цікавої і корисної інформації.
  7. Дякую організаторам за змістовну програму заходу та високий якісний рівень  організації тренінгу.

 

3.2.2 Тренінг 2

Назва: Тренінг „Вивчення європейського досвіду впровадження систем управління якістю освітніх послуг”
Дата: 14-15.03.2024 р.
Формат проведення заходу: змішана форма (очно та онлайн)
Цільова група: викладачі, науковці, аспіранти, представники навчальних закладів (представляли 95 різних навчальних і наукових закладів).
Учасники: 274 особи
Вибірка опитаних: 147 осіб (53,6% % від загальної кількості учасників конференції)

Середні оцінки:

  1. Я вважаю загальний зміст тренінгу актуальним: 4,8
  2. Я вважаю, що тренінг добре організований: 4,7
  3. Презентаційні матеріали добре підготовлені: 4,6
  4. Поєднання теоретичних та практичних прикладів відповідало меті курсу: 4,6
  5. Курс корисний для моєї роботи: 4,6
  6. Планую і надалі вивчати європейський досвід з питань розробки і впровадження систем управління якістю (в освіті, промисловості): 4,8

Деякі узагальнені коментарі:

  1. Щиро дякую за організацію і проведення актуального і корисного заходу, цікаві кейси, реальні практики.
  2. Дякую за професійну підготову тренінгу і цікаві доповіді!
  3. Дякую. Досвід, яким поділилися спікери, актуальний та корисний.
  4. Дякую за можливість долучитися до вивчення кращих практик забезпечення якості вищої освіти, зокрема, співпраці зі стейкхолдерами!
  5. Вдячна за можливість підвищити рівень обізнаності у сфері управління якістю
  6. Дякую за чудовий, змістовий тренінг! Наснаги в наступних починаннях!
  7. Тренінг мав технічні вади. Не всі презентації були реально презентаціями, і дуже дивно, що презентації не розгортають на весь екран, як це прийнято на міжнародних конференціях
  8. Дякую організаторам та лекторам за організований захід
  9. Дякую, все сподобалось, матеріали  є актуальними і корисними. Незручно було під час повітряних тривог, бо вони в різних регіонах проходили не одночасно. Відслідковувати коли саме закінчиться у Львові не було можливості, тому доводилося заходити на зустріч навмання.
  10. Щиро дякую організаторам тренінгу!
  11. Дякую за запрошення та організацію тренінгу .
  12. Дякуємо за насичені та продуктивні два дні тренінгу; висвітлено актуальну інформацію щодо системи забезпечення якості та представлений досвід закладів ЗВО є цінним для запозичення і запровадження в інших закладах України
  13. Змістовно, актуально, корисно! Дякую!
  14. Дякую за цікавий тренінг. Всі доповідачі надзвичайно цікаво представили інформацію.
  15. Окремі доповіді були занадто тривалі та цікаві вузькому колу фахівців.
  16. Але досконалості немає меж. Щиро дякуємо!
  17. Дякую всім організаторам і запрошеним спікерам за високий рівень проведення тренінгу. Тематика доповідей була досить широкою, що дозволило отримати загальне уявлення про сучасний досвід впровадження систем управління якістю освітніх послуг. Дуже сподобалося, що спікери постійно ділилися власним досвідом, наводили чимало реальних прикладів, давали цінні поради та рекомендації. Проведений тренінг можу оцінити лише на "відмінно". Бажаю всій вашій команді успіхів і натхнення для реалізації інших подібних проєктів!
  18. Щира подяка за змістовні та цікаві доповіді
  19. Тренінг був дуже змістовним і корисним.
  20. Однією з основних умов виходу на міжнародний ринок є наявність сертифіката відповідності системи управління якістю вимогам міжнародного стандарту, тому тренінг своєчасний і корисний.
  21. Дякую за корисну інформацію! За змістовні презентації!
  22. Дякую, за змістовний та цікавий захід!
  23. Дякую, що організували такий важливий тренінг! Багато корисної інформації як в роботі зі студентами, так і для розвитку системи управління якістю кожного конкретного ЗВО. чекаємо на наступний тренінг та конференцію з Управління якістю в освіті.
  24. Велика вдячність за тренінг. Чудова організація. Корисні матеріали. Використовуватимемо  досвід у своєму ЗВО, впроваджуючи певні аспекти.
  25. Щиро дякую організаторам за надану можливість  участі в тренінгу. Зміст є актуальним, а практичні кейси цінними й корисними. Захід добре організований, на високому професійному рівні.
  26. Гарні і позитивні враження від тренінгу. Дякую
  27. Теми висвітлені на тренінгу цікаві, актуальні та мають місце на впровадження в освітню діяльність
  28. Щиро дякую за можливість отримувати новий досвід!
  29. Дякую організаторам та спікерам!
  30. Сердечно дякую за організацію тренінгу. Для мене, як початківця в сфері організації якості освіти - це неймовірний досвід. Затишна атмосфера, привітні і відкриті до співпраці організатори і доповідачі зробили цей тренінг навчанням для душі. Бажаю вам нових ідей, успіхів у роботі та можливостей для їх реалізації ️
  31. Дякую. Прошу і надалі повідомляти мені про такі заходи
  32. Дякую за отримання нових знань
  33. Певний обсяг матеріалу був мені вже знайомим, оскільки постійно моніторю подібного плану матеріали та уважно їх читаю. Дякую. Все сподобалось. Успіхів у роботі!!!
  34. Тренінг був проведений на найвищому рівні. Дякую за набутий досвід!
  35. Цікавий та актуальний захід, очікую на подальшу співпрацю
  36. Тренінг був цікавий, дуже б хотілось продовження такого навчання та обмін досвідом.  Дякую.

 

3.2.3 Тренінг 3

Назва: Тренінг „Європейський досвід впровадження систем управління якістю продукції та послуг”
Дата: 05-06.03.2025 р.
Формат проведення заходу: очно
Цільова група: викладачі, науковці, представники навчальних закладів, виробничих підприємств та організацій, які надають послуги Заходу України.
Учасники: 35 осіб.
Вибірка опитаних: 27 осіб (77,1% % від загальної кількості учасників конференції)

Середні оцінки:

  1. Я вважаю загальний зміст тренінгу актуальним: 4,9
  2. Я вважаю, що тренінг добре організований: 5
  3. Презентаційні матеріали добре підготовлені: 4,6
  4. Поєднання теоретичних та практичних прикладів відповідало меті курсу: 4,7
  5. Курс корисний для моєї роботи: 4,4
  6. Моя зацікавленість до європейського та міжнародного досвіду управління якістю продукції та послуг зросла 4,7
  7. Планую і надалі вивчати європейський досвід з питань розробки і впровадження систем управління якістю (в освіті, промисловості): 4,9

Деякі узагальнені коментарі:

  1. Чудова організація, цікаві теми
  2. Дякую за отриманий досвід, додаткові знання.
  3. Тренінг проведено на високому професійному рівні, охоплено різні аспекти управління якістю продукції і послуг. Цікаві спікери. Дякуємо за можливість взяти участь.
  4. Тренінг добре організований. Дякую. Як побажання, доцільно дотримуватися регламенту
  5. Щиро дякую за професіоналізм, подачу корисної інформації.
  6. Дякую за запрошення та можливість прослухати тренінг, який організований на високому рівні. Будемо впроваджувати отримані знання у нашому ЗВО.
  7. Щиро дякую за запрошення! Спасибі за організацію таких заходів, які сприяють розвитку комунікації між комерцією та освітніми установами.

 

Висновок за результатами опитувань учасників трьох тренінгів:

Проведені опитування серед представників цільових груп (викладачів, науковців, аспірантів, студентів, представників підприємств, організацій та установ) засвідчили високий рівень зацікавленості до питань управління якістю та до вивчення європейського досвіду у цій сфері. Учасники відзначили високу актуальність тематики (середні оцінки 4,8–4,9), що свідчить про її значущість як для освітнього, так і для виробничого середовища.

Корисність тренінгів для професійної діяльності учасники оцінили на рівні 4,4–4,6, що підтверджує практичну цінність заходів. Окремо зафіксовано зростання інтересу до європейської та міжнародної політики у сфері управління якістю: середні оцінки готовності до подальшого вивчення досвіду становили 4,8–4,9. Це вказує на те, що тренінги не лише задовольнили поточні освітні потреби, але й сформували мотивацію до глибшого занурення у тематику.

Опитування також виявили очікування учасників щодо розширення практичної частини — більшої кількості прикладних кейсів, досвіду співпраці з лабораторіями та можливості перегляду записів заходів. Це свідчить про прагнення не лише ознайомлюватися з європейською політикою у сфері управління якістю, але й адаптовувати її інструменти до власної професійної практики.

Отже, опитування успішно виконали свою мету — підтвердили актуальність тематики, засвідчили високу оцінку корисності обміну європейським досвідом та виявили стійку зацікавленість цільових груп у подальшому вивченні політики ЄС у сфері управління якістю.

 

3.3 Навчальні курси

3.3.1

Назва курсу: Системи управління якістю за ISO 9000 (європейський досвід)
Роки проведення курсу: 2023, 2024, 2025 рр.
Кількість годин щорічно: 75 годин (45 лекції + 30 практичні заняття)
Кількість студентів, які прослухали курс: 43 особи (2023: 13; 2024: 14; 2025: 16)
Вибірка опитаних: 32 особи, що становить 74,4 % від загальної кількості опитаних студентів (2023: 11; 2024: 12; 2025: 9)
Формат проведення: онлайн
Цільова група: студенти освітнього рівня „магістр”

Середні оцінки (сукупно за 3 роки за 5-ти бальною шкалою):

  1. Чи є у вас зацікавленість до європейських та міжнародних принципів управління якістю?  4,7
  2. Теми курсу є корисними для моєї майбутньої професійної діяльності:  4,7
  3. Я отримав(ла) знання та вміння розробляти і впроваджувати міжнародні та європейські вимоги щодо систем управління якістю продукції чи послуг:  4,8
  4. Чи збільшився ваш інтерес до європейської політики?  4,3
  5. Планую і надалі вивчати чи впроваджувати Європейський досвід впровадження систем управління якістю продукції та послуг: 4,3

Відвідуваність була загалом високою: 71,9 % слухачів зазначили 70–100 % присутності (40,6 % студентів – відвідуваність 70–90 % занять, 31,2 % студентів відвідали – 90–100 % занять,  18,8 % студентів відвідували 50–70 % занять, лише 9,3 % слухачів відвідували менш як половину занять. Така структура підтримує достовірність позитивних оцінок: більшість студентів пройшли значну частину курсу.

Результати опитування свідчать, що студенти оцінюють курс дуже високо як за змістом, так і за практичними результатами: найвищий бал отримало твердження про опанування знань і навичок для впровадження міжнародних та європейських вимог (4,8), тобто навчання дає добрий інструментарій для реальної роботи в майбутньому.

Оцінювання викладання

Також студентам було запропоновано Анкету оцінювання академічної компетентності викладача.

Середні показники по питаннях (у відповідності з текстом анкети).

  1. Пунктуальність (вчасно починає/видає завдання): 5,0.
  2. Зворотний зв’язок і комунікація зі студентами: 5,0.
  3. Чіткість, логічність і зрозумілість подачі матеріалу: 5,0.
  4. Поважає думку студента, бачить у ньому особистість: 5,0.
  5. Володіння матеріалом, актуальність змісту: 5,0.
  6. Викликає зацікавленість, спонукає до дискусії, використовує інтерактивні методи: 4,8.
  7. Об’єктивність оцінювання та аргументація оцінок: 5,0.

Висока відвідуваність і узгодженість оцінок у трьох груп студентів дають підстави вважати висновки надійними.

Курс орієнтований на європейські норми та практики безперервного вдосконалення (PDCA, орієнтація на процеси, ризик-орієнтоване мислення тощо) — підходи, які є стандартом для підприємств і навчальних закладів у державах-членах ЄС. Дисципліна допомагає формувати навички, потрібні для роботи за європейськими вимогами у сфері управління якістю, та підвищує інтерес студентів до європейського досвіду.

Опитування магістрів 2023–2025 років підтвердило високу актуальність курсу та його практичну цінність. Загалом, курс оцінюють як дуже корисний і цікавий, із структурованим матеріалом та ефективним поєднанням теорії і практики. Курс успішно формує компетентності з впровадження європейських/міжнародних вимог (найвищий показник 4,8/5) і підтримує зацікавленість у принципах ЄС (4,7/5). Найбільш корисними слухачі назвали знання щодо впровадження міжнародних і європейських вимог до систем управління якістю, приклади застосування стандартів ISO та EN, а також практичні завдання й кейси. Значущими виявилися й теми, що напряму пов’язані з майбутньою професійною діяльністю. Таким чином, курс не лише забезпечив фахову підготовку, а й сформував інтерес до подальшого вивчення та практичного використання європейських підходів до управління якістю.

Викладання оцінили на найвищому рівні: пунктуальність, володіння темою, об’єктивність оцінювання й повага до студентів отримали максимальні бали. Це свідчить про стале позитивне сприйняття змісту та методики викладання. Водночас студенти запропонували розширити інтерактивність, посиливши дискусійну складову занять.

 

3.3.2

Назва курсу: Тенденції розвитку систем управління (європейський досвід)
Роки проведення курсу: 2023, 2024, 2025 рр.
Кількість годин щорічно: 45 годин (30 лекцій + 15 практичних занять)
Кількість студентів, які прослухали курс: 22 особи (2023: 3; 2024: 5; 2025: 14)
Вибірка опитаних: 22 особи
Формат проведення: онлайн
Цільова група: аспіранти 2-го року навчання

Середні оцінки (сукупно за 3 роки за 5-ти бальною шкалою):

    1. Чи є у вас зацікавленість до європейських та міжнародних принципів управління якістю?  5,0
    2. Теми курсу є корисними для моєї майбутньої професійної діяльності:  4,7
    3. Я отримав(ла) знання та вміння розробляти і впроваджувати міжнародні та європейські вимоги щодо систем управління якістю продукції чи послуг:  4,5
    4. Чи збільшився ваш інтерес до європейської політики?  4,7
    5. Планую і надалі вивчати чи впроваджувати Європейський досвід впровадження систем управління якістю продукції та послуг: 4,6

Відвідуваність занять висока, в середньому 70–90 % занять, що забезпечує достовірність отриманих оцінок та високу залученість аспірантів у заняття курсу.

Опитування підтвердило високу актуальність та значущість курсу для аспірантів. Слухачі відзначили стійкий інтерес до європейських підходів у сфері управління якістю, а також практичну користь отриманих знань для майбутньої професійної діяльності.

Результати свідчать, що курс сприяє не лише формуванню компетентностей у сфері розробки та впровадження міжнародних стандартів, але й розширює інтерес до питань європейської політики.

Оцінювання викладання

Середні показники по питаннях (у відповідності з текстом анкети).

  1. Пунктуальність (вчасно починає/видає завдання): 4,8.
  2. Зворотний зв’язок і комунікація зі студентами: 4,4.
  3. Чіткість, логічність і зрозумілість подачі матеріалу: 4,4.
  4. Поважає думку студента, бачить у ньому особистість: 4,4.
  5. Володіння матеріалом, актуальність змісту: 4,8.
  6. Викликає зацікавленість, спонукає до дискусії, використовує інтерактивні методи: 4,5.
  7. Об’єктивність оцінювання та аргументація оцінок: 4,6.

Оцінювання викладання підтверджує високий професійний рівень, показники свідчать про добру організацію та змістову якість викладання з помірною можливістю для посилення комунікаційних і інтерактивних елементів.

Основні пропозиції аспірантів: найбільше запам’яталося порівняння різних методів оцінювання ризиків у професійній діяльності; рекомендовано детальніше розглядати методики кількісної оцінки ризиків. Це було враховано викладачем, вдосконалювались практичні завдання роботи з цифровими методами оцінювання впливу ризиків, зокрема методами FMEA та FMECA.

Таким чином, результати опитування підтверджують, що організація та реалізація курсу відповідає завданням підвищення інтересу цільової групи до європейської політики та сприяє поширенню знань про європейський досвід управління якістю в академічному та професійному середовищі.

 

4. ВИСНОВКИ

Порівняння оцінок за схожими питаннями:

Питання

Конференція

16-17.11. 2023

Тренінг 1 16-17.02. 2023

Тренінг 2 14-15.03. 2024

Тренінг 3 05-06.03. 2025

Курс «СУЯ за ISO 9000» (магістри) 2023–2025

Курс «Тенденції розвитку систем управління» (аспіранти) 2023–2025

Актуальність / зміст заходу

4,9

4,9

4,8

4,9

4,7

5,0

Організація заходу

4,9

4,9

4,7

5,0

Якість матеріалів / презентацій

4,8

4,6

4,6

4,8

4,5

Поєднання теорії та практики / корисність для роботи

4,8

4,8

4,6

4,7

4,7

4,5

Корисність для професійної діяльності / роботи

4,8

4,6

4,6

4,4

4,7

4,7

Представлення європейського досвіду / зацікавленість у ЄС

4,7–4,8

4,8

4,8

4,7–4,9

4,3–4,8

4,6–5,0

Планую надалі вивчати / впроваджувати Європейський досвід

4,8

4,8

4,8

4,9

4,3

4,6

 

Всі питання оцінені позитивно і дуже високими балами – більше 4 балів з 5 максимальних, що свідчить про зацікавленість учасників, актуальність теми та практичну цінність заходів.

Основні результати можна підсумувати наступним чином.

Досягнення цілей опитувань:

Проведені заходи та результати опитування серед викладачів, студентів, аспірантів, представників підприємств, організацій та органів влади підтвердили високий рівень зацікавленості у тематиці управління якістю та вивченні європейського досвіду.

Тематика конференцій, тренінгів та навчальних курсів оцінювалась як надзвичайно актуальна та корисна, що свідчить про її значущість для академічного та професійного середовища.

Учасники висловили готовність до подальшого вивчення та впровадження європейських підходів, що свідчить про формування стійкої мотивації до поглибленого освоєння теми.

Практична цінність заходів:

Тренінги, курси та конференція отримали високі оцінки за корисність для професійної діяльності, зокрема щодо застосування стандартів ISO та EN, методик оцінки ризиків та практичних кейсів.

Виявлено високий рівень задоволеності організацією заходів та викладанням, що підтверджує професійний рівень команди, відповідальних за реалізацію програми.

Виявлені очікування та пропозиції учасників:

Учасники пропонували збільшити кількість практичних кейсів, інтерактивних та дискусійних елементів, а також доступ до записів заходів для подальшого опрацювання матеріалу, що підтверджує зацікавленість у реальному впровадження кращих практик.

Вплив на поширення європейського досвіду:

Опитування підтвердили ефективність заходів у формуванні інтересу до європейської політики у сфері управління якістю та стимулюванні подальшого вивчення і адаптації європейських практик у національному контексті.

Високі оцінки представлених кейсів та досвіду ЄС демонструють успішне поєднання академічного та практичного аспектів навчання.

Загальний висновок:

Опитування засвідчили актуальність тематики, підтвердили значущість обміну європейським досвідом і виявили стійку зацікавленість цільових груп у подальшому вивченні та практичному застосуванні європейських підходів до управління якістю в освіті та промисловості. Отримані дані стали цінною основою для подальшого розвитку освітніх та професійних програм, спрямованих на інтеграцію стандартів та практик ЄС.

Оновлено 1 тиждень 4 дні тому