Підготовка до інституційного аудиту закладу загальної середньої освіти

Автор / тренер курсу: 

  • Пастовенський Олександр Вікторович, доктор педагогічних наук, професор кафедри суспільно-гуманітарних дисциплін комунального закладу «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради.

Інформація про програму підвищення кваліфікації:

Напрям навчання: «Організаційно-методичні аспекти діяльності керівника закладу загальної середньої освіти».

Обсяг навчання: 30 годин (1 кредит ЄКТС).

Категорія слухачів курсу: керівники та педагогічні працівники закладів загальної середньої. 

Мета курсу полягає в удосконаленні керівниками закладів освіти професійних компетентностей з питання забезпечення якості освіти в умовах реалізації Законів України «Про освіту» і «Про повну загальну середню освіту» та підготовки до інституційного аудиту закладу загальної середньої освіти.

Компетентності, що вдосконалюватимуться / набуватимуться в процесі навчання: 

  • загальні: здатність до системного і критичного мислення, аналізу та синтезу інформації з різних джерел, бачення комплексного розвитку подій, спроможності особистості адекватно і глибоко пізнавати оточуючий світ: природне і соціальне середовище, самого себе (когнітивна компетентність);
  • професійні: здатність забезпечити участь закладу освіти в заходах/процедурах інституційного аудиту; здатність аналізувати та враховувати результати інституційного аудиту;  здатність запровадити функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти; здатність аналізувати та враховувати результати зовнішнього моніторингу якості освіти.

Коротко про курс: слухачі курсу опрацюють три теми, в межах яких удосконалять свої професійні компетентності з питання забезпечення якості освіти в умовах реалізації Законів України «Про освіту» і «Про повну загальну середню освіту» та підготовки до інституційного аудиту закладу загальної середньої освіти. Керівники проаналізують теоретичні положеннями та практичний досвід здійснення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти відповідно до Порядку його проведення, затвердженого наказом МОН України від 09.01.2019 № 17. Слухачі розглянуть процедури, критерії та індикатори оцінювання освітніх і управлінських процесів та внутрішньої системи забезпечення якості освіти закладу освіти, проаналізують порядок перевірки дотримання закладом освіти вимог законодавства у сфері освіти під час інституційного аудиту. Керівники сформують уміння здійснювати самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу загальної середньої освіти.

Структура курсу:

  • Тема 1: Інституційний аудит закладу освіти: теорія і практика. Аналізується нормативно-правове забезпечення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти. Детально розглядається Порядок його проведення, затверджений наказом МОН України від 09.01.2019 № 17. Особлива увага звертається на напрями оцінювання, вимоги/правила організації освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти, критерії та індикатори оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти. Розглядається порядок перевірки додержання закладом освіти вимог законодавства у сфері освіти. Приділяється увага методам та інструментам збору інформації, представлених у додатках до наказу МОН України від 08.09.2021 №01-11/58.  
  • Тема 2: Самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти. Детально аналізуються процедури, критерії та індикатори оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти: освітнього середовища, системи оцінювання результатів навчання учнів, педагогічної діяльності, управлінських процесів закладу освіти. Запропоновано використати підхід до організації самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу загальної середньої освіти, який ґрунтується на використанні орієнтованих рівнів оцінювання закладу загальної середньої освіти щодо дотримання вимоги/правила організації освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти, представлених у додатках до наказу МОН України від 08.09.2021 № 01-11/58.
  • Тема 3: Додержання закладом освіти вимог законодавства у сфері освіти. Детально аналізується порядок перевірки дотримання закладом освіти вимог законодавства у сфері освіти під час інституційного аудиту. Розглядається перелік актів законодавства у сфері освіти, дотримання яких перевіряється під час проведення інституцій ного аудиту та позапланової перевірки закладу загальної середньої освіти. Особлива увага звертається на план проведення перевірки додержання закладом освіти вимог законодавства у сфері загальної середньої освіти під час інституційного аудиту, представлений у додатку до наказу МОН України від 06.09.2021 № 01-11/57.

Документ про завершення навчання: сертифікат про підвищення кваліфікації Національного університету «Львівська політехніка» 30 год (1 кредит ЄКТС).

Тривалість навчання: 3 тижні.

Форма навчання: дистанційно.

Початок навчання: по факту комплектації групи на підставі замовлень від закладів освіти та (або) за результатами реєстрації на навчання.


Навчання платне: про вартість навчання можна дізнатись тут