Педагогічна майстерність вчителя (викладача)

Інформація про програму підвищення кваліфікації

Напрям навчання: «Педагогічна майстерність»

Обсяг навчання: 30 год (1 кредит ЄКТС)

Категорія слухачів курсу: педагогічні працівники закладів загальної середньої, професійно-технічної, фахової передвищої та вищої освіти 

Мета курсу полягає у є поглибленні теоретичної та вдосконалення практичної підготовки вчителів закладів загальної середньої освіти, яка сприяє усвідомленню когнітивних аспектів педагогічної взаємодії, професійному опануванню сутності емоційної організації її побудови, розвитку у педагогів потреб професійно розвиватися, саморозвиватися і самовдосконалюватися; максимально повно проявляти свій індивідуальний потенціал, творчо його самореалізовувати у професійній діяльності з метою забезпечення високого кінцевого результату в аспекті створення аналогічних умов для прояву індивідуальності учнів, їхньої самореалізації у навчально-виховній діяльності.

Компетентності, що вдосконалюватимуться/набуватимуться в процесі навчання
в процесі навчання на курсі буде:

  • поглиблено комунікаційну та емоційно-етичну компетентність педагога;
  • розвинуто вміння використовувати особистістні якості для розв’язання педагогічних завдань навчання і виховання, а також навички професійного саморозвитку.

Структура курсу

Тема 1. Місце спецкурсу у формуванні конкурентоспроможного на ринку фахівця-педагога. Предмет вивчення дисципліни. Педагогічна діяльність, як процес. Рефлексивні процеси професійно-педагогічної діяльності. Розповідь вчителя, як форма педагогічної діяльності.
Практичне заняття 1. Розкриття складності педагогічної професії, багатогранності й глибини її змісту, структури педагогічної діяльності, формування первинних навичок ототожнення (ідентифікації з професійними зразками) Формування навичок рефлексії, усвідомлення суті й структури педагогічної майстерності як характеристики особистості вчителя, формування вміння бачити педагогічну ситуацію й педагогічну задачу, оволодіння логікою розв’язання педагогічної задачі, розвиток гуманістичного потенціалу майбутнього педагога.

Тема 2. Педагогічна техніка. Внутрішня і зовнішня педагогічна техніка. Техніка мовлення . Вербальні і невербальні засоби педагогічної взаємодії.
Практичне заняття 2. Визначення і формування педагогічної техніки Усвідомлення сутності педагогічної розповіді та вимог до її побудови і проведення, ознайомлення з саморегуляцією у професійній діяльності вчителя, формування та розвиток умінь конструювання педагогічного образу за допомогою невербальних засобів, формування потреби в удосконаленні вмінь створення власного виразного образу. Поняття педагогічної техніки вчителя, розповідь, монолог, структура розповіді, педагогічний імідж, невербальна поведінка, психологічне налаштування на педагогічну діяльність, самопочуття. аутотренінг, релаксація.

Тема 3. Акторська і педагогічна майстерність Театральна педагогіка як фактор гуманізації освітньої системи. Педагогічна творчість і педагогічна майстерність. Артистичність педагога . Спільне в акторській і педагогічній діяльності. Роль артистизму в процесі педагогічного спілкування. Формування педагогічних артистичних здібностей. Педагогічна та акторська дія.
Практичне заняття 3. Дихання і голос як елементи техніки мовлення. Усвідомлення механізму фонаційного дихання, голосотворення, розвиток діафрагмально-реберного дихання, гнучкості та діапазону голосу. Формування елементарних навичок професійного спілкування на початку взаємодії, фізіологічне дихання, сила голосу, злитність голосу, тембр, діапазон голосу, висота, резонатор, фоніатрія, гнучкість, темпоритм мовлення.

Тема 4. Технологія організації педагогічної взаємодії. Індивідуальна педагогічна бесіда як модель педагогічної взаємодії. Структура і моделювання бесіди. Забезпечення психологічного контакту на початку бесіди. Методика забезпечення контакту. Техніки взаємодії у процесі аналізу проблеми. Прийоми педагогічної взаємодії.
Практичне заняття 4. Зовнішній вигляд учителя. Основи мімічної та пантомімічної виразності. Зовнішня педагогічна техніка, педагогічний імідж, невербальна комунікація і невербальна поведінка педагога, атракція, міміка, пантоміміка, простір спілкування, конгруентність поведінки, мова зовнішнього вигляду.

Опис результатів навчальної діяльності

Вивчення курсу сприятиме формуванню знань про:

  • поняття та структуру педагогічної майстерності; елементи педагогічної майстерності; педагогічну культуру, культуру мовлення та культуру взаємодії;
  • техніку мовлення та невербального спілкування; основи такту, уваги та спостережливості педагога; основи творчості та мистецтва; елементи акторської та режисерської майстерності; майстерність педагогічного спілкування, його структуру і стиль; майстерність побудови організації педагогічної взаємодії у навчанні та виробленні вмінь:
  • розрізняти педагогічну ситуацію і педагогічну задачу та володіти логікою розв’язання педагогічних задач; володіти засобами психологічного налаштування на педагогічну діяльність; володіти диханням і голосом як елементами педагогічної техніки; володіти навиками професійного спілкування на початку і в процесі взаємодії; володіти прийомами відпрацювання дикції та прийомами емоційного проведення і завершення розповіді; аналізувати і розвивати власні педагогічні вміння естетичного впливу на учнів для підвищення ефективності навчального заняття;
  • аналізувати, вдосконалювати і моделювати педагогічну бесіду;
  • розв’язувати завдання щодо розвитку професійної комунікативності;
  • застосовувати і впроваджувати досвід педагогів-новаторів.

Документ про завершення навчання: сертифікат про підвищення кваліфікації Національного університету «Львівська політехніка» 30 год (1 кредит ЄКТС)

Тривалість навчання: 1 місяць

Форма навчання: очно

Початок навчання: по факту комплектації групи на підставі замовлень від закладів освіти та (або) зарезультатами реєстрації на навчання.


Навчання платне: про вартість навчання можна дізнатись тут