«Завжди потрібно вірити в себе і свої сили»: переможниця стипендійного конкурсу Дар’я Мундурс про навчання у Політехніці

Роксолана Семчишин, Центр комунікацій Львівської політехніки
Дар’я Мундурс

Студентка другого курсу Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій Дар’я Мундурс родом із Чернігівщини. Під час підготовки до національного мультипредметного тесту її застало повномасштабне вторгнення і згодом окупація, але ні війна, ні вимушений виїзд з міста не завадили їй досягти високих успіхів у навчанні та вступити до омріяного закладу вищої освіти, а далі перемогти в конкурсі на здобуття індивідуальних стипендій від Благодійного фонду «Кларіна» та Центру соціальних історій (США).

– Чому ви обрали саме Львівську політехніку з-поміж інших університетів для вступу?

– Обираючи університет, я зважала на кілька факторів, як-от: рейтинг університету, престиж, доступність спеціальностей, які мене цікавили, та локація. Щодо спеціальності, яку я обрала, а саме прикладну лінгвістику, то зовсім не багато закладів вищої освіти в Україні пропонують таку освітню програму. Одинадцять років я поглиблено вивчала англійську мову, закінчила ліцей з відзнакою та здобула високі бали з НМТ, тому мала всі шанси вступити до найкращого університету. Львівська політехніка відома своєю бездоганною репутацією, входячи до п’ятірки найкращих університетів країни. І ще важливіше – вона може похвалитися наданням якісної технічної та лінгвістичної освіти.

Крім того, не останню роль відіграло розташування самого ЗВО. Річ у тім, що я родом із прикордонної Сновської громади, що на півночі Чернігівської області за 20 кілометрів від кордону. І тому в перший день війни, 22 лютого, о 16-й годині, територією нашої громади в усіх напрямках рухалися колони ворожої техніки, маючи у своєму складі по 300–500 одиниць. Оскільки всі мости навколо були підірвані першого ж дня, ми опинилися в окупації. Були випадки обстрілювання домівок, автомобілів, викрадення та вивезення людей. І, звісно, ми не ходили до школи, але я самотужки далі вчилася, мріючи лише про мир, спокій і світле майбутнє. На початку квітня наша громада була нарешті деокупована, та після таких переживань Львівська політехніка стала для мене більш пріоритетним варіантом ще й з міркувань безпеки.

– Які були ваші перші враження від навчання? Чи подобаються методи викладання у Політехніці?

– Перші враження, звичайно, були позитивні. Спершу мені навіть здавалося, що навчатись в університеті легше, ніж у школі. Маючи щодня по дві-три пари, не потрібно вчити велику кількість предметів одночасно. Також я була надзвичайно задоволена тим, що у 2022 році, коли я вступила, студенти першого курсу мали змогу навчатись аудиторно. Вважаю, що це надважливо. Наприклад, відсотків вісімдесят моїх однокласників, які вступили того року, вчилися в онлайн-форматі. Недоліки такої форми навчання навіть не треба пояснювати, тим паче для першокурсників. Тоді я вкотре зраділа, що обрала саме Політехніку.

Методи викладання розроблені так, щоб якомога активніше залучати студентів до навчального процесу. Серед них – групові проєкти, дискусії, виконання практичних завдань і пряма взаємодія з викладачами. Все це сприяє кращому засвоєнню інформації та закріпленню вже здобутих знань і навичок.

– Розкажіть докладніше про спеціальність, яку ви обрали. Що в навчанні подобається найбільше?

– Спеціальність, яку я обрала, відносно нова. Саме тому, як я вже казала, її пропонує лише невелика кількість закладів вищої освіти. Загалом прикладна лінгвістика – це галузь лінгвістики, яка зосереджена на практичному застосуванні мовознавчих знань для розв’язання конкретних завдань і проблем у суспільстві. Спеціалісти з прикладної лінгвістики можуть працювати в таких галузях, як викладання мов і мовні технології, міжкультурна комунікація, переклад та локалізація, лінгвістичний аналіз даних тощо.

Мені подобаються різні предмети: англійська мова, основи програмування, теорія ймовірностей і математична статистика, проблемно-орієнтовані методи та засоби інформаційних технологій. Але улюбленою, безумовно, є японська мова.

– Чи сподівалися ви на перемогу в конкурсі на здобуття індивідуальних стипендій від Благодійного фонду «Кларіна» та Центру соціальних історій (США)?

– Звісно, здобуття цієї стипендії стало приємним і неочікуваним заохоченням. Побачивши оголошення про конкурс, я, щиро кажучи, спершу не збиралася подавати анкету, бо вважала, що навколо багато гідних кандидатів, а тому шансів у мене не так уже й багато. Але все ж таки завжди треба бути оптимістом і передусім вірити в себе і свої сили. Справді, я докладаю досить багато зусиль, щоб мати найвищі результати в навчанні, і ця стипендія лише надала мені ще більше мотивації рухатися вперед.

– Що важливо для досягнення такого успіху?

– На жаль, нічого в житті не дається просто так, і мої успіхи в навчанні не є винятком. Хоч би як мало годин мала доба і як багато було завдань, я мушу виконати їх усі якісно та вчасно. Ця звичка сформувалася, звісно, не зараз, а протягом багатьох років. Безсумнівно, навантаження велике, проте й успіхи помітні. За результатами третього семестру я очолила рейтинговий список студентів моєї спеціальності. Але, мабуть, все-таки у всьому є свої мінуси. Проживши півтора року у Львові, я ніяк не знаходила часу, щоб насолодитися затишною атмосферою та дивовижними краєвидами цього міста. Думаю, що так не має бути. Тому останнім часом стараюся виділяти більше часу на відпочинок і моральне перезавантаження.

– Як вважаєте, чи більш вмотивоване студентство до навчання завдяки можливості здобути індивідуальну стипендію?

– Вважаю, що так. Чудово, що студенти нашого університету мають таку можливість. Це не може не мотивувати. Й особливо актуальними такі стипендії є для тих студентів, що багато уваги надають навчанню, наразі не мають підробітків і/або належать до вразливих категорій населення. Така підтримка надзвичайно важлива в ці непрості для країни і всіх нас часи.

– Які цілі в кар’єрі ви ставите перед собою після закінчення університету?

– Наразі я навчаюся лише на другому курсі й усе ще шукаю себе. Крім занять в університеті відвідую додаткові курси з вивчення мови програмування Python. Думаю, це те, від чого я справді дістаю задоволення. Планую продовжити навчання в магістратурі. Маю на меті постійно здобувати нові знання та навички й надалі повʼязати свою професійну діяльність зі сферою програмування, а саме з обробкою природної мови. Але й не вважаю за неможливе реалізацію себе як перекладача художньої літератури в майбутньому. Життя покаже. Проте головне – я впевнена, що свою кар’єру будуватиму в Україні, адже всім серцем вірю в нашу перемогу!