Міністерство юстиції України зареєструвало наказ Міністерства освіти і науки України від 13 квітня 2023 року № 426, який затверджує Положення про дуальну форму здобуття фахової передвищої та вищої освіти.
Положення визначає особливості дуальної форми здобуття фахової передвищої і вищої освіти, що передбачає поєднання навчання в закладах освіти та в інших суб’єктів освітньої діяльності з навчанням на робочих місцях на підприємствах, в установах та організаціях для набуття певної кваліфікації.
Метою Положення є реалізація студентоцентрованого підходу через орієнтацію на задоволення очікувань здобувачів освіти щодо успішної роботи за фахом, формування в них сучасних знань практичного характеру, умінь і навичок професійної діяльності та командної роботи на реальних робочих місцях і у виробничому середовищі, підвищення готовності, полегшення та пришвидшення переходу випускників зі сфери освіти до трудової сфери, а також підвищення загалом їхньої конкурентоспроможності на ринку праці.
Особливої актуальності застосування дуальної форми здобуття освіти набуває в аспекті розв’язання завдань швидкого повоєнного відновлення економіки України, задоволення попиту на висококваліфіковані кадри із затребуваними навичками, а також перспектив інтеграції України в ЄС. В Європейському Союзі дуальна освіта є одним із драйверів цифрової та «зеленої» трансформації.
У положенні висвітлено питання функцій основних учасників дуальної форми здобуття освіти, особливостей планування освітнього процесу та його організації.
Довідково
Положення розроблене відповідно до пункту 1 Плану заходів з реалізації Концепції підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 03 квітня 2019 року № 214, підпункту 2.2.5 Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2022–2032 роки, затвердженої розпорядженням від 23 лютого 2022 року №286-р, пункту 44 Плану заходів з реалізації Стратегії людського розвитку на 2021–2023 роки, затвердженому розпорядженням Кабінету міністрів України від 9 грудня 2021 р. № 1617-р.