Випускник кафедри ЖЗМК Артур Жук: «Найбільша помилка, яку допускають SMM-спеціалісти, ― відсутність чітких цілей»

Софія Сім’яновська, студентка ІІ курсу кафедри ЖЗМК
Артур Жук

7 червня розпочала свою роботу Міжнародна літня школа молодих журналістів, яку організовує та проводить кафедра журналістики та засобів масової комунікації Національного університету «Львівська політехніка». Це захоплива подія, яка об’єднує молодих журналістів, надаючи їм унікальну можливість навчатися та розвиватися у сфері журналістики.

Програма літньої школи багата та насичена. Учасники можуть брати участь в інтенсивних тренінгах, де вивчають сучасні тенденції в журналістиці та дізнаються про новітні технології створення медійного контенту.

Першим спікером цьогорічної Міжнародної літньої школи молодих журналістів був Артур Жук, випускник кафедри журналістики та засобів масової комунікації Львівської політехніки, відомий SMM-фахівець.

Сфера SMM є надзвичайно актуальною сьогодні і відіграє важливу роль у сучасному бізнесі та комунікаціях. За останні роки зростання популярності соціальних медіа-платформ таких, як Facebook, Instagram, Twitter та інших, дозволило сфері SMM стати ключовим інструментом для підтримки брендів, залучення аудиторії та збільшення продажів. У своєму тренінгу «Помилки smm-менеджерів, їхні слідки та як їх уникнути» Артур Жук поділився своїм великим досвідом у сфері SMM.

Про аспекти роботи у сфері SMM

Артур розпочав свій виступ, назвав важливі аспекти роботи SMM-менеджера.

  • Постановка мети: розуміння та визначення конкретних цілей і завдань, які потрібно досягти в соціальних медіа. Важливість чіткого планування і спрямованості на результат.
  • Аналітичні роботи: використання інструментів та методів аналізу даних для отримання цінної інформації про аудиторію, користування контентом та ефективність стратегій.
  • Стратегія: розробка цілеспрямованої стратегії для досягнення поставлених цілей.
  • Контент: створення цікавого, змістовного та привабливого контенту, який привертає увагу аудиторії.
  • Реклама: використання реклами і просування контенту для залучення нової аудиторії та підвищення впливу.
  • Комунікація з клієнтом: розвиток ефективної комунікації з клієнтами, взаємодія з ними, врахування їхніх потреб та відгуків.
  • Внутрішні помилки: виявлення та уникнення типових помилок, які часто виконують SMM-менеджери, їх вплив на результати роботи та способи їх виправлення.

Найбільші помилки SMM-менеджерів та як їх уникнути

Спікер розповів про основні помилки, які часто роблять SMM-менеджери, про наслідки цих помилок та їх вплив на репутацію брендів і компаній.

«Найбільша помилка, яку допускають SMM-спеціаліст, ― це відсутність чітких цілей», ― наголосив Артур. Насправді без визначених цілей, спеціалісти втрачають фокус і не мають чіткого задуму для своєї роботи. Відсутність чіткого напрямку веде до безплідної діяльності, де результати важко виміряти і контролювати.

«Завдання бізнесу ― допомогти або покращити життя людей за допомогою свого продукту. А завдання SMM-менеджера ― транслювати цю ідею у контенті, ― констатує гість школи. ― Що стосується проміжних цілей ― це те, без чого не буде на що опиратися під час формування стратегії та її подальшого втілення».

Артур підкреслив, що, базуючись на помилкових даних, можна розробити некоректну стратегію, що може призвести до втрати часу, який міг би бути спрямований на продуктивні дії та рух вперед. «Під час проведення аналітичних робіт не варто опиратися на ті дані, які надає компанія замовника на етапі комунікації. Так, їх потрібно брати до уваги, як одну з позицій, проте потрібно опиратися на фактичні дані, які можливо перевірити самостійно, в іншому випадку можна піти не в ту сторону та витратити багато часу та бюджету», ―зауважує випускник кафедри.

Покращувати потрібно продукт, а не рівень просування соцмереж. Артур підкреслив, що важливо бути об’єктивними та відвертими при проведенні аналізу: «Люди не купують щось, щоб просто купити, вони купують будь-який продукт для того, щоб він виконував певні функції, тобто для чогось та з якоюсь метою. Якщо використовувати цей підхід, коли люди розумітимуть користь від покупки, з часом все більше та більше купуватимуть. Щоб вказувати замовнику на недоліки його продукту та шукати шляхи для цього покращення, проводять аналіз продукту та аналіз конкурентів».

Важливо вміти паралельно працювати над декількома проєктами

Спікер підкреслив важливість вміння паралельно працювати над декількома проектами. У сфері SMM, де фахівцям часто доводиться працювати над кількома проєктами одночасно, вміння ефективно керувати своїм часом та увагою є дуже важливим. Така робота може стати викликом, оскільки вимагає зосередженості, організації та гнучкості. Важливо встановлювати пріоритети, розподіляти час і ресурси між проєктами з урахуванням їх важливості та терміновості. Значимою є також здатності швидко адаптуватися до різних контекстів, цілей та аудиторій. Кожен проєкт може мати свою унікальну стратегію та особливості, а вміння швидко адаптуватися до них дозволяє досягти більшого успіху.

Під час виступу Артур Жук акцентував увагу на важливості розділення особистого часу та роботи у сфері SMM. Він підкреслив, що високоякісна робота в соціальних медіа потребує зосередженості та ефективного використання часу. Розподіл часу між роботою та особистими потребами допоможе зберегти енергію, уникнути бадьорості та підтримувати баланс у житті.

Жвава дискусія зі студентами

Наприкінці тренінгу учасники мали чудову можливість поставити запитання спікеру. Було помітно, що аудиторія зацікавлено й активно дискутувала з фахівцем. Багато запитань стосувалося конкретних аспектів роботи у сфері SMM, зокрема стратегії просування, вибір платформ, аналіз даних та вимірювання результатів.

Випускник кафедри журналістики та засобів масової інформації Артур Жук вміло та професійно відповідав на запитання, ділячись свої знання та досвід з аудиторією. Він надавав чіткі й обґрунтовані відповіді, використовуючи приклади своєї практики, а також спирався на актуальні тренди та дослідження в галузі SMM. Не зважаючи на велику кількість запитань, Артур жодного не залишив без відповідей та зміг знайти час для кожного учасника.