Випускник ІАРХ Львівської політехніки Ростислав Сороковий: дизайн у всіх його проявах

Софія Матвіїв, тижневик «Аудиторія»
Ростислав Сороковий

Випускник ІАРХ Львівської політехніки Ростислав Сороковий знає все про дизайн: класика з грайливим мінімалізмом, простота в деталях і стильний формат – все це нині втілюється в його дизайн-студії IDEADEYA. Як з творця виставок талановитому хлопцеві вдалося реалізуватись у власному бізнесі – розповідаємо нашим читачам сьогодні.

Естафета гри

IDEADEYA – це спільна студія дизайнерів Ростислава Сорокового та Ірини Гуменчук.

– За допомогою наших виробів, наприклад, керамічного торшера Yocco, ми немовби передаємо світові естафету гри далі, – розповідає Ростик. – У вас є змога змінювати його форму, колір, використовуючи просте рішення із змінними керамічними модулями, з яких складається сам торшер.

Невдовзі буде створений сайт, де можна буде навіть скласти свій власний торшер, використовуючи різні форми. А ще – підібрати кольори для своїх форм і замовити власноруч складений виріб. Таким чином дизайнери дають змогу підкреслити вашу особистість та спробувати себе в ролі дизайнера.

Ідея – це форма мислення

Як не раз писала «Аудиторія», Ростислав ще за часів студентства брав участь у різноманітних виставках, тож дизайн у нього – покликання душі. Його власна студія функціонує вже другий рік та досягла певних позначок на ниві дизайнерських висот.

Ще один актуальний напрям студії – створення проектів інтер’єрів. Така система нині дуже розповсюджена серед молодих дизайнерів і користується широким попитом.

– Ми любимо експериментувати, тяжіємо до еко-дизайну, який не шкодить людині і навколишньому світу. Наша мета – робити життя легким, комфортним та цікавим. Саме ці принципи застосовуємо у своїх роботах. Шукаємо натхнення у простих речах. Живемо і надаємо сенс усьому, що робимо, – каже Ростик.

Над інтер’єрами та предметним дизайном праця в студії дуже вимоглива. Адже створювати щось своє – захоплююче, «ніколи не знаєш, що вийде, бо зазвичай ідеї змінюються у ході їх створення, і це чудово», вважають дизайнери. Наразі у студії також триває робота над створенням журнальних столиків.

На початку цього року IDEADEYA переїхала в коворкінг мережі iHub у Львові. Така практика є доволі поширена.

Нагороди та виступи

Торік у жовтні IDEADEYA design studio взяла участь у змаганні Ukrainian Design: The Very Best Of 2015. У ньому могли брати участь лише українські молоді та перспективні фахівці промислового дизайну. Ця виставка-конкурс була своєрідним щорічним звітом українських дизайнерів. І львів’яни «взяли на ній срібло».

Зараз Ростислав активно бере участь у дизайн-форумах львівської студії Forge events, нового і динамічного проекту, що займається популяризацією маркетингу, дизайну, ІТ.

А у квітні цього року дизайнери розповідали на лекції про створення предметного дизайну в Україні на зустрічі New Generation, яка вже втретє проходила в Startup Depot. Lviv Business Incubator. Зокрема, цього разу йшлося про провідні молоді українські бренди, які за допомогою креативного та функціонального декору наповнюють повсякденне життя комфортом і натхненням.

Натхнення та подорожі

Як вважає хлопець, для кожного дизайнера важливо раз чи двічі на рік відвідати світовий фестиваль дизайну. По-перше, це дуже надихає: нові світові тенденції, нові знайомства, нові технології та нові матеріали. «А по-друге, поїхати на такий фестиваль важливо для того, щоб переконатись для себе, чи правильно ти як дизайнер рухаєшся, мислиш і розвиваєшся. Чого потребує світ, і що є актуальним зараз. Адже постійно працюючи у своїх офісах, майстернях, ми можемо не помічати того, що з часом зациклюємось на чомусь одному, не розвиваємось і не вчимось, а для дизайнера, як на мене, це не прийнятно», – наголошує він.

Цього року IDEADEYA вже брала участь у фестивалі дизайну в Стокгольмі, а наступну подорож планують восени на Dutch Design Festival в Голландії.

Дизайн по радіо

І це ще не все. Популярне львівське інтернет-радіо «Сковорода» навесні запропонувало дизайнерам у новому сезоні вести ефірну програму про дизайн. Програма виходить раз на тиждень під назвою «DESIGNOЗАВРИ». За словами Ростика, це абсолютно нова, інформативна, пізнавальна програма, покликана дати відповідь на запитання, що таке дизайн, хто такі дизайнери, чим вони живуть, що слухають, як створюють свій дизайн і навіщо. Ведучим є сам Ростислав і його товариш Роман Вербіщук. Ефіри проводяться щочетверга з 20-ої до 21-ої год.

Кожен ефір присвячують якомусь відомому дизайнерові або групі дизайнерів. Новою є й рубрика «Предмет дня» – історична довідка про один предмет, який усім знайомий, до прикладу, кулькова ручка чи формат паперу А4, або крісло-табуретка. Дизайнери розповідають, ким і для чого ці речі предметного дизайну були створені, і як вони вплинули на наше з вами життя.