Весняне чтиво: враження глядача від виступів збірних команд інститутів на молодіжному фестивалі «Весна Політехніки»

Микита Гаврилюк, студент ІНПП Львівської політехніки
на фестивалі «Весна Політехніки»

Komsi komsa

Темним весняним вечором по дорозі йшли двоє. Перший був одягнутий офіційно. Він йшов, уткнувши носа у високий комір свого пальта й засунувши руки глибоко у кишені. На другому була легка куртка, сумка з фотоапаратом звисала з його плеча.

– І як тобі? – поцікавився другий.

– Та дурня якась, – відповів перший. – Що мені про це писати? Який репортаж?

– А у чому проблема?

– Проблема в тому, що двадцять п’ять хвилин психоделічної музики на початку можна описати двома реченнями: «Світло згасло – і заграла психоделічна музика. Вона грала двадцять п’ять хвилин (а це половина всього виступу!)».

– А ти очі заплющував? – все питав другий.

– Ні.

– А треба було. Вони ж перед початком про це сказали. Ну, коли пояснювали, що таке транс-цендентальна медитація.

– І це ще: «Трансцендентальна медитація»… це ж ще додуматись треба, щоб так виставу назвати, – бурчав у комір перший.

– А по-моєму класно. Принаймні нестандартно. По-артхаусному якось.

– Як?

– По-артхаусному. Тобі ж учасниця виступу після концерту сама казала, що вони надихалися творчістю Девіда Лінча, що вистава належить до авангарду.

Перший лише підняв брову.

– Ну ти скажи ще, що Лінча не дивився! – здивувався другий.

– Та дивився, звичайно. Але ж хто його зараз знає… – з якимось сумом мовив перший.

– Хоч із тим, що пісні були доб-рі, погодься.

– Та добрі…

– Як вона витягувала того «Фантома опери», га? А хор тобі як? І, між нами, там ще одна доб-ре співала… тільки світлом вони даремно засвітили.

– Та-а-к! Зі світлом кепсько вийшло. А співали справді красиво… і танцювали красиво. Одне тільки питання: навіщо?

– Ну знову ти із цим своїм питанням. Тут його ставити не треба взагалі, – другий підняв догори пальця. – Не наративний метод оповідання, – театрально виголосив він.

Перший подивився на співрозмовника і похитав головою.

– І все-таки, що мені писати? – запитав він.

– Напиши, що людям дуже сподобався виступ команди ІГСН й ІЕСК.

– Дуже сподобався? Та ніхто ж нічого не зрозумів…

– Але ж вітали у кінці стоячи, оплесками.

– Ну, тоді скоріш так: «Виступ ІГСН+ІЕСК зала сприйняла на рівні десь між суцільним неприйняттям і повним захопленням», – сказав перший і всміхнувся.

Далі двоє все простували по дорозі темним весняним вечором… Про виступ вони вже не розмовляли.

Пінопластовий аероплан

Історична замітка.

Аероплан – літальний апарат, важчий за повітря, для польотів в атмосфері за допомогою двигуна та нерухомих крил.

Аероплан будували місяць. Перший тиждень пішов на те, щоб придумати «скелет» і прописати основні положення. Другий було витрачено на конструювання самого літального засобу. Третього тижня інженери продумували деталі та нюанси, що могли б вплинути на кінцевий результат. Четвертого конструктори займалися найважливішим – відпочивали.

Матеріалами для літального засобу стали пінопласт, папір, скріпки. Презентація мала відбутися 4.03.2019 о 19.00. Аероплан завчасно принесли до актової зали й почали репетицію.

Сценарій був готовий уже давно, але саме за кілька годин до вистави керівництво внесло правки. «Аероплан» розклеївся…

Історична замітка.

«Аероплан» – вистава у межах виступу команди ІАРХ+ІППТ на фестивалі «Весна Політехніки-2019».

Щоб «крилатий виступ» зміг злетіти у повітря, команда спеціалістів на чолі з головним редактором вдалася до крайніх заходів – імпровізації та мозкового штурму. За дві години п’яти повторень кожної сцени та нецензурних слів, за кількістю близьких до сто, «Аероплан» було полагоджено.

Зневіра – підступне почуття. Але саме воно з’являлося в того, хто мав щастя спостерігати ту генеральну репетицію. Здавалося, що виставу поховано. Вона нагадувала декорацію аероплану – склеєна з жартів, абсурду, танців і пісень, вона просто не могла викликати до себе серйозного ставлення.

Але діватися вже було нікуди. Зі запізненням майже на півтори години о 20.30 завіса відкрилася. Вистава розпочалася. Спочатку все було гладенько, допоки десь посередині спектаклю голред не почав рвати на собі волосся – актори по черзі забувають слова…

Ви, мій читачу, можете подумати, що вистава провалилася. Але ні, її врятував дивний збіг обставин: серед двох акторів слова забував лише один, другий же витягував усю ситуацію імпровізацією.

Врешті-решт, невибаглива публіка не знайшла огріхів у постановці й наприкінці аплодувала стоячи. «Аероплан» полетів!

Обережно, діти!

Четвертого квітня я завітав на виставу команди ІКНІ+ІІМТ. Одразу хочеться підкреслити: це саме вистава, адже у центрі виступу – історія. Але якої якості? Спробую відповісти.

Насамперед – про позитивні штрихи. Їх було декілька, але вони були. По-перше, це гра запрошеного гостя – актора театру. Вона була професійною, хоч гість був на сцені не довше п’яти хвилин. Ну, а по-друге, хотілося б зазначити, що ця команда розпочала свій виступ на півгодини раніше за двох своїх попередніх колег. Тобто цього разу запізнилися лише на годину.

Тепер перейдемо до мінусів. Сподіваюся, мене пробачать представники команди.

Перше і найголовніше – діти. Назва рецензії є застереженням, але вона застерігає не гіпотетичного глядача, а саме дітей. Юний читачу, пам’ятай: не у всіх виставах ти можеш взяти участь. Та діти тут і не мають жодної функції у сюжеті. Вони потрібні лише, щоби на початку вистави похитати докірливо головами, мовляв, усе погано. По-друге, вони з’являться лише наприкінці, щоб трохи постояти на сцені.

Друга моя претензія до команди – сюжет у цілому. Якщо коротко, казки поламалися, а герою, казковому інженеру, потрібно їх полагодити. Але яким чином усе це задемонстровано! Наведу лише один приклад. У казці про Вінні Пуха ведмедик замість шукати меду – полює на зайців. Там є сцена, де він буквально на сцені поїдає свою жертву. Щоб полагодити казку, інженер показує Кролика. Як тільки Вінні помічає свого колишнього друга, то доганяє його зі словами: «Як ти тут з’явився взагалі? Я ж тебе тільки-но з’їв!». Чи вирішує це конфлікт? Чи лагодить казку? Ні.

Після трьох таких міні-історій пропонують висновок у дусі: «Та чи взагалі має значення – полагодили ми казки чи ні? Давайте жити дружно!». Відтак команда влаштовує інтерактив з глядачами, під час якого будують «стіну добра».

Таким чином маємо потенційно непогану задумку, одного професійного актора й добру спробу інтерактиву. Але усе це перекреслює жахливий сценарій та купа вульгарних жартів на кшталт Пуха-канібала або козаків, що стали на підбори й пішли «у Європу» (не вистачає лише змінити її на «Кляту Гєйропу»). І все це за участю дітей!

Мої претензії були б не суттєві, якщо вистава виявилася б цікавою та смішною. Але з цим завданням вона просто не впоралася. На жаль…

на фестивалі «Весна Політехніки» на фестивалі «Весна Політехніки» на фестивалі «Весна Політехніки» на фестивалі «Весна Політехніки» на фестивалі «Весна Політехніки» на фестивалі «Весна Політехніки» на фестивалі «Весна Політехніки» на фестивалі «Весна Політехніки» на фестивалі «Весна Політехніки» на фестивалі «Весна Політехніки» на фестивалі «Весна Політехніки» на фестивалі «Весна Політехніки» на фестивалі «Весна Політехніки» на фестивалі «Весна Політехніки» на фестивалі «Весна Політехніки» на фестивалі «Весна Політехніки» на фестивалі «Весна Політехніки» на фестивалі «Весна Політехніки» на фестивалі «Весна Політехніки» на фестивалі «Весна Політехніки» на фестивалі «Весна Політехніки»