20 листопада на кафедрі журналістики та засобів масової комунікації Інституту права, психології та інноваційної освіти в гібридному форматі відбувся міжнародний круглий стіл «Освіта, медіа, демократія: роль молоді у творенні свідомого суспільства».
Захід реалізовувався у рамках міжнародного освітнього проєкту «Від лайку до вибору: підвищення обізнаності молоді у виборчих процесах» за підтримки Чорноморського трасту регіонального співробітництва (проєкт Німецького Фонду Маршала США) в межах програми «Сприяння підзвітності у виборчих процесах у країнах Східного партнерства шляхом збільшення участі та спроможності громадянських спільнот (ProElect)», фінансованої Європейським Союзом.
На круглому столі науковці України, Словаччини та Польщі разом з молоддю та обговорили низку цікавих тем.
Зокрема, завідувач кафедри журналістики Католицького університету в м. Ружомберок (Словаччина), PhD Петер Кравчак розповідав про популярність соціальних мереж серед словацької аудиторії, важливість об’єднання молоді у громадські організації та спілки й необхідність перевірки інформації, яку поширюють у соціальних медіа.
Польська колега PhD Мирослава Рудик зі Щецінського університету виступила з доповіддю «Молодь Польщі перед медіа та демократією: між активізмом і інформаційною апатією», у якій проаналізувала політичну активність польської молоді та її участь у громадському житті.
Спікерка з Дніпровського національного університету імені О. Гончара, к.філол.н., доцент Оксана Гудошник, розкриваючи тему «Ефекти медіатизації в інформаційному просторі війни», звернула увагу на проблеми, пов’язані зі зростанням обсягів і ролі процесів поширення й отримання опосередкованої інформації, яка замінює безпосередній досвід людей та посиленням ролі фокусування ЗМІ на молодому поколінні, явищах і персонах.
Роман Радейко (к.ю.н., доцент) із Національного університету «Києво-Могилянська академія» у доповіді «Молодь на роздоріжжі: баланс між цифровим та реальним життям в епоху ШІ» закцентував увагу на можливостях і ризиках, які відкриває штучний інтелект в інформаційному житті молоді.
Активне обговорення у студентів спричинили виступи, пов’язані з медіаграмотністю (доктор філософії Ігор Левченко, Національний університет «Одеська юридична академія», з темою «Медіаграмотність молоді як передумова демократії»); доцентка Наталія Толочко, Ужгородський національний університет, – «Медіаграмотність у прикордонному регіоні: особливості поширення та роль молоді у протидії інформаційним загрозам».
Науковиця Карпатського національного університету імені В. Стефаника, к.політ.н., доцент Наталія Марчук у доповіді «Трансформація медіагалузі України як індикатор демократизації» звернула увагу на зміни і тенденції, які відбуваються у медіасфері. Її колега, к.філол.н., доцент Ірина Копистинська у виступі на тему «Порушення стандартів і маніпуляції в заголовках українських медіа про мобілізацію як виклик для громадянського суспільства» на реальних кейсах продемонструвала, як медіа впливають на українське суспільство у час війни, формуючи серед молоді певне уявлення про військових.
Професор кафедри журналістики та засобів масової комунікації Національного університету «Львівська політехніка» Юрій Фінклер у доповіді «Свідоме суспільство як утопія: чи формують медії свідомість молоді?» звернув увагу на необмежені можливості молоді в отриманні інформації та роль блогерства і соціальних мереж у житті молодого покоління.
Проєкт «Від лайку до вибору: підвищення обізнаності молоді у виборчих процесах» (ProElect) реалізується за підтримки Black Sea Trust for Regional Cooperation, Black Sea Trust for Regional Cooperation та European Union in Ukraine.
Цю публікацію та захід підготовлено за фінансової підтримки Європейського Союзу та Німецького фонду Маршалла США (GMF). Її зміст є виключною відповідальністю виконавців проєкту і не обов’язково відображає погляди ЄС та GMF.