«Сучасний студент: який він?» – зустріч зі студентами ІНЕМ у науково-дослідному центрі «Демос»

Науково-дослідний центр «Демос» Львівської політехніки
Фото із зустрічі

22 травня 2025 року в Науково-дослідному центрі соціальної й демографічної політики та управління «Демос» відбулася зустріч зі студентами Інституту економіки та менеджменту Національного університету «Львівська політехніка». Захід організували та провели доцентка кафедри менеджменту організацій ІНЕМ, к.е.н. Ольга Корицька та провідний фахівець кафедри теоретичної та прикладної економіки Інституту адміністрування, державного управління та професійного розвитку Сергій Рудніченко.

Тему про роль студента у ХХІ столітті, а точніше наукового дискурсу «Сучасний студент: знання, навички, пріоритети», запропонували самі студенти. Саме вони акцентували увагу на потребі формування нового типу фахівця, здатного не лише опановувати знання, але й інтегрувати їх у практичну діяльність, критично мислити, адаптуватися до змін та демонструвати соціальну відповідальність. Показово, що захід зібрав активних учасників із різних спеціальностей та курсів, які об’єдналися задля обміну думками, досвідом та формування спільного бачення освітніх викликів сьогодення.

Дискусія проходила у форматі круглого столу, тому кожен студент чи студентка мали змогу висловитися й бути почутими. Основна увага була зосереджена на трьох складових, які, на думку учасників, визначають портрет сучасного студента:

  1. Знання: студенти визнали, що університетська освіта залишається базою, однак її уже є недостатньо. Самоосвіта, онлайн-тренінги, участь у проєктах, диджиталізація є важливими і часом визначальними складовими навчального процесу.
  2. Навички: найбільше обговорення викликало питання «м’яких» навичок, тобто комунікації, командної роботи, тайм-менеджменту. Учасники дійшли спільної думки, що саме ці вміння можливо саме тепер є найважливішими при працевлаштуванні. Водночас було порушено тему цифрових навичок – від базової комп’ютерної грамотності до вміння працювати з даними та штучним інтелектом.
  3. Пріоритети: найцікавішою частиною стала рефлексія щодо особистих і професійних цінностей студентів. У центрі дискусії – баланс між особистим життям, навчанням і роботою. Дехто наголошував на кар’єрі як пріоритеті, інші ж – на ментальному здоров’ї (як найважливішій складовій), гармонії, внутрішньому розвитку та можливостях поєднувати всі ці компоненти в успішному навчанні та хорошій професійній кар’єрі.

За підсумками обговорення учасники вирішили узагальнити власне бачення портрета сучасного студента.

Докладніше – у доданих файлах.

Фото із зустрічі Фото із зустрічі Фото із зустрічі Ілюстрація до матеріалу