Уже багато років поспіль студенти четвертого курсу кафедри дизайну та основ архітектури ІАРХ напряму «Дизайн» у межах дисципліни «Живопис» творчо та неординарно застосовують академічні знання на практиці.
Художник-реставратор вищої категорії, керівник та куратор проектів, старший викладач кафедри дизайну та основ архітектури Віолета Радомська готує своїх студентів ще з другого курсу, коли починає знайомити їх із живописом. Сприяють цьому відбору й позааудиторні завдання, які викладачка постійно ускладнює, щоб одразу побачити, хто має нестандартне, креативне мислення і може брати участь у великих проектах. На позааудиторних заняттях студенти виконують завдання із живопису і рисунку, працюють із замовниками й ознайомлюються з багатьма технічними новинками. Оскільки кожен проект має свої специфіку і техніко-технологічні особливості, то дизайнери не просто вчаться виконувати проектну пропозицію інтер’єрного середовища, а можуть пропонувати також і свої арт-об’єкти.
– Перші пропозиції надійшли зі шкільних установ, яких шукали через знайомих, – розповідає Віолета Радомська. – Нині ж робимо серйозний відбір, бо замовлень чимало, а нас не так уже й багато. А почали зі СЗОШ № 28 у Львові, де я навчалася. Спочатку оформили актову залу, приміщення для початкових класів, відтак створили ще 25 композицій для інтер’єрів школи. У нашому доробку понад десяток цікавих арт-проектів, виконаних у формі позааудиторних воркшопів. Моїм вихованцям подобається за допомогою стилістично об’єднаних живописних полотен художньо-естетично наповнювати та організовувати інтер’єрний простір. Свою творчість вони втілюють в інтер’єрах шкільних та дошкільних закладів, музеїв, лікарняних установ, геріатричних пансіонатів тощо. Серед найбільш знакових проектів – облаштування художньо-меморіального музею Модеста Сосенка в с. Підберізці, там же стінопис-панно актової зали СШ № 2, декоративне панно та копії творів Осипа Куриласа для експозиції його меморіально-художнього музею в Щирці. Львівську СШ № 9 та відділення ОХМАТДИТ прикрашають ілюстрацій Софії Караффи-Корбут до творів І. Франка «Іван Вишенський» та «Лис Микита», Лесі Українки «Лісова пісня». На основі цих напрацювань ми сформували масштабний доброчинний арт-проект «Софія Караффа-Корбут: трансформація і реалізація», до якого постійно долучаються ініціативні творчі студенти кафедри.
Віолета Радомська вчить студентів працювати і з довготривалими реставраційними проектами, залучаючи їх і до харитативної пам’ятко-охоронної діяльності. У їхньому доробку – «Реставраційний пленер для церкви Архангела Михаїла у Підберізцях», проект з реставрації та збереження стінописів М. Сосенка, «Студенти – церкві» (реставраційний практикум із дослідження та збереження залишків автентичних поліхромій, вітражів, артефактів церкви Климентія папи у Львові) тощо.
Ще одна сфера діяльності – формування, проектування та реалізація музеїв на теренах Львівщини і виконання доброчинних проектів. У арт-проекті «Політехніка – дітям» студенти створили для закладу дошкільної освіти ЛМР № 37 живописні полотна за зразками ілюстрацій українського видавництва дитячої літератури «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА». Нарівні з очниками працюють і заочники Соломія Атаманюк, Соломія Дмитрів-Бакун, Наталя Найда та Христина Лучинська. У Львівській СШ № 27 милуються їхніми тематичними полотнами за мотивами ілюстрацій львівської художниці С. Караффи-Корбут до відомого твору І. Франка «Лис Микита».
У арт-проекті «Політехніка – школі» для інтер’єру актової зали ЛНВК школи-садка «Провесінь» у Львові майбутні дизайнери створюють серії полотен за зразками українських ілюстраторів. У весняному семестрі, на основі власної тематичної композиції, група студентів виконає масштабне настінне декоративне панно для цього ж інтер’єру.
Художній проект «Арт-терапія» розпочали ще торік, тож цього року продовжуватимуть. Серія полотен уже прикрашає хоспісне відділення Белзької районної лікарні. У цьому проекті створено також серію робіт для відділення сімейної медицини № 3 четвертої комунальної міської клінічної лікарні Львова.
– Для мене заняття поза парами – практика, яка має бути обов’язковою для всіх студентів, – каже магістранот першого року навчання Олег Гірський. – Наші студенти долучилися до створення музею о. Кирила Селецького при монастирі згромадження сестер Св. Йосифа Обручника Пречистої Діви Марії у Цеблеві. Мені дуже подобається розписувати стіни, проектувати інтер’єри, створювати і предметно наповнювати графіку. Мої колеги виконали проектну пропозицію експозиційного наповнення приміщень музею, спроектували дизайн предметного середовища та освітлення, створили і втілили в життя художньо-декоративні елементи стінописів та віконних патернів, інформаційні стенди, айдентику тощо.