Студентські арт-проекти: четвертокурсники Інституту архітектури творчо застосовують свої знання на практиці

Катерина Гречин, тижневик «Аудиторія»
Студенти ІАРХ творчо застосовують знання на практиці

Уже багато років поспіль студенти четвертого курсу кафедри дизайну та основ архітектури ІАРХ напряму «Дизайн» у межах дисципліни «Живопис» творчо та неординарно застосовують академічні знання на практиці.

Художник-реставратор вищої категорії, керівник та куратор проектів, старший викладач кафедри дизайну та основ архітектури Віолета Радомська готує своїх студентів ще з другого курсу, коли починає знайомити їх із живописом. Сприяють цьому відбору й позааудиторні завдання, які викладачка постійно ускладнює, щоб одразу побачити, хто має нестандартне, креативне мислення і може брати участь у великих проектах. На позааудиторних заняттях студенти виконують завдання із живопису і рисунку, працюють із замовниками й ознайомлюються з багатьма технічними новинками. Оскільки кожен проект має свої специфіку і техніко-технологічні особливості, то дизайнери не просто вчаться виконувати проектну пропозицію інтер’єрного середовища, а можуть пропонувати також і свої арт-об’єкти.

– Перші пропозиції надійшли зі шкільних установ, яких шукали через знайомих, – розповідає Віолета Радомська. – Нині ж робимо серйозний відбір, бо замовлень чимало, а нас не так уже й багато. А почали зі СЗОШ № 28 у Львові, де я навчалася. Спочатку оформили актову залу, приміщення для початкових класів, відтак створили ще 25 композицій для інтер’єрів школи. У нашому доробку понад десяток цікавих арт-проектів, виконаних у формі позааудиторних воркшопів. Моїм вихованцям подобається за допомогою стилістично об’єднаних живописних полотен художньо-естетично наповнювати та організовувати інтер’єрний простір. Свою творчість вони втілюють в інтер’єрах шкільних та дошкільних закладів, музеїв, лікарняних установ, геріатричних пансіонатів тощо. Серед найбільш знакових проектів – облаштування художньо-меморіального музею Модеста Сосенка в с. Підберізці, там же стінопис-панно актової зали СШ № 2, декоративне панно та копії творів Осипа Куриласа для експозиції його меморіально-художнього музею в Щирці. Львівську СШ № 9 та відділення ОХМАТДИТ прикрашають ілюстрацій Софії Караффи-Корбут до творів І. Франка «Іван Вишенський» та «Лис Микита», Лесі Українки «Лісова пісня». На основі цих напрацювань ми сформували масштабний доброчинний арт-проект «Софія Караффа-Корбут: трансформація і реалізація», до якого постійно долучаються ініціативні творчі студенти кафедри.

Віолета Радомська вчить студентів працювати і з довготривалими реставраційними проектами, залучаючи їх і до харитативної пам’ятко-охоронної діяльності. У їхньому доробку – «Реставраційний пленер для церкви Архангела Михаїла у Підберізцях», проект з реставрації та збереження стінописів М. Сосенка, «Студенти – церкві» (реставраційний практикум із дослідження та збереження залишків автентичних поліхромій, вітражів, артефактів церкви Климентія папи у Львові) тощо.

Ще одна сфера діяльності – формування, проектування та реалізація музеїв на теренах Львівщини і виконання доброчинних проектів. У арт-проекті «Політехніка – дітям» студенти створили для закладу дошкільної освіти ЛМР № 37 живописні полотна за зразками ілюстрацій українського видавництва дитячої літератури «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА». Нарівні з очниками працюють і заочники Соломія Атаманюк, Соломія Дмитрів-Бакун, Наталя Найда та Христина Лучинська. У Львівській СШ № 27 милуються їхніми тематичними полотнами за мотивами ілюстрацій львівської художниці С. Караффи-Корбут до відомого твору І. Франка «Лис Микита».

У арт-проекті «Політехніка – школі» для інтер’єру актової зали ЛНВК школи-садка «Провесінь» у Львові майбутні дизайнери створюють серії полотен за зразками українських ілюстраторів. У весняному семестрі, на основі власної тематичної композиції, група студентів виконає масштабне настінне декоративне панно для цього ж інтер’єру.

Художній проект «Арт-терапія» розпочали ще торік, тож цього року продовжуватимуть. Серія полотен уже прикрашає хоспісне відділення Белзької районної лікарні. У цьому проекті створено також серію робіт для відділення сімейної медицини № 3 четвертої комунальної міської клінічної лікарні Львова.

– Для мене заняття поза парами – практика, яка має бути обов’язковою для всіх студентів, – каже магістранот першого року навчання Олег Гірський. – Наші студенти долучилися до створення музею о. Кирила Селецького при монастирі згромадження сестер Св. Йосифа Обручника Пречистої Діви Марії у Цеблеві. Мені дуже подобається розписувати стіни, проектувати інтер’єри, створювати і предметно наповнювати графіку. Мої колеги виконали проектну пропозицію експозиційного наповнення приміщень музею, спроектували дизайн предметного середовища та освітлення, створили і втілили в життя художньо-декоративні елементи стінописів та віконних патернів, інформаційні стенди, айдентику тощо.

живопис живопис