Державна служба якості освіти України оприлюднила результати ІІ етапу моніторингового дослідження базових аспектів організації освітнього процесу (якості, безпеки та ресурсів) у закладах фахової передвищої та вищої освіти в умовах воєнного стану, що було проведено методом анкетування 10–24 грудня 2024 року.
Результати цього етапу дослідження показали, що рівень задоволеності організацією освітнього процесу серед респондентів залишається високим, демонструючи позитивну динаміку порівняно з попереднім періодом. Індекси залишаються сталими порівняно з попередніми результатами, що підтверджує адаптацію закладів освіти до викликів воєнного стану.
Рівень задоволеності організацією освітнього процесу
Респонденти відзначили, що нинішній рівень організації освітнього процесу в І семестрі 2024/2025 навчального року відповідає їхнім очікуванням або навіть перевищує їх. 39% здобувачів освіти та 36% викладачів оцінили рівень організації освітнього процесу найвищим балом. Тобто значна частина респондентів високо оцінює зусилля закладів освіти щодо забезпечення належної якості освітнього процесу в умовах сьогодення.
Формат організації освітнього процесу
90% учасники опитування задоволені форматом організації освітнього процесу в І півріччі 2024/2025 навчального року незалежно від обраного їхнім закладом формату роботи – дистанційного (88%), змішаного (89%) чи очного (92%). Високий рівень задоволеності респондентів форматом організації освітнього процесу зберігається кілька років поспіль.
Найбільше здобувачів освіти (41%) віддали перевагу змішаному формату, особливо ті, хто вже навчаються у такому режимі (56%). Очний формат підтримують 33% здобувачів освіти, з них 55% – ті, хто вже навчається в аудиторіях. Дистанційний формат, хоч і менш популярний, залишається важливим для 26% здобувачів освіти, а серед тих, хто навчається онлайн, цей показник сягає 54%.
35% педагогів вважають, що студенти приділяють недостатньо уваги навчанню. Тоді як майже третина студентів (29%) заявили про брак часу для виконання домашніх завдань і підготовки до занять. При цьому 90% викладачів вважають, що часу для підготовки достатньо. Цей розрив у відповідях спостерігається протягом останніх двох років, вказуючи на суттєву різницю сприйняття часу та його ефективного використання між групами респондентів.
Докладніше – на сайті Державної служби якості освіти України.