Щоб якісно навчати студентів, треба постійно вчитися

Надія Любомудрова, Відділ навчання та розвитку персоналу
Скріншот з онлайн-курсу

Для підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників Львівської політехніки в нашому Університеті є низка можливостей. Зокрема, у Відділі навчання та розвитку персоналу вже другий рік поспіль викладачі навчаються за програмою «Формування та розвиток професійних компетентностей науково-педагогічного працівника», обираючи тематичний спецкурс під особисті запити.

Восени минулого року 60 науково-педагогічних працівників пройшли навчання на курсі «Діджиталізація навчального процесу», який викладає доцентка кафедри зовнішньоекономічної та митної діяльності Мар’яна Руда. Тоді, з переходом на дистанційне навчання, для багатьох актуалізувалася потреба пошуку нових методів викладання. Після проходження цього курсу, за результатами опитування, майже всі учасники були задоволені отриманими інструментами для проведення онлайн занять і навіть пропонували продовжити цей курс новими темами.

Тож цьогоріч у листопаді Відділ навчання та розвитку персоналу знову організував навчання на спецкурсі з питань діджиталізації навчального процесу, який успішно пройшли і отримали сертифікати (30 год/1 кредит ЄКТС) понад 40 викладачів Університету.

― Всі учасники курсу відповідально підійшли до виконання завдань. Виконували завдання вчасно, з великим ентузіазмом, адже розуміють наскільки важливо сьогодні запропонувати не просто якісний освітній продукт, а й уміти зацікавити ним, постійно тримати увагу студентів, бачити іскру в їхніх очах, ― наголосила Мар’яна Руда. ― Серед інструментів діджиталізації, які викладачі готові використовувати в навчальному процесі, ― онлайн-платформи з опитувальниками Kahoot та Quizizz, також створення онлайн-вікторин Jeopardy, мотиваційні виступи TED Talks, веб-квести. Важливо, що викладачі, в силу своїх можливостей, впроваджують інтерактив в освітній процес, відстежуючи сучасні тренди. Багато з них самостійно опановують різні методи залучення студентів, тож під час навчання ділилися досвідом.

Позитив також у тому, що на цьогорічний спецкурс чимало викладачів зареєструвалися за рекомендаціями своїх колег, які пройшли навчання минулого року. Загалом понад 100 викладачів, які пройшли цей модуль, готові брати участь у наступному рівні використання інструментів діджиталізації. Навесні запланована друга частина курсу, на який вже є заявки від охочих продовжити модуль та удосконалити свої навики. Зокрема є запит на розширення арсеналу онлайнових форм інтерактиву, особливо в умовах змішаного навчання.

Викладачі радо діляться враженнями від спецкурсу «Діджиталізація навчального процесу» ― маємо багато схвальних відгуків про змістовне наповнення, про спосіб проведення навчання, про перший досвід застосування нових навичок і про позитивну реакцію студентів.

Скріншот з онлайн-курсу Скріншот з онлайн-курсу Скріншот з онлайн-курсу Скріншот з онлайн-курсу Скріншот з онлайн-курсу Скріншот з онлайн-курсу Скріншот з онлайн-курсу