Про освітню діяльність, стипендії та завдання медіацентру: підсумки засідання Вченої ради Університету

Ірина Мартин, тижневик «Аудиторія»
На Вченій раді

Останнього вівторка січня відбулося засідання Вченої ради. Цього разу говорили про систему внутрішнього забезпечення діяльності щодо якості вищої освіти, про діяльність Центру медійних технологій, про виконання ухвал Вченої ради, а також про те, як відтепер студенти отримуватимуть стипендії.

Нагороди та дипломи

На початку нагородили відзначених, зокрема аспіранта ІХХТ Андрія Нагурського (диплом лауреата наукового конкурсу) та директора ІАРХ Богдана Черкеса (медаль ім. Ю. Рудавського). Грамоту МОН України вручили завідувачу кафедри адміністративного та фінансового менеджменту Назарові Подольчаку.

Дипломи докторів наук отримали: Роман Попович (кафедра спеціалізованих комп’ютерних систем), Мирослав Криштанович (кафедра педагогіки та соціального управління); кандидатів наук – Ольга Бодарецька (навчально-консультаційний центр Хмельницького політехнічного коледжу), Христина Дрималовська (кафедра менеджменту і міжнародного підприємництва), Олена Карпій та Орися Русановська (кафедра маркетингу і логістики), Наталія Мороз і Людмила Федевич (кафедра фінансів), Денис Скворцов (кафедра технологій управління), Олексій Федорчак та Лілія Холявка (кафедра підприємництва та екологічної експертизи товарів), Зоряна Зазуляк і Роман Пасічний (кафедра політології та міжнародних відносин).

Про стандарт освітньої діяльності

З основними засадами положення, яке стосується системи внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти, ознайомив присутніх проректор Олег Давидчак. Зокрема доповідач застановився на складових цієї системи – внутрішньому та зовнішньому забезпеченні.

– Це положення регламентує концептуальні засади – відповідальність університету, автономність, системність, прозорість, інноваційність. Ідеться і про залучення здобувачів вищої освіти до підвищення якості послуг, які вони отримують. Всі ці засади сформовані в 11-ти пунктах, які чітко прописані, – пояснює Олег Давидчак.

Серед важливих чинників – організація студентоцентрового навчання (тобто можливість вибирати навчальні дисципліни і викладачів), а також безпосереднє залучення студентів та працедавців до формування освітніх планів. Відтепер структуровано процес забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти в університеті. Він базуватиметься на основі стандартів та рекомендацій Європейської асоціації забезпечення якості вищої освіти (формування навчальних планів та програм, їхній моніторинг, організація студентоцентрового навчання, про який уже згадано, формування оцінювання та атестації студентів, кадрове забезпечення освітньої діяльності, інформаційний менеджмент, публічна діяльність університету). Також запропоновано внести нове означення – стандарт освітньої діяльності Львівської політехніки.

Вчена рада затвердила положення про систему внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти Львівської політехніки. Комісія з проблем навчання повинна проаналізувати та доопрацювати чинні нормативні документи щодо відповідності політиці університету, розробити додаткові стандарти для забезпечення всіх складових внутрішніх організаційних процедур, узагальнені критерії якості освітньої діяльності, підсистему моніторингу та управління процесами забезпечення якості освітньої діяльності.

Центр медійних технологій – на часі

Про діяльність Центру медійних технологій розповів голова комісії з проблем інформатизації Андрій Пелещишин, а також директор ІНПП, у якому навчаються майбутні журналісти, Володимир Ортинський. Вчена рада затвердила зміни і доповнення до діяльності Центру. Відтак у ньому функціонуватиме спеціалізоване сховище мультимедійних даних університету. До його створення залучать працівників і студентів кафедри журналістики та засобів масової комунікації ІНПП та окремих кафедр ІТРЕ. Буде створено регламент оперативного планування висвітлення подій в університеті. Також йдеться про співпрацю Центру медійних технологій, прес-центру і тижневика «Аудиторія».

Ректор наголосив на важливості Центру для навчально-виробничої практики майбутніх журналістів.

Стипендійні зміни

Відповідно до Постанов Кабміну, виплати академічних стипендій із 2017 року буде дещо змінено. Мінімальна академічна стипендія становитиме 1100 грн, підвищена – 1600 грн. Окремі спеціальності матимуть найменшу стипендію 1400 грн і найбільшу – 2360 грн. У Львівській політехніці це стосується тих, хто навчається на матеріалознавстві, електромеханіці й електротехніці, атомній енергетиці, теплоенергетиці, прикладній механіці, прикладній математиці, прикладній фізиці, наноматеріалах тощо.

Показником для отримання стипендії стане місце у рейтингу. Основою для його формування на 95% буде успішність студента і на 5% – критерії, які визначає орган студентського самоврядування університету.

Отож, у Львівській політехніці відбулося засідання комісії з проблем навчання, яку очолює професор Орест Лозинський. Ухвалено рішення про те, що оцінювання семестрового контролю здійснюватимуть відповідно до Положення від 09.06.2016 року: рейтингова семестрова оцінка плюс додаткові бали (за участь у студентській науці, громадському житті, спортивній діяльності...). Отож, межа рейтингу – 71 бал зі 100. При цьому студент не повинен мати академічної заборгованості та незадовільних оцінок. Також відповідно до рекомендацій Кабміну, стипендію зможуть отримати 40 – 45% студентів, які навчаються на бюджеті, відповідно до їхнього місця у рейтингу. Вчена рада ухвалила рішення, що у Політехніці це буде 45%.

Також на підставі законів про державні пільги, певні категорії студентів отримуватимуть соціальну стипендію за умови відсутності академзаборгованості й незадовільних результатів.

***

Вчена рада делегувала ректора університету професора Юрія Бобала та завідувача кафедри адміністративного та фінансового менеджменту ІАПО Назара Подольчака на ІІІ з’їзд працівників ВНЗ України, який відбудеться у першій декаді лютого.

На Вченій раді На Вченій раді На Вченій раді На Вченій раді На Вченій раді На Вченій раді На Вченій раді На Вченій раді На Вченій раді На Вченій раді На Вченій раді На Вченій раді На Вченій раді На Вченій раді На Вченій раді