10 листопада 2025 року учні Грядiвської гімназії Львівської міської ради відвідали Національний університет «Львівська політехніка». Організувала екскурсію відповідальна за профорієнтаційну роботу кафедри теоретичної та прикладної психології Навчально-наукового інституту права, психології та інноваційної освіти доцентка Ліліана Кудрик у співпраці з Музеєм історії Львівської політехніки та Інтелектуальним навчально-науковим центром професійно-кар’єрної орієнтації.
Працівниця Музею історії Львівської політехніки Соломія Харамбура провела для школярів цікаву екскурсію головним корпусом Університету. Відвідувачі були захоплені величчю Актової зали, Зали Захарієвича, Музеєм та його дивовижними експонатами.
Василь Лозинський, кандидат технічних наук, директор ІННЦПКО, провів для учнів профорієнтаційний тренінг, ознайомив зі спеціальностями, які пропонує Львівська політехніка, особливостями вступу. Студенти ІІ курсу кафедри ТПП розповіли учням про особливості навчання на освітній програмі «Психологія», її актуальність сьогодні.
Зустріч пройшла у теплій, дружній атмосфері, що надихає. Учні зацікавилися можливістю в недалекому майбутньому стати студентами Університету, збагатилися новими знаннями, отримали стимул до навчання і розвитку. Вони поділилися своїми враженнями від екскурсії:
- «Нам розповіли про різні напрями навчання та цікаві професії, які можна здобути в Політехніці» (Христина Єгрін);
- «Я теж хочу стати студенткою Львівської політехніки» (Софія Грек);
- «Екскурсія залишила незабутні враження» (Андріана Дмитрик);
- «Тепер я знаю, що навчання може бути сучасним і надихаючим» (Роман Прус).
Особливо сподобалося дітям, що все пояснювали просто й захопливо. Після екскурсії багато хто задумався, ким хоче стати в майбутньому. Повернулися додому з натхненням і бажанням вчитися ще краще.
Свої відгуки про екскурсію залишили також студенти спеціальності С4 «Психологія» Інституту права, психології та інноваційної освіти, які допомагали у проведені заходу. Ось деякі з них.
«Сьогодні був прекрасний день! Я була на екскурсії у Львівській політехніці разом із 9-класниками Грядівської гімназії, і мені там дуже сподобалося. Особливо вразив актовий зал – величний і красивий! Також ми відвідали виставку картин, і вони були надзвичайно цікаві та яскраві. Ще нам було дуже цікаво ділитися з дітьми, яка важлива психологія у житті. Було класно бачити, як усі активно слухали та обговорювали. Було цікаво, весело і пізнавально. Цей день залишив багато гарних вражень і чудовий настрій» (Ніколіна Попелич, група ПС-209).
«Відвідавши Музей Львівської політехніки, я залишилася приємно вражена. Атмосфера там дуже особлива: відчувається повага до науки й історії Університету. Експозиції цікаві та добре оформлені, особливо сподобалися старі прилади та картини. Як студентку психологічного факультету, мене зацікавило, як середовище впливає на формування особистості. Було цікаво уявити, що мотивувало тих людей навчатися, досліджувати, створювати щось нове. Після відвідування Музею залишилось відчуття гордості за українську освіту й бажання розвиватися далі. Це місце надихає цінувати знання і працю людей, які зробили внесок у науку» (Юлія Жданова, ПС-209).
«Я, студентка спеціальності «Психологія», мала чудову нагоду побувати на екскурсії у головному корпусі Національного університету «Львівська політехніка». Під час екскурсії нам розповіли про історію Університету і його видатних випускників. Ми мали можливість побачити навчальні аудиторії та інші важливі об’єкти інфраструктури. Особливо мені запам’яталися картини в Актовій залі, у яких відображена історія всього людства. Атмосфера Університету відчувається як поєднання багатовікової історії та сучасних технологій, що створює ідеальні умови для навчання й професійного розвитку» (Вікторія Лелет, ПС-209).
«Відвідавши головний корпус Львівської політехніки, я побувала у залі Ю. Захарієвича, Музеї та Актовій залі. Залишилися приємні враження від архітектури головного корпусу Університету. Після відвідування Музею з’явилося натхнення більше цінувати традиції освіти та власний шлях у науці. Це місце справді заряджає енергією й бажанням продовжувати справу тих, хто творив історію Політехніки» (Соломія Юсипович, ПС-209).
«Враження від головного корпусу Львівської політехніки залишилися просто неймовірні! Це місце з особливою атмосферою: велична архітектура, довга історія та дух науки, який відчувається буквально у стінах Університету. Мені дуже сподобалося дізнаватися більше про навчальні програми, можливості для студентів і життя політехніків. Дякую екскурсоводу пані Соломії за щиру гостинність, цікаву екскурсію та натхнення, яким вона поділилася. Її розповідь була настільки захопливою, що захотілося ще більше дізнаватися про університет, у якому я навчаюсь» (Вероніка Букартик, ПС-209).
«Мене особливо вразила актова зала, де представлені картини, що не лише захоплюють, а й спонукають до глибоких роздумів про розвиток людської цивілізації. Атмосфера зали – це поєднання величі минулого й динаміки сучасності. Не менш захоплюючим було відвідування Музею Львівської політехніки. Там панує особлива атмосфера поваги до знань, досліджень і наукових досягнень. Експозиції оформлені з любов’ю до деталей: старі прилади, архівні матеріали, картини – усе це викликає бажання до пізнання нашої історії. Загалом екскурсія мені дуже сподобалась. Я вдячна організаторам за цю можливість» (Валентина Криж, ПС-209).
«Актова зала Львівської політехніки – величний простір, де кожна картина має свою історію та символіку. Екскурсовод детально розповіла про значення кожного полотна та його автора, завдяки чому я змогла відчути глибину культурної спадщини Університету. Також не менш захопливим було відвідування музею Захарієвича, де зберігаються стародавні книги. Атмосфера цього місця переносить у минулі століття й нагадує про безперервність традицій науки та освіти. Особливо хочу відзначити саму Львівську політехніку як один із найстаріших і провідних університетів України. Тут навчався на агрономічному відділі Степан Бандера, відомий український політичний діяч. Саме в стінах цього університету формувалися ідеї та світогляд багатьох визначних постатей нашої історії. Крім того, Львівська політехніка пов’язана з винаходом гасової лампи, яку створили у Львові 1853 року, і на сьогодні вона ще зберігається там. Цей винахід став важливим кроком у розвитку освітлення й досі є символом наукового поступу міста» (Крістіна Кондрич, ПС-209).
«Екскурсія залишила по собі надзвичайно яскраві враження. Особливо мене вразила велична Актова зала з картинами, що відображають історію людства. Завдяки професійній розповіді пані Соломії я глибше зрозуміла символіку кожного полотна та культурну спадщину Університету. Не менш цікаво було у Музеї Львівської політехніки та в залі Захарієвича: атмосфера старовинних книг, архівів і наукових приладів переносить у минулі століття та показує неперервність наукових традицій. Як студентку психології, мене зацікавило, як саме це середовище формувало видатних постатей, зокрема Степана Бандеру, який колись тут навчався. Вразив і історичний факт про винахід першої гасової лампи у Львові, що підкреслює науковий потенціал міста та університету. Загалом екскурсія була дуже пізнавальною й мотивуючою. Я відчула гордість за українську освіту та людей, які її творили. Щиро вдячна організаторам та пані Соломії за цікаву подорож» (Віра Яцульчак, ПС-209).
Викладачі кафедри ТПП вважають, що організація екскурсій в стінах Львівської політехніки для учнів шкіл Львова та області, а також у перспективі й для інших регіонів України, є хорошим кроком для популяризації Університету, залучення майбутніх абітурієнтів до навчання в одному із найбільш популярних і рейтингових закладів вищої освіти України.